Jump to content

citizenx

Gjest
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Finnmark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

citizenx's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Hallais, er det noen av dere som har andre generasjons Ford Kuga med 140 eller 163HK diesel med Powershift som kan si noe om forbruket? Har en 2011 Kuga med Powershift som ligger på ca 0,75-0,85 sommer/vinter og jeg lurer på om det er hva man kan forvente av den nye og. Mvh Raimo
  2. Serviceheftet bør følge med bilen, dersom han har tatt service på et Ford verksted bør Ford sitte på info om dette.
  3. Hvordan går det med EU kontroll på CO og NOX når EGR er blendet?
  4. citizenx

    Hjulemuttere

    Kjøpte samme mutterne da den lokale Ford Pushern ikke klarte finne org Ford varer. Funker perfekt og er blanke og fine.
  5. citizenx

    Turbo

    Byttet også turbo på min Kuga på ca 80.000km etter å ha hadd en plystrelyd i turbo siden ny. På min var det en av skovlene i turboen som hadde en knekk eller bøy. Kostnaden dersom jeg skulle ha betalt det selv fikk jeg opplyst til ca 7000,- så mao ikke avskrekkende. Angående nedkjøling av turbo så går den ganske lenge etter at man har stoppet bilen.
  6. ESP får du slått helt av på Kuga. Bare å trene litt så finner du ut hva som skal til for å få rævva til å komme helt ut. Aggresiv gassbruk er nøkkelen.
  7. Hadde en 08 Kuga med et forbruk på 0,8-0,9 gjennom vinteren og 0,6-0,7 på sommern. Dieselvarmeren øker forbruket på vinteren så forbruket ditt virker ikke unormalt i forhold til det jeg opplevde. Har nå en '11 Kuga med Powershift som har littegranne lavere forbruk.
  8. Har kjørt Kuga siden 2008 og kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din i det hele tatt. Mine biler (2008 og 2011mod) har alltid hatt trygge kjøreegenskaper, samt gitt mulighet for lek å morro når lysten har vært der. Dog har jeg alltid vært nøye med å sørge for at jeg har gode dekk på bilen, en nødvendighet selv med 4x4 oppi Finnmarka. ABS skal funke uansett og full blokkering på alle fire hjul høres ut som en merkelig feil. Har du testa systemet i ettertid? Når det gjelder å kjøre aktivt med Kuga er det bare en ting som gjelder, og det er hard bruk av gassen. I og med at det er haldexsystemet, må du være agressiv på gassen for å få ut rævva. .
  9. Ca 3000-4000,- +installering for komplett Defa warmup med tidsstyring og kupevarmer, f.eks http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=72. Sjekk med din lokale forhandler da det kan være kampanjer og slikt.
  10. Ford Kuga 2,5 har vanlig automat. Kugaforum i utlandet er http://www.kugaownersclub.co.uk/forum/default.asp som vel også er det største kugarelaterte forumet på nettet.
  11. citizenx

    Ny Bil!

    Har sålangt kjørt ca 65.000km i min Kuga, og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd Strålende kjøreegenskaper og god framkommerlighet, eneste jeg har å utsette er litt lite plass samt at forbruket ikke er det beste i klassen, men så er min en 08'mod da.
  12. Alt går an bare man betaler for det, trur du må regne med minimum 10-15.000,- for ettermontering, så det kan være like greit å kjøpe DEFA kupevarmer/motorvarmer.
  13. citizenx

    Turbo

    Hvordan er plystrelyden på turboen? Konstant? Har en liten plystrelyd på min av og til men bare på bestemte steder, så det virker som det kan ha noe med temperaturer å gjøre da det ikke er konstant.
×
×
  • Create New...