Jump to content

Filter på rs turbo


Guest RSTurbo86

Recommended Posts

Guest RSTurbo86

Heisann! Kjøpte meg idag et filter til RS'en. Men dette var for lite i åpningen..! Har dere en eller to gode ideer for å få dette til å passe?

Hadde tenk en litt elastisk slange å feste på først og et rør til filteret men..

 

På forhånd Tusen Takk! :)

 

Ruben

Link to comment
Share on other sites

det du kan gjøre er å få laget en 90 grader med 114mm dim i den ene enden og det som luftfilteret ditt har i den andre, så legger du filteret bak lykta... ;) 90 graderen kan du lage av mye rart.. selv har jeg laget til et bend av tynnplate som jeg har knekt og sveiset.. du KAN lage dette av en fleksibel slange, men det er absolutt ikke det beste fordi da får du virvler i lufta som gjør at lufta går senere inn i måleren.. så kan du lage varmeskjold mot motoren og kaldluft opp til filteret fra fronten.. :D da blir det bra.. :)

Link to comment
Share on other sites

letteste for deg er vel å få laget en overgang i aluminium eller stål vil jeg tro....

 

PS! innsatsfilter er MYE MYE BEDRE!! :D :D :D :D

 

kan du begrunne det litt nærmere.... hvis det er kun pga. varmen du tenker på.. så kan åpen filter være like greit. men man trenger å lage et varme deksel. men er sikkert enklere å bruke innsats filter.. slipper å lage så mye rart.

Link to comment
Share on other sites

med innsats får du kald-lufta inn fra mellom vangen og lykta...

 

det hjelper omtrent ikke noe med varmeskjold på et åpent filter...

 

men det blir fetere lyd med åpent filter :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86
det du kan gjøre er å få laget en 90 grader med 114mm dim i den ene enden og det som luftfilteret ditt har i den andre, så legger du filteret bak lykta... ;) 90 graderen kan du lage av mye rart.. selv har jeg laget til et bend av tynnplate som jeg har knekt og sveiset.. du KAN lage dette av en fleksibel slange, men det er absolutt ikke det beste fordi da får du virvler i lufta som gjør at lufta går senere inn i måleren.. så kan du lage varmeskjold mot motoren og kaldluft opp til filteret fra fronten.. :D da blir det bra.. :)

 

Hehe, fant idag et 90graders kloakkrør.. dette var 110mm i ene enden, og rundt inni var det en flott feit gummirems og røret var litt mindre i andre enden.. Fikk det perfekt presset på!! Og i andre enden tok jeg en del fra en ventil og teipet med isolering teip rund og presset den inni kloakkrøret :P Tok etter på og spaklet rundt åpningen med glassfiber spakkel! :D Har enda ikke lakket dette men det ble faktisk MEGET bra!! Skal få lagt ut bilder! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86
ikke dumt!! :D sikkert noen andre som kommer til å lure på dette senere så: hvor kjøpte du det? vanlig rørlegger?

 

Jepp hos en vanlig rørlegger :) Var bare noe jeg fant i garasjen, men det ble seende meget stili ut når det ble montert på ;) Får kanskje bilder i morgen! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86
koffør ikke bare kjøpe et kn filter som passe rett på luftmengdemålern?

 

 

Vil ha minst mulig varme til filteret! :) Selfølgeli å kjøpe ett filter som passer rett på og lage varmeskjold er jo noe mange gjør, men å få filteret langt vekk i fra motoren og skjerme det fra varme synes nå jeg er det beste! ;)

Link to comment
Share on other sites

Et møkkete K&N filter som står å gaper etter varmluft er ikke mye fint spørr du meg.

En lakkert luftfilterboks med fronten kuttet bort og et K&N panelfilter derimot, det er både pent og effektivt!

 

Min mening iallefall

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

må si meg enig i fff, men med en 90 grader og et varmeskjold med kaldluft tror jeg faktisk det fungerer bedre eller iallfall like godt pluss at det ser endel bedre ut... :) hvis en bare legger litt arbeid i å få det fint ser det mye bedre ut... :D skal legge ut et bilde av mitt opplegg når jeg får montert bilen igjen så skal vi se hva du/dere syns... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86

Trodde ikke det skulle bli noe pent med ett kloakkrør i motorrommet men etter at dette ble lakket og fikset ferdig så ble det ikke så aller verst ;)

Link to comment
Share on other sites

nå finnes det jo bling-bling-deksel til luftfilterboksen da :)

 

enkleste og beste løsningen er fortsatt boks med kn panel-filter i....

 

jeg skal selv måle ACT med både kon og panel når jeg tid, tipper det vil komme en grei overaskelse der....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86
nå finnes det jo bling-bling-deksel til luftfilterboksen da :)

 

enkleste og beste løsningen er fortsatt boks med kn panel-filter i....

 

jeg skal selv måle ACT med både kon og panel når jeg tid, tipper det vil komme en grei overaskelse der....

 

 

Har k&N panel filter i luftfilter boksen :) Men vil prøve noe nytt.. Skader ikke det ;)

 

B)

Link to comment
Share on other sites

og dette er med ÅPENT panser på RULLE!!

 

tenk dere når man får igjen panseret og får fart på dritten...

 

men det er veldig syns at de ikke prøvde med en KN-filter der...skumfilteret kan ikke ha noe god effekt....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...