Jump to content

dumpventil


Guest Julle

Recommended Posts

regner med det er en cossi du har siden du poster her ;)

 

dumpen bør sitte på kaldsiden av IC'en. altså i slangen mellom intercooleren og gasspjeldet. vakum til denne henter du på samme plass som den originale fikk fra.

ikke bynn med noe krøll som å kople deg inn på bens.regulator eller MAP-sensor-slange.

Link to comment
Share on other sites

må bare spør om en ting... hvorfor plasseres dumpen på kaldsiden? ville tro den fungerte raskere hvis den sto rett utenfor turboen? da skulle jo trykket synke raskere rundt turboen... er jo det som er grunnen til at vi bruker dumpventiler... er jo uansett bare noen få millisekunder det er snakk om, men uansett?

Link to comment
Share on other sites

Det er for å opprettholde flowen gjennom systemet, slik at lufta ikke trenger å akselerere så mye ved pådrag igjen

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

når du slipper gassen og spjeldet blir lokt, så trenger ikkje lufta gå tilbake igjennom intercooleren for å blåse ut av dumpventilen.. derfor e det best å ha dump`n ved gass spjeldet slik at den slipper ut ladelufta før den rekker å komme tilbake å reversere turboen.

 

håper det blei sånn halvegs forstålig? heller?;)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...