Jump to content

Isolering av dør


Guest mfafa

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har ribbet bakdørene mine pga. toning av ruter. Den vanntette isolasjonen (skumgummien med plast i bakkant) tok jeg av, selvom den satt noe sykt. Var klisset på med en slags halvhard, utrolig klebende masse. Måtte lirke en tapetkniv langs og skjære langs kanten for å få den av! Fikk revet opp den vanntette isolasjonen også.. :lol: nå lurer jeg på hvordan jeg etterhvert bør feste den igjen til døra. Tenkte forresten teipe med sølvteip på baksiden av dem for å reparere den litt.

 

Hvilket "middel" skal jeg bruke?

 

Mvh

Harald

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Gjør som wingdude sier så blir det nok bra...

 

Men den plasten er vel mere for å hindre vindtrekk i døra enn å beskytte mot vann...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror forresten den plasten ER vannbeskyttelse. Vann renner ned ved vinduspakningen, gjennom døra og ut hullene i bunn. Det var kommet vannsprut på denne plasten på sedanen til en kamerat, så jeg regner med den har noe for seg :!:

Link to comment
Share on other sites

kittet festet ganske brukbart selv etter noen uker med isoleringen av faktisk.

trur det hjalp litt at jeg brukte varmepistolen på det gamle kittet først.

Link to comment
Share on other sites

Bilder er alltid gøy, så her er hvordan sierra bakdør ser ut ribbet..

IMG_1529.jpg

Legg merke til at kitten er skjært i. Det må til da den er veldig seig!

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er perfekt temperatur (litt slik halvkaldt) Kan du klare å rive av den guffa med bare nevene!! Litt av et sjekketriks hæh..? ;)

Hehe. Når jeg prøvde det reiv jeg i stykker plasten gitt :oops: Way too much muscle! :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tror nok du er nødt til å kontakte en autorisert ford forhandler. Dette er ikke noe jeg hadde tort å kjøre med. Mitt råd er parker den å bestill bilbil.

FÅ DEN PÅ VERKSTED NÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...