Jump to content

rberntse

Gjest
  • Posts

    148
  • Joined

  • Last visited

About rberntse

  • Birthday 10/04/1972

Medlemsinfo

  • Bosted
    Lillehammer
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

rberntse's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Ja, det var noe slikt jeg etterlyste den gangen. 🙂 Siden viser vel kanskje samtlige Escort Cosworther som har, eller har hatt skilt. Også de som er vraket/eksportert/stjålet osv? Så at det faktisk er 149 biler i Norge i dag på veien er vel kanskje litt usannsynlig. 🙂
  2. Da har jeg fått svar. J2 skal det være.
  3. Bilen min (Escort Cosworth) mangler VIN-plate, er bare en papirlapp fra den gangen den ble importert fra Tyskland til Belgia, og den har fulgt bilen siden. Nå vil jeg få lagd et bedre merke, som er helt likt den originale VIN-plata. Har funnet ut det mest vitale som skal med på plata, men fargekoden er jeg ikke sikker på. Bilen min har fargen Pacifica Blue, dermed er det J som første bokstav. Ifølge manualen skal andre siffer være årstallet når fargekoden ble introdusert på biler som er bygd på kontinentet, men det vet jeg ikke. Er det noen andre her som har Escort C. Pacifica Blue som kan fortelle meg hva de har som fargekode på VIN-plata si, og eventuelt har flere opplysninger som skal være med på plata, f.eks "Version"?
  4. Ønsker å kjøpe original Cosworth veiv og oljepumpe. Må være i god tilstand.
  5. Huff, jeg ser nå at posten min kom litt skjevt ut, jeg burde først hatt med hvilken setning jeg refererte til, som var denne: Da hadde innlegget mitt gitt litt mer mening.. Forøvrig en fortreffelig oversikt over alle Escort Cosworth-modellene! Moro å se de forskjellige variantene av disse bilene.
  6. Bare en bitteliten korreksjon, JHS. Det ble også (som du sikkert vet) lagd noen få prototyper helt i starten, blant annet for å teste produksjonslinjen hos Ford, og disse ble produsert høsten 1991, 10 i tallet. Der er min bil egen inkludert. I tillegg ble det også etterhvert produsert 15 til, hvor alle til sammen ble bygd som visningsbil for pressen, såkalte promo/marketing-biler.
  7. Ønsker å kjøpe hel og grei spylertank til Escort Cosworth. Har den nivåbryteren så er det en bonus men ingen nødvendighet. Ønsker også å kjøpe luftfilterboks til Escort Cosworth, aller helst med slangen til turboen men går også uten. Tlf. 90271169 - Roar.
  8. En flott helg i flotte omgivelser! Ble like bra som forventet. Må bruke litt tid på å fordøye alt sammen. Fikk til og med prøvekjørt den nye Focus RS'en! Vanvittig bil! :-) Håper de får til et nytt treff om ikke så altfor lenge. :-)
  9. Du kan jo importere flere fra JP? Glad du importerte min slik at jeg fikk glede av den til slutt.
  10. Jeg har noen ganger tenkt det kunne vært moro og visst hvor mange Escort Cosworther som egentlig finnes i Norge. Det ble i en periode på midten av 90-tallet importert veldig mange Escorter, spesielt i Mjøs-regionen hvor flere aktører holdt på. Derfor innbiller jeg meg at det kan finnes flere i Norge enn mange andre land (i forhold til folketallet), og det kan kanskje forklare prisene her i Norge i forhold til utlandet. Hadde det vært mulig å få til en slags oversikt over dem? Det skulle vel ikke være veldig risikabelt å for eksempel legge ut de to siste nummerene i reg.nr. slik at man ikke teller dobbelt? Det blir sikkert en stor grad av usikkerhet da mange ikke er registrert, og mange ikke er her på forumet, men en viss pekepinn kunne man kanskje fått? Selv har jeg en Pacifica Blue -92 med reg.nr. ...69. Andre?
  11. Ja, det er helt tragisk. Vedkommende har tydeligvis ikke noe forhold til bilmodellen, men han burde vite at verdien synker i takt med forfallet...
  12. Nei, jeg kjenner dem ikke i det hele tatt. Jeg vet jo hvor dette er, så interesserte kan spørre meg på PM så kan jeg si adressen. Har ikke lyst å henge dem ut offentlig, mer enn jeg allerede har gjort...
  13. Jeg la for over et år siden merke til en blå Escort Cosworth stående ute i Lillehammerområdet. Kjørte flere ganger forbi, og stusset over at den alltid sto ute. Siden den hadde soltak og så original ut, tenkte jeg å høre med eieren hvorfor den bare sto slik i vær og vind. Snakket med faren til eieren som sa at sønnen hadde en plan om å selge den etterhvert. Tok en liten kikk litt på den, og forferdelsen var stor da bilen begynte å få et grønt lag av mose og bremseskiver osv allerede var ganske hardt angrepet av rust. Prøvde å forklare mannen at han bør få den inn under tak, men det var ingen forståelse, virket det som. Nå har det gått vinter og vår, bokstavelig talt, og ENDA står bilen der, ute i vær og vind! Nå er rusta i full gang med å ta over eierskapet til bilen, og flere i min omgangskrets har vært og prøvd og snakket fornuft med faren til eieren flere ganger uten resultat! Dette blir bare verre og verre og snart er det vel bare en rusthaug. Da tenker jeg, er dette greit? Jeg tenker nei. Men hva skal man gjøre, da? Man kan jo ikke akkurat denge vedkommende heller, selv om man har litt lyst! Det kan jo selvfølgelig være en eller annen årsak til at eieren ikke har hatt mulighet for å ta vare på den, men jeg tenker det burde vært mulig få få den inn under en plast-garasje eller noe slikt. En privat redningsaksjon hadde kanskje vært på sin plass, men selv har jeg hverken tid eller plass for den stakkars bilen. Noen som har en idè om løsning? Den var som sagt visstnok til salgs, så det burde være mulighet for en god handel for den som orker å ta jobben.
×
×
  • Create New...