Jump to content

Pys

Gjest
  • Posts

    19
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Iveland
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Bosted
    Nyberg

Recent Profile Visitors

632 profile views

Pys's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Hva trenger du? Edit: Ja OT, men kanskje vi redder noen Sierraer?
  2. Det framgår nok ikke av bildene, men den er ikke så pen Det må gjøres så mye med bilen at jeg går like godt hardt inn og tar alt med en gang, heller enn å måtte demontere og sette ihop en hel haug flere ganger. Den er ikke i nærheten av bruksstand. Men hadde den vært det kunne den godt blitt rullende prosjekt Takk for link! Det viser seg at jeg har flere bekjente som driver med Ford (og som igjen kjenner enormt mange andre) så deler skal visst være greit å oppdrive. Lakkering som sagt koster materiell + noen tusenlapper for sprøyting. Alt annet gjør jeg selv.
  3. Om jeg kjøper det prioriterer jeg jo selvsagt ikke plass til utslitte bremseklosser og understellsdeler. Dette er deler man fortsatt får tak i nytt av. Er heller ingen verdi i 2-eika ratt, en haug med girstang-mansjetter, 12 venstre blinklys og et par spann med brytere, releer og sikkert litt rustne skruer. Av deler man ikke får tak i nytt av hadde sortert ut det jeg anser som søppel og gitt det bort mot henting om noen andre så nytten i det. Hvem vet, plutselig gis det bort en haug med Sierradeler? Innen den tid står fortsatt spørsmålet; Utenom bildene nevnes karosserideler. I god stand er jo de verd litt. Sprekte fangere derimot..
  4. Er det jeg tenkte, men jeg ser jo en del brukte slitedeler + deler ingen har bruk for. Brukte fjærer, spylervæsketank og radiator-vifter får man ikke solgt Jeg sliter litt med å få sammen brukbare deler nok til at det er verd å hente, er mye søppel her.
  5. Har ikke voldsomt greie på dette, men er det verd prisen pluss totalt 6t i bil t/r? Trenger jo litt forskjellig til min, men ikke deler for den prisen.
  6. Hei! Ingen problem å stå i garasjen når jeg først skal skru, er bare at jeg ikke vil okkupere det lille jeg har av garasjeplass i årevis framover. Jeg får nok lakkert bilen for ca 20k, har bekjente som sprøyter og som kan lære meg grunnarbeidet for noen tusenlapper. Har MIG sveiseapparat, finner ingen info om det på nettet men er kjøpt hos en seriøs maskinhandel og jeg har/får tak i gass. Tenker ikke å kjøpe nytt, sveiser typ 10 min 1 gang / 10 år. Kostnad for dette kan nok uansett holdes utenom, skal nok forhandle litt med bekjente. Har også nødvendige karosserideler. Men slitedeler og slikt. Alt av bremser må nytt, overhaling av motor (maskinering?), det meste i understell ,clutch, bensinpumpe, starter. Bensintank til IS får man ikke tak i nytt lenger. Vet at spørsmålet ligner "hvor langt er et tau", men hvis man i hovedsak skal regne delepriser da. Mange deler er utgått til en 37 år gammel bil så finner ikke alt på Eurodel?
  7. Er det noen som kan hjelpe meg med budsjett for restaurering av Sierraen min? Jeg er fast bestemt på at denne skal på veien igjen Men jeg gidder ikke å begynne smått å slakte bilen, la drit ligge å slenge, miste deler, ta litt etter litt, dritt står i veien og bruke mange år på montering. Når jeg begynner på bilen skal ting gå radig. Jeg vil at bilen skal bli så nær strøken og original som mulig. Dette innebærer rustsveising (hjulbuer bak, kanaler, litt dørk) og hellakkering, alt (?) av slitedeler nytt, overhaling av motor. Dere som har gjort dette før, hva koster det? Alt som er "vanlig skruing" gjør jeg selv. (Har sveiseapparat men kan ikke sveise, så ser for meg å sette dette bort. bArE å ØvE pÅ NoE gAmMeLt SkRoT er ikke noe JEG blir flink nok til å sveise opp en bil på hvertfall.. Har sett hvor ille det blir på kompisers biler) Bilen står i dag i et garasjetelt, og jeg har ingen grei plass å ha den stående i deler i det uendelige mens jeg fikser den opp, derfor vil jeg gjerne at ting går litt kvikt når jeg først begynner. Hvis det er litt knapt med opplysninger er det bare å spør.
  8. På bilen min ser jeg at på 2 dører har klarlakken sprekt opp, og dannet "lommer" som det samler seg støv i. Fikk se dette når jeg spylte bilen nylig, og siden bilen eller er svært fin i lakken, og er min første rustfrie bil vil jeg gjerne gjøre noe med dette. Lar det seg gjøre å "fjerne" (/pusse ned) klarlakken der den har sprekt, og lakke over med ny? Bilen er jo selvsagt rød, (verdens verste lakkfarge) og vil ikke ha fargeforskjell når bilen er så fin som den ellers er. Alternativet til lokal utbedring er å bare bytte dører, ser dører går for +- 1500,- /stk hos hogger.
×
×
  • Create New...