Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Hei, feilkoden på nøkkel, kan være startsperre. Hvet ikke om de har matepumpe i tank, har de ikke det, kan detvære greit å lufte ved å suge på retur siden av dyser
  3. Hei. Virker som det er folk med kunnskaper her. Problemet er at jeg har tatt ut dysene på min 2,2 l PSA motor samt skiftet diesel filter ( Outlander ) 2012. Gjorde ordentlig rent både utvendig og innvendig ( lekkasje på 3 dyser ) skiftet kobber pakninger og o ringer samt tettninger. Denne skal jo være selvluftende, men nei startet ikke. Har ohmet alle innjektorende og de viser tilnærmet lik verdi på 170-180 k ohm. Kan jeg ha fått luft i høytrykkspumpa som jeg ikke blir kvitt? Har diesel frem til dysene. Må dysene programmeres på nytt. Fikk en feilkode på OBD2 leseren P0513 som egentlig sier feil med nøkkel, sjekket batteri og det var 3,2 V Takknemlig for gode råd og tips😄
  4. Ny oppdatering: Bilen går som smurt. Har bestilt nye stabstagforinger i og med at de ser knusktørr og sprukken ut. Har også justert dødgang i rattet da det hadde typ 10cm dødgang! Fikk bestilt framskjermer også, de måtte jeg bestille fra hellas, så de er nok ikke her på en god stund. Alle ekstralys og tilhørende ledningsnett er nappa ut. Ellers har jeg undersøkt veivakselgiveren, er ikke stor aktivitet der, prøvde å spraye den med bremserens uten hell. Må nok ha muttertrekker for å få den av, og da må radiator ut. Fin lørdagskveldsjobb 😂
  5. Etis er ikke i bruk lenger, gått over på et annet system nå. Har du skilt nr?
  6. Last week
  7. Heisann, jeg har tatt på meg et gigantisk prosjekt som jeg både angrer og gleder meg over. Jeg har renset motorblokk, toppakning og inntak fri for karbon. Det var helt tett og karbonet hadde startet å løsne over ventilene. Jeg har timet opp veiv, kam og kjede, ganske sikker på at alt er i orden der. Slet litt med å få grep på om det holdt å låse hjulene med timingverktøy. Saken er at jeg har slitt med å finne god info fra ford etis. Jeg har en 2010 hatchback 85kw/116hk. VIN nr finnes ikke i systemet. Er etis rett og slett begrenset eller skulle jeg hatt servicemanual fra en annen instans? Jeg tror motoren tilhører motorkode TYBA da dette er det mest identiske innholdet jeg finner.
  8. Jeg mente det jeg også. Stemmer det bildet du la ut med det jeg lette etter. Men bildet jeg fant var fra en fiesta tråd. Så flere av de som er laget tydeligvis. De på xr4i’n ser endel breiere ut også [emoji1305] Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Mon tro hva det koster å få felgene bygd om? Kanskje på tide med en felgtråd om bare bøse felger?
  10. Han som har Cosworthen over har jo også denne med tilsvarende modifiserte felger. 😊
  11. Mener at dem ble laget til en xr4i?🤔 Men kul er dem
  12. Sykt kult. Noen laget jo 3 delte av andre std felger også, var kult det også
  13. Er ikke særlig fan av felgene original, men disse var et annet liga👌
  14. Registrerte den der i går jeg også i sosiale medier. 😁 Custom 3 delte felger, 18".
  15. Skamtøff mk1 Escort og på en måte sleeper
  16. Har gjort litt mer diagnose på bilen nå. Funnet ut at den kaster p0335-koden. Veivakselgiver-feil. Skal sjekke om ledningsnettet er slitent, og evt bestille ny giver. Ellers er det egentlig bare tromlene bak som henger på. Håndbrekkwirene er byttet ganske nylig, for slangene rundt wirene er fortsatt svarte 🤣 Forhører meg med businesser i byen om sandblåsing og antirustbehandling av ramme ila uken. Ellers er det lite å gjøre nå med det første. Skal demontere alt av arbeidslys på bilen og sette den tilbake i normal stand 👍🏻
  17. Takker! Skal maile forhandler og høre med dem!
  18. Du må få lest av feilkoder, glødeplugg lampen varsler på motorfeil, ikke nødvendigvis glødeplugger som er defekt
  19. Disse er mer Mazda enn Ford
  20. Velkommen og gratulere med din Ford 👍 Om du hører med din Ford-forhandler så kan de trolig gi deg riktige opplysninger om bremseskiver om bilen er norsksolgt. Angående nøkkelkopiering så sjekk litt på nettet. De kan være at bilens nøkkel lett lar seg kopiere, fks med FORSCAN programvare og et par nye nøkler. Jeg kjenner ikke til Ranger men om den er "USA-bygd" så er det enkelt å kopiere nøkler slik jeg skrev.
  21. Hei. Kjøpt meg en ranger mk2, 2004 mod 4x4 med 2.5td motor! Fin for rust, men litt røff stand teknisk. Kjente kast i skiver når jeg kjørte den hjem, og skal bestille nye med en gang, men har ikke mulighet til å få skrudd av et hjul før godt uti neste uke og kunne tenkt meg å ha de klare asap! Får opp flere dimensjoner på disse skivene når jeg søker på regnr, hva er det som er riktig? Glødeplugglampa blinker under kjøring, så ny glødeplugg bestilles! Sentrallås funker ikke med fjernkontroll, men med nøkkel, så må nok få byttet batteri der. Fikk også bare med en nøkkel, så skal spandere på meg ny nøkkel. Noen tips til forretninger som gjør dette for en overkommelig pris? Ellers knallfornøyd. Denne skal nok få dratt båten uten store utfordringer!
  22. ok. takk for tipset. Blir nok et verksted som setter den inn for meg. Var litt redd for at den måtte kodes ja. Men nå har jeg helt på dyserens på tanken. Virker for meg at dette fungerer. Men vet ikke hvor lenge. Tok også ut den som leser luftmengden .Den som sitter like etter luftfilteret og gjorde den rein med elektrokleaner. Etter dette virket bilen mye raskere når jeg trykker på gassen. Nykker ikke nå. Ingen feilkoder heller. Har sånn ca 50% trua.
  23. Hei Er det noen som vet hvordan man får ladestrøm til f.eks campingvogn i tilhenger kontakten?
  24. Earlier
  25. Betjen parkeringsbremsen. Plasser skiftespaken i P-stilling (park) hvis bilen har automatgirkasse, eller girspaken i nøytralstilling hvis bilen har manuell girkasse. Vri tenningsbryteren til stilling 0. Lukk alle bildørene innenfra. Deaktivering/aktivering MERK: Beltevarsleren kan også deaktiveres ved hjelp av IDS. Følg anvisningene på skjermen. Løsne førerens sikkerhetsbelte. Vri tenningsbryteren til stilling II. (Ikke start motoren). Vent i minst 15 sekunder. MERK: Dette trinnet må utføres innen 60 sekunder. Hvis ikke, må prosedyren gjentas. Fest og løsne sikkerhetsbeltelåsen ni ganger. Avslutt med beltelåsen løsnet. Slipp den røde belteåpnerbryteren helt for hver syklus. Sikkerhetsbeltenes varsellampe blinker tre ganger for å bekrefte at beltevarslerens status er endret. Vri tenningsbryteren til stilling 0. Deaktiverings-/aktiveringsprosedyren er nå fullført.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...