Jump to content

dohcworth22

Gjest
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

About dohcworth22

  • Birthday 01/22/1994

Medlemsinfo

  • Bosted
    hovsherad
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

930 profile views

dohcworth22's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Wastegate eksosen går inn i downpipen en liten halvmeter etter turboen.. Men blir montert nytt eksoshus med intern wastegate så er veldig spent på hvordan det fungerer! Hvilken turbo kjører du?
  2. Grenrøret som står på nå går jeg ut ifra er ett billig kinagrenrør. Det har en veldig krapp sving fra cyl1 der det går inn i collectoren, så er redd det er det som struper for hestene.. men igjen, kan det være derfor jeg har fått alt momentet? ikke lett å se på bilde, men var det eneste jeg hadde.. Annet grenrør jeg har liggende og vil (med litt modifisering) prøve på denne motoren. Ang. kammer så er de timet der motoren ga mest effekt og samtidig var tidligst igang. Har ikke noe måling på eksostemp, men tviler på den er høy da det var minimalt med rødfarge på grenrør under bremsing.
  3. Det er ikke lagt på noe drivverkstap her, snakka nettopp med han som bremsa å fikk det bekreftet. Den er bremset på 2.2bar. Både bremsebenken, bilens map sensor og en digital aem turbotrykksklokke viser 2.2bar stabilt til turtallssperra[emoji106]
  4. Det støpte oppliger plenumet solgte jeg videre da det var ment for escos abs. Oppliger mente det skulle passe sedan[emoji2371] Har liggende den firkanta klossen hvis noen har lyst på den[emoji1787] Har ett sånn innsug som scimec motor selger, og har troen på forbedringer med det!
  5. desverre så er dette bare flaks. Hk-grafen topper på 504,8 og momentgrafen på 675,7. Skal det gjøres rett må begge grafene settes likt og momentet må oppgis i fotpund og ikke nm som det er her.
  6. Skulle egentlig kjøpe hart plenum da jeg bygde motoren, men kom i kontakt med oppliger som lager egne. Han hadde da akkuratt kommet med ett som skulle passe til venstrestyrt sedan. Men uansett hvordan jeg vrei og vrengte på det, så passet det ikke! Var da jeg i hu og hast fikk tak i ebb klossen for å få bilen bremset og ut på veien😉 Nå har jeg liggende ett innsug som skal være bra, så blir spennende å se hvordan det oppfører seg!
  7. 100kr? sender i posten ingen problem!
  8. Jeg har stående delebil om du ikke har fått tak i?
  9. Hadde 3.92 men gikk ned til 3.64. Passet mye bedre til dette oppsettet og min kjørestil. Har bd14 eksos og bd15 innsugskam.
  10. Har satt på og kjører med orginalinnsug med omsveist albue nå. Men har liggende ett likt det på bildet, så tror det blir det etterhvert.
  11. Den står nå med det store turbinhuset, t4 med a/r 1.05 og ekstern wastegate. Har kjøpt nytt med a/r 0.92 og intern wastegate. Og det drar med seg nytt grenrør også. Står ett kinagrenrør på nå og det har veldig krapp sving inn i collectoren fra cyl1 så har ett lite håp på å ta igjen toppeffekten på det og nytt innsug. har kjørt med innsug som skal være sveiset av ebb, en firkanta kloss. Den likte ikke 2.2bar så sprakk i filler!
  12. Jeg har kjørt med EFR 7670 på min cosworth i 3 år, og må si jeg smiler like mye hver gang jeg tråkker gassen i gulvet! Helt rått moment! Bremsa 505hk og 675nm på nav. Egentlig fornøyd med det, men blir en ny runde i benken til sommeren etter bytte av noen småting.
×
×
  • Create New...