Guest RSTurbo86 Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 Heisann! Kjøpte meg idag et filter til RS'en. Men dette var for lite i åpningen..! Har dere en eller to gode ideer for å få dette til å passe?Hadde tenk en litt elastisk slange å feste på først og et rør til filteret men.. På forhånd Tusen Takk! Ruben
OleK Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 letteste for deg er vel å få laget en overgang i aluminium eller stål vil jeg tro.... PS! innsatsfilter er MYE MYE BEDRE!! :D :D Cosworth!
Robox Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 det du kan gjøre er å få laget en 90 grader med 114mm dim i den ene enden og det som luftfilteret ditt har i den andre, så legger du filteret bak lykta... 90 graderen kan du lage av mye rart.. selv har jeg laget til et bend av tynnplate som jeg har knekt og sveiset.. du KAN lage dette av en fleksibel slange, men det er absolutt ikke det beste fordi da får du virvler i lufta som gjør at lufta går senere inn i måleren.. så kan du lage varmeskjold mot motoren og kaldluft opp til filteret fra fronten.. da blir det bra..
RsMuffe Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 letteste for deg er vel å få laget en overgang i aluminium eller stål vil jeg tro.... PS! innsatsfilter er MYE MYE BEDRE!! :D :D<{POST_SNAPBACK}> kan du begrunne det litt nærmere.... hvis det er kun pga. varmen du tenker på.. så kan åpen filter være like greit. men man trenger å lage et varme deksel. men er sikkert enklere å bruke innsats filter.. slipper å lage så mye rart.
OleK Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 med innsats får du kald-lufta inn fra mellom vangen og lykta... det hjelper omtrent ikke noe med varmeskjold på et åpent filter... men det blir fetere lyd med åpent filter Cosworth!
Guest RSTurbo86 Posted July 21, 2005 Posted July 21, 2005 det du kan gjøre er å få laget en 90 grader med 114mm dim i den ene enden og det som luftfilteret ditt har i den andre, så legger du filteret bak lykta... 90 graderen kan du lage av mye rart.. selv har jeg laget til et bend av tynnplate som jeg har knekt og sveiset.. du KAN lage dette av en fleksibel slange, men det er absolutt ikke det beste fordi da får du virvler i lufta som gjør at lufta går senere inn i måleren.. så kan du lage varmeskjold mot motoren og kaldluft opp til filteret fra fronten.. da blir det bra.. <{POST_SNAPBACK}> Hehe, fant idag et 90graders kloakkrør.. dette var 110mm i ene enden, og rundt inni var det en flott feit gummirems og røret var litt mindre i andre enden.. Fikk det perfekt presset på!! Og i andre enden tok jeg en del fra en ventil og teipet med isolering teip rund og presset den inni kloakkrøret Tok etter på og spaklet rundt åpningen med glassfiber spakkel! Har enda ikke lakket dette men det ble faktisk MEGET bra!! Skal få lagt ut bilder!
Robox Posted July 21, 2005 Posted July 21, 2005 ikke dumt!! sikkert noen andre som kommer til å lure på dette senere så: hvor kjøpte du det? vanlig rørlegger?
turboole Posted July 21, 2005 Posted July 21, 2005 koffør ikke bare kjøpe et kn filter som passe rett på luftmengdemålern?
Robox Posted July 21, 2005 Posted July 21, 2005 hvis du flytter filteret lenger vekk fra motoren blir det mindre varme=mer effekt..
Guest RSTurbo86 Posted July 21, 2005 Posted July 21, 2005 ikke dumt!! sikkert noen andre som kommer til å lure på dette senere så: hvor kjøpte du det? vanlig rørlegger?<{POST_SNAPBACK}> Jepp hos en vanlig rørlegger Var bare noe jeg fant i garasjen, men det ble seende meget stili ut når det ble montert på Får kanskje bilder i morgen!
Guest RSTurbo86 Posted July 21, 2005 Posted July 21, 2005 koffør ikke bare kjøpe et kn filter som passe rett på luftmengdemålern?<{POST_SNAPBACK}> Vil ha minst mulig varme til filteret! Selfølgeli å kjøpe ett filter som passer rett på og lage varmeskjold er jo noe mange gjør, men å få filteret langt vekk i fra motoren og skjerme det fra varme synes nå jeg er det beste!
OleK Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 eller bare bruke den orginale boksen med et kn-filter inni.... 100 ganger bedre og lettere enn å legge kloakk i motorrommet Cosworth!
Robox Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 eller bare bruke den orginale boksen med et kn-filter inni.... 100 ganger bedre og lettere enn å legge kloakk i motorrommet <{POST_SNAPBACK}> men så ser det ikke mye pent ut heller da...
OleK Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 FFF! Funksjon Før Form ser det pent ut med kloakkrør i motorrommet da? Cosworth!
Tombra Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 Et møkkete K&N filter som står å gaper etter varmluft er ikke mye fint spørr du meg.En lakkert luftfilterboks med fronten kuttet bort og et K&N panelfilter derimot, det er både pent og effektivt! Min mening iallefall Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Robox Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 må si meg enig i fff, men med en 90 grader og et varmeskjold med kaldluft tror jeg faktisk det fungerer bedre eller iallfall like godt pluss at det ser endel bedre ut... hvis en bare legger litt arbeid i å få det fint ser det mye bedre ut... skal legge ut et bilde av mitt opplegg når jeg får montert bilen igjen så skal vi se hva du/dere syns...
turboole Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 Joda sant nok,jo kaldere luft jo bedre men det er jo ikke akkurat god plass for det på rst.Dobbel lyktesats,ta bort ene lykta å legg luftfiltre rett bak.Kan vel ikke få kaldere lutf en det?
Robox Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 hadde vært det perfekte det bortsett fra å kjøre rundt med et kjøleskap på panseret..
Guest RSTurbo86 Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 Trodde ikke det skulle bli noe pent med ett kloakkrør i motorrommet men etter at dette ble lakket og fikset ferdig så ble det ikke så aller verst
OleK Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 nå finnes det jo bling-bling-deksel til luftfilterboksen da enkleste og beste løsningen er fortsatt boks med kn panel-filter i.... jeg skal selv måle ACT med både kon og panel når jeg tid, tipper det vil komme en grei overaskelse der.... Cosworth!
Guest RSTurbo86 Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 nå finnes det jo bling-bling-deksel til luftfilterboksen da enkleste og beste løsningen er fortsatt boks med kn panel-filter i.... jeg skal selv måle ACT med både kon og panel når jeg tid, tipper det vil komme en grei overaskelse der....<{POST_SNAPBACK}> Har k&N panel filter i luftfilter boksen Men vil prøve noe nytt.. Skader ikke det
OleK Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 og dette er med ÅPENT panser på RULLE!! tenk dere når man får igjen panseret og får fart på dritten... men det er veldig syns at de ikke prøvde med en KN-filter der...skumfilteret kan ikke ha noe god effekt.... Cosworth!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now