Guest Julle Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 noen som kan vise med et bilde hvor dumpventilen burde sitte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RSxxxRS Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 noen som kan vise med et bilde hvor dumpventilen burde sitte?<{POST_SNAPBACK}> Hvilken bil har du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 regner med det er en cossi du har siden du poster her dumpen bør sitte på kaldsiden av IC'en. altså i slangen mellom intercooleren og gasspjeldet. vakum til denne henter du på samme plass som den originale fikk fra.ikke bynn med noe krøll som å kople deg inn på bens.regulator eller MAP-sensor-slange. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Julle Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 ok da sitter den på riktig plass... takker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spartababe Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Hvor er det mest hensiktsmessig å plassere den på kaldsiden da? Nærmest IC eller gasspjeldet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 må bare spør om en ting... hvorfor plasseres dumpen på kaldsiden? ville tro den fungerte raskere hvis den sto rett utenfor turboen? da skulle jo trykket synke raskere rundt turboen... er jo det som er grunnen til at vi bruker dumpventiler... er jo uansett bare noen få millisekunder det er snakk om, men uansett? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Det er for å opprettholde flowen gjennom systemet, slik at lufta ikke trenger å akselerere så mye ved pådrag igjen Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 når du slipper gassen og spjeldet blir lokt, så trenger ikkje lufta gå tilbake igjennom intercooleren for å blåse ut av dumpventilen.. derfor e det best å ha dump`n ved gass spjeldet slik at den slipper ut ladelufta før den rekker å komme tilbake å reversere turboen. håper det blei sånn halvegs forstålig? heller? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 skjønner... blir jo mindre lag på den måten... da er lufta allerede fremme ved spjeldhuset... må bare få trykk på det igjen.. riktig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Yes;) The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 jihaaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Montere på kaldsiden det!! Her har du 438hk å 1,5bar å det fungere nå her.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now