Guest zr50sl Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 e d noen som vet om det er forskjell på bærearmene på sierra med skive kontra trommel brems? om det bare er å flytte hele skivebrems mekanismen over til bru med trommel??
Peet Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 når zirz her på fprumet byttet til xr4x4 bremser og drivakslinger bak tok drivakslingene nedi bærearmen... så då måtte d slipes litt
Guest zr50sl Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 jo men xr4x4 har vel skrudde akslinger?? har ei komplett bakstilling med skivebrems som har skrudde akslinger,men der jeg lurte på om det går an å bare ta selve skivebremsen å gi **** i resten..
D.Toft Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 monter det komplette, da er du sikker på at det passer uten modding
Guest zr50sl Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 jo egentli det enkleste,men er en del overfladisk rust på det bakstellet jeg har liggende
Guest Excaliburzz Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 jo egentli det enkleste,men er en del overfladisk rust på det bakstellet jeg har liggende<{POST_SNAPBACK}> Bare å få det sandblåst og pulverlakkert så er det så godt som nytt(om ikke finere )
Guest zr50sl Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 blir vel nødt til d såfremst ingen vet om det går an å flytte over selve skivebremsen over på bakstilling med trommel..
Guest btl Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Jeg tror ikke det går. Tror ikke du får festet bremsecaliperne samt at det ikke er sikkert at bærearmene er like. Det er forskjellige bærearmer ute å går på trommelbremser. Husker jeg ødela ett hjullager, og nysnøen hadde kommet og jeg måtte få fikset dette snarest. Da viste det seg at den drivakselen jeg skulle bytte til hadde ett større boltmønster (de 4 boltene som fester hjulageret/drivakselen) og lit tykkere drivaksel enn det jeg hadde på min 2L. Det var en drivaksel/bærearm fra en sierran is. Det endte med at jeg måtte bytte bærearmen., og den funket det.Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Kan f.eks hende at det er enkelt å modifisere
armani Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 jo egentli det enkleste,men er en del overfladisk rust på det bakstellet jeg har liggende<{POST_SNAPBACK}> Bare å få det sandblåst og pulverlakkert så er det så godt som nytt(om ikke finere )<{POST_SNAPBACK}> pulverlakkere bærebruene? bærebruene er vel de delene på bilen som er mest utsatt for steinsprut så jeg ville nok heller lakkert med hammerite / hammerlakk. pulverlakk preller jo av som gammal maskeringsteip.. 2wd sierra cosworth
Recommended Posts