Granheim97 Posted 22 hours ago Posted 22 hours ago Hva må gjøres på motorsiden for og kunne bruke en t9 kasse på en 92 sierra med 2L DOHC? vet jeg må ha annen mellomaksel og trolig travers værtfall:) forstatt god jul!
xr4ti Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago Det er lenge siden sist man holdt på med slikt men du må ha T9 svinghjul da det er tynnere en DOCH og clutchhuset på T9 kortere, mener clutchen er lik på OHC og DOCH men du må bruke utløserlager og utløserarm for T9. Det jeg ikke husker er om de svinghjulene passer om hver andre, mener det var noe med det men husker ikke hva. Diameteren på inngående aksel er lik. Starter er jeg litt usikker på, mulig du kan bruke den fra DOCH men det ser du fort når du setter dette i sammen. Mulig jeg husker feil her så ikke ta dette for god fisk. Er det ikke enklere å få tak i en MT75 kasse?
Granheim97 Posted 15 hours ago Author Posted 15 hours ago Okei! Er usikker om de passer omhverandre selv, dohc har vel veivaksel sensor som evt kan bli et problem med ohc svinghjul? Det er nok forsåvidt det, får ikke liv i speedometeret, bytta både wire og meter så regner med feilen ligger på speedo drev i kasse, og tenkte jeg kunne vurdert bytte til T9 dersom det er enkelt da jeg har fler kasser liggende, samt ohc deler men ingen mt75 kasser eller dohc deler
xr4ti Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago 8 timer siden, skrev Granheim97: Okei! Er usikker om de passer omhverandre selv, dohc har vel veivaksel sensor som evt kan bli et problem med ohc svinghjul? Det er nok forsåvidt det, får ikke liv i speedometeret, bytta både wire og meter så regner med feilen ligger på speedo drev i kasse, og tenkte jeg kunne vurdert bytte til T9 dersom det er enkelt da jeg har fler kasser liggende, samt ohc deler men ingen mt75 kasser eller dohc deler Jeg husker rett og slett ikke og vi gjorde motsatt, MT75 kasse på OHC motor så jeg måtte forklare motsatt av hva vi gjorde. Har det blitt så vanskelig å få tak i 75´kasser?
Granheim97 Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago skjønner! Er nok ikke håpløst, men syns de er blitt dyre, værtfall om det lar seg gjøre bruke T9 ganske enkelt når en har fler liggende☺️ vet ikke hvordan det er og bytte hastighets drevet i mt75?
Recommended Posts