Jump to content

eivi91

Gjest
  • Posts

    846
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by eivi91

  1. Fangeren er fin den, men den skulle vært heist litt opp fremme. Desverre får jeg ikke til å stille på de festene, da de skruene nok er fastrustne. Skulle hatt cambershims ja, men boltene som holder drivakselen på passasjersiden har jeg ikke kjangs til å få opp. Har sprukket flere piper, prøvd med luft og latmannsarm. Har også vært innom ett verksted slik at de skulle prøve, men de ga seg på det de også. Når jeg til slutt ga meg på det var hodene på de omtrent runde. Mens på førersiden går de lett opp. Lista på fangeren har jeg ikke skaffet nei, den var jo såpass dyr. Fangeren hadde snart trengt seg en ny lakkering og litt småfiks uannsett, så dumt å lime på en list før det. Uannsett så er ikke bilen der jeg bor, så får ikke gjort så mye med noe, store deler av året.
  2. Kom over denne 1,6 Taunusen i Alanya for ett par uker siden også. Artig å se alle de gamle bilene de har der nede, som er rustfrie.
  3. Kjøpte 6 liter polyester, brukte litt over 5 liter. 490,- Herder til polyesteren 120g 60,- Glassfibermatte 10m2, 300 g/m2 199,- Noen rullesett, pensler, aluminumsrulle etc ca. 120,- Material MDF (21mm til kasse og 16mm til bagasjeromsplater) 520,- Grill 12" (Frakten var dyrere enn grillen, men fant ikke andre steder enn på eBay, og ville ha den raskt, så bestilte fra UK) 200,- Bassport 179,- Stoff til å trekke øverste platene + spraylim Ca 380,- Latex-hansker Hadde liggende, men kjøpes på apotek 100,-? Gassmaske(!) 350,- Og litt 2*4 til å bygge opp dørken, men dette hadde jeg liggende, blant annet ble ett kubbespill sagd opp. Så rundt regnet ca. 2500,- Forsterker, batteri og element hadde jeg fra før. Men nypris på dette er 6970,-
  4. Takker, tanken med tråden var for inspirasjon ja. Hehe, takker.
  5. Ja, refleksrøret mitt er egentlig oppned. Da som du sier skal flens/konen være inn i kassa. Men det ble snudd pga delingen på røret, slik at jeg med denne monteringen har muligheten til å fjerne den øverste plata i bagasjerommet. Hadde jeg hatt røret andre veien hadde det ikke vært delt på samme måte, og jeg ville ikke fått av plata. Jeg også tenkte på dette med en avstandsring. Men nå er ikke dette noe proft bygge, for som du sier så er ikke bagasjerommet støydempet, og heller ikke resten av bilen. Men det spilte overraskende bra, med tanke på at jeg gikk fra båndpass med to element, til dette og ett av samme elementet. Har også muligheten til å skifte ut til et kraftigere element og bruke monoblokken jeg hadde før ved en senere anledning. (Og også da korte inn bassrefleksrøret til det evt nye elementet)
  6. Den filten som er over grillen kan jeg aldri tro har noe å si. Dørken er jo bygd opp 9cm, så elementet har jo mye å jobbe med. De brukte i hvertfall å gjøre det slik på slike bygg hos Bassbrothers. Hvordan blir det en båndpasskasse? Røret er etter nøyaktige mål. Jeg fylte kassa med vann før jeg la på treplata for å anslå hvor mange liter den rommet, noe som var 52 liter. Så dro jeg til bassbrothers, hvor de tastet inn i et program at det var en custom kasse, 52 liter, størrelse på port, og fant da ut at porten skulle være 20 cm. Men kassa er bare 20 cm dyp, slik at jeg måtte ta røret helt opp i den øverste platen, og ned i kassa, og det stikker ca 10 cm ned i kassen nå. 6x9ene er jeg ikke fornøyd med, neste investering må bli en adapterplate for å montere komponentsettet jeg har foran i 6x9 hullene, og kjøpe et skikkelig komponentsett fremme. Ja, porten stikker selvsagt ned i kassen. Ja, er klar over det. Forsterkeren har slått ut en gang før pga varme, det var for lenge siden når jeg hadde vanlig portet kasse og forsterkeren var montert bak på denne. I tillegg var det en meget varm sommerdag. Men det ser ut til å gå fint slik som det er nå.
  7. Har laget meg subkasse i hjulbrønn, samt bygd opp dørken for skjuling av forsterker og batteri.
  8. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra mitt siste prosjekt. Vil først si at dette er totalt på hobbybasis, og jeg har aldri vært bort i glassfiber før jeg begynte på dette. La først ned ettpar søppelsekker slik at jeg ikke støpte fast kassa til karosseriet Så støpte jeg 3-4 lag med duk og polyester og lot dette herde før jeg løftet formen ut av bilen Så la jeg flere lag etterpå, la vel totalt ca. 9-10 lag med duk og polyester, før jeg sagde ut en plate og tilpasset denne best mulig Limte denne fast med tec7, og deretter la jeg duk og polyester utenpå der igjen Ferdig kasse Ønsket å bygge opp dørken slik at jeg fikk et plant bagasjerom, og jeg fikk da i tillegg gjemt forsterker og batteri Utfresing av spor til grill Ferdig trukket med filt Ble veldig fornøyd både med utseende og lyd.
  9. Står at jeg bor i Bergen fordi jeg studerer der, er hjemme nå i sommer, så bildet er tatt på Sunnmøre En times tid fra Ålesund ca.
  10. Det vet jeg ikke, men er i hvertfall det de oppgir.
  11. eivi91

    Senk av Sierra.

    Er bra stivt nå ja.
  12. eivi91

    Senk av Sierra.

    Fremme har jeg 2,5 runde av 5,5(?) runder. Bak har jeg vel 25 av 44 klikk eller noe. Hadde ikke gjort noe om fjærene var litt stivere nei, men er helt greit å kjøre på slik som det er nå. Har jo mulighet til å stille demperne mykere også, så da er det ihvertfall ikke noe problem.
  13. Nysenket med KAW 75-45mm fjærer og GAZ dempere rundt om. Ja, BHen sitter fortsatt på. Har også montert på igjen hengerfestet som raskt ble avmontert da bilen ble kjøpt i 2008. Så ikke nytteverdien i det før nå.
  14. eivi91

    Senk av Sierra.

    Da har jeg endelig fått tatt noen helhetsbilder av hvordan det ble. Fornøyd med høyden slik.
  15. eivi91

    Senk av Sierra.

    Har montert dempere og fjærer foran i kveld. Orker ikke å begynne bak i dag. Her er i hvertfall ett par kjappe bilder av hvordan det ser ut rett etter jeg satt den på bakken. Regner med de setter seg enda litt til etter litt kjøring. Må nok valses litt her ja. Og leppa får nok juling, men det er jo en Renault-del, så det gjør ikke noe.
  16. eivi91

    Senk av Sierra.

    Ja, så kom norsk moms i tillegg. Betalte vel rundt 620,- på postkontoret når jeg henta de ut.
  17. eivi91

    Senk av Sierra.

    Nei, fra Fahrwerke.de ble det 184,79 + 39 = 229,79 Og det er direkte fra produsent, så skjønner ikke at fahrwerke24 kan selge det noe billigere. Betalte med PayPal og mottok de etter 2 uker, fornøyd med det.
  18. Man får jo bestilt til cosworth også? Jeg gjorde det først, men så sendte jeg mail om å få endre ordren til disse. Orket ikke noe tull med at hjulet tok i fjærskåla. EDIT: Bakdemperene er til Cosworth forresten
  19. eivi91

    Senk av Sierra.

    Det er feil. Prøv Fahrwerke.de Blir ikke før om en uke ++, reiser på ferie
  20. eivi91

    Senk av Sierra.

    Jeg kjøpte 75-45,og jo de bruker PayPal. Ikke bestill fra astina, men direkte fra Kaw.
  21. eivi91

    Senk av Sierra.

    Jeg har nettopp bestilt fra fahrwerke.de selv. Det tok 2 uker og 1 dag fra jeg bestilte til jeg hadde de her. Og dempere fra burton: De er i følge TÜV papirene godkjent til GBC, GBG, BNC, BEF, BFGC og BNG. Hvor jeg da selvfølgelig har BFG, som er vanlig sedan der BFGC er sedan cosworth. Noen som har støtt på problemer med dette angående godkjenning hos BT?
  22. Bestilte dempere fra England (Burton) 8. Juni og fjærer fra Tyskland (KAW) 25. Juni. Begge deler ble produsert på bestilling, men endte likevel med å få begge deler på samme dag, igår 10. juli! Tøft!
×
×
  • Create New...