Jump to content

Sveiseapparat


Recommended Posts

Har litt lyst på enten c200 eller c250 hos Esab Esab OrigoMag

 

901048_OrigoMagFamily.jpg

 

har et sånt, bare en litt eldre utgave=) er kjempefornøyd med det, man har ikke sveiset på bil med det ennå ;) Er vell sånn intervall-instilling på det å... er kjekt har jeg hørt :P hakke peil jeg

Volvo 144

Volvo 740

Ford Taunus 2dørs Mk1... et prosjekt, og en delebil...

Link to comment
Share on other sites

Hva er fordeler/ulemper med et 3-fas kontra 1-fas apparat ? Og hva skiller mellom 220 volt og 400 volt ? Er helt grønn på slikt jeg :blush:

 

 

fordeler med tre fas er bedre tomgangspenning. og at det begynner å "brenne"med en gang.det tolerer også urenheter bedre en et en fas apparat-. et en fas apparat begynner gjerne å spytte litt hvis det feks er litt tectyl osv. mens et tre fas apparat vil brenne bedre gjennom dette med en gang. hva som skiller 240 og 400 volt kan jeg desverre ikke si deg.

Link to comment
Share on other sites

Om du kjøper 400V er du nødt for å ha passende strømuttak i garasjen din da. Forutsatt at du har det tilgjengelig, er det bare fordeler med 400V kontra 220V. Amerikanerne har fortsatt 110V på strømnettet....gammeldags.. kommer til å koste dem skjorta å bygge om.. Høyere spenning betyr at ved samme effekt går det mindre strøm gjennom kablene. Dette betyr mindre tap i strømkablene ut til sveiseapparatet. Minuset er at det er farligere å få 400V gjennom kroppen ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...