Jump to content

Trimtips 2,0OHC

Guest Hovden Racing

Recommended Posts

Guest Hovden Racing

Noen som har det her da?

Hvor mye blir det for det da ca.? Skal være bare billigt dette.. Skal være en bil å rase litt med bare....

billig trim må være å få høvla toppen og griseporta den + strupe forgasseren... helst en webber og trimkam oxo, men det koster...... kanskje få fingrene i en brukt trimkam? holder nok ikke lenge, men lenge nok til å vrake litt... hehe :)

det billigste er nok å hølve toppen ja.. også neste steg må bli kam.. men du må ikke overstige 286 (tror jeg det er) for da klarer vistnok ikke innsprutet å følge med.. (bare noe jeg har hørt av flere)

jeg driver med det samme nå.. jeg har porta toppen selv.. tok MYE på eksosporten også polerte jeg bort alle "klumpene" i innsugsporten...

jeg skal få tak i en kvassere kan.. og just bensintrykkreg så skal vi prøve på en kam på over 286.. tenkte på en rundt 300.. toppen skal jeg prøve på å høvle 4mm.. da jeg veit om en som har gjort dette....

Edited by morty999

1,5 mm faktisk. Kan høvle den til 2.5, men da må du ha kortere plugger. Eller lage ei grop i stemplene, sånn at pluggene ikke går til h... Men det betyr kortere levetid for stemplene igjen...

4 mm synes jeg høres litt vel mye ut. Ved 2.5 mm ligger CR på 12:1. Så ved 4 mm... ca. 14:1?

Uansett, tror det ikke før jeg får se det med egne øyne.

10 VW Golf GTD (solgt)

09 VW Passat

88 Mazda RX-7 FC3S

85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)

86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)

83 Opel Ascona (Brant opp)

83 Ford Transit (solgt)

det billigste er nok å hølve toppen ja.. også neste steg må bli kam.. men du må ikke overstige 286 (tror jeg det er) for da klarer vistnok ikke innsprutet å følge med.. (bare noe jeg har hørt av flere)

jeg driver med det samme nå.. jeg har porta toppen selv.. tok MYE på eksosporten også polerte jeg bort alle "klumpene" i innsugsporten...

jeg skal få tak i en kvassere kan.. og just bensintrykkreg så skal vi prøve på en kam på over 286.. tenkte på en rundt 300.. toppen skal jeg prøve på å høvle 4mm.. da jeg veit om en som har gjort dette....

innsuget bør ikke poleres på en bruksbil da forstøvinga av bensinen ikke blir så bra .. toppen bør ikke høvles mer enn 2 mm ifølge flere bøker .. går å høvle mer men hverken lurt eller holdbart :ph34r:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

kjenner flere som har høvla toppen 1,5 å blokka 0,6

å 304graders kam !!!! det funka som f...

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi