Jump to content

Hvordan koble ut 4¤4wd på sierra cosworth????


Guest gbols

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

har bare en 2l doch sedan, men en ting er sikkert, og det er at hvis jeg skal investere eller bygge cosworth blir det 2hjulstrekk. selv om det ikke er direkte praktisk på vinteren, kan du i hvert fall ha det sinnsykt gøy med den. trodde ikke 4hjulstrekken holdt så særlig lenge på sierra heller, men det er vel kanskje bare på standard sierra...

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at 4x4 Coswort ryker (drivaksel kryss) er at folk trimmer og senker uten å bytte motorfester, da går det ikke lenge! Men drivverket tåler ikke MYE hk uten å måtte forsterke det. Kasse osv

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest ywater

Driverket er vel ingen problem så lenge man ikke herjer.

Seff kan man ikke ha ubegrenset med hester men.....

Har selv en 4x4 som er bremset til 312 hester på 1,25 i trykk.Kjører med org clutch , har seff byttet motorfester , men har ingen prob med driverket.Så konklusjonen er: Din bil blir som du behandler den.Herjer du så ryker det 8)

 

 

 

-----------------------------------------------

Takk til Holmestrand Servicesenter

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest Big Al

skaffa borg warner t-5 växellådan +bryggan , urtrampningslager från rwd, startmotor från rwd och kardan från rwd

 

sen kanske ta bort främre diff ,drivaxlar och montera oljesump från rwd ... (är vel en fördel? :))

för att fixa hastighetsmätaren när detta är gjort montera en rwd wire

 

sen kan du välja om du vil ha kvar bakaxeln eller om du vill byta den till rwd den med :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Driverket er vel ingen problem så lenge man ikke herjer.

Seff kan man ikke ha ubegrenset med hester men.....

Har selv en 4x4 som er bremset til 312 hester på 1,25 i trykk.Kjører med org clutch , har seff byttet motorfester , men har ingen prob med driverket.Så konklusjonen er: Din bil blir som du behandler den.Herjer du så ryker det 8)

 

 

 

-----------------------------------------------

Takk til Holmestrand Servicesenter

Vent til du må bytte til værre klutch........ da baller det seg på.

Har bremset 365 hk og kan vel si at jeg har store problemer med driverket mitt :(

Har desverre en 4 pucha sinter lamell og den er ikke snill med kassa mi..Tror jeg tok 2 eller 3 kasser i fjor sommer. IKE HERJIING, men bra kjapp akelerasjon. 2. giret hver gang!!!!

Skulle hatt en litt "snillere" clutch.... :)

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...