Jump to content

hjelp til valg av stereo


Guest Kim

Recommended Posts

skal kjøpe meg en cd spiller og to høytalere som skal være i "hattehylla"

 

noen tips?

vil helst kjøpe nytt....

 

kan kanskje strekke meg litt over 1500...

Link to comment
Share on other sites

skal kjøpe meg en cd spiller og to høytalere som skal være i "hattehylla"

 

noen tips?

vil helst kjøpe nytt....

 

kan kanskje strekke meg litt over 1500...

 

f.eks

 

http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1423

 

http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1063

 

www.bilradiospes.no har fine prisa og god service ;)

speed freak - going nowhere, real fast

Link to comment
Share on other sites

Sjekk SR Bilradio i oslo.. Der var det snille priser når jeg handla spiller! Jeg liker Cadence da.. Har 6x9 Cadence som jeg er veldig fornøyd med. De er billige nye å!.

Sjekk: www.cadence.no

www.bilradiospesialisten.no

www.bilstereospesialisten.no

www.abeezer.no

www.xelent.no

www.srbilradio.no

 

Det er noen som jeg har vært inne på! Lykke til!

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar!

 

Skal kjøre litt rundt i morra og sjekke litt, grunnen til at jeg ikke skal bruke mer på anlegg er fordi jeg må ta eu kontroll på bilen, og jeg vet ikke hvor dyrt dette blir for meg..

 

men heldigvis har jeg en snill bror som hjelper meg litt :)

 

Ford Stv: skal sjekke det stedet ja ;)

 

HPL: blir det SÅ mye bedre for en tusing ekstra? (har nevnt over at jeg ikke har mye cash)

 

Pogona: så ikke så dyrt ut det nei. men jeg vil helst kjøpe i butikk (syns det er bedre)

 

så hvis noen kommer med andre butikker i oslo hadde det vært knall :)

Link to comment
Share on other sites

stikk over til svinesund på brl eller noe... dem kjører alltid noe tilbud på noe slikt til rundt 1500kr vel...

Blir jo ihvertfall lyd... kvalitet strides de lærde om.

Link to comment
Share on other sites

hva slags høytalere har du foran da? hvis de er litt ok kvalitet på ville jeg heller lagt de 1500 i en litt bedre cd-spiller og satt den til å drive frontsettet og dritt fullt 6x9... :) men det er jo min mening da... ;)

 

vil anbefale den billige serien til pioneer... ligger rundt 1400,- :)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar!

 

HPL: blir det SÅ mye bedre for en tusing ekstra? (har nevnt over at jeg ikke har mye cash)

 

Jeg ser tilbake med gåsehud på ryggen da min bror kom stolt å viste meg det nye anlegget han hadde kjøpt.

Det var noe billig crap som låt lik papp!

Gå for f.eks den billigste Pioneeren (som også nevnt over).

Så finner du deg noen kurrante høyttalere.

F.eks noen 6X9" eller 6.5"... Der er masse rart på markedet.

 

Går du for en billig spiller kan du oppleve diverse "feil".

Knapper som slutter å funke, cder som "hopper", displayer som slutter å funke, også var det lyden da...

 

Så ja(!), du vil få mye bedre for en tusing mer.

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

vil bare nevne en ting til... den spilleren det ligger link til over her har en kamerat av meg heller dårlige erfaringer med... han måtte bytte den ut tre ganger før han fikk den til å fungere.... når den endelig klarte å spille begynte den å kødde igjen etter en uke, da var han lei så han kjørte over den mange ganger og kjøpte aldri boss igjen....... ;) bare en erfaring...

Link to comment
Share on other sites

Har ordnet seg med cd spiller, får en gratis av en kompis av brodern...

så jeg var heldig der.

men jeg tror jeg må ha 6*9" høytalere (jeg går utifra at dette er str på selve elementet?)

skal ta mål av de hulla som er der fra før, så slipper jeg ekstra saging eller og tette igjenn noe..

 

Har fått beskjed av brodern og holde meg unna boss ja :P

 

så da har jeg 1500 på hattehylle høytalere :)

noen anbefalinger der?

Link to comment
Share on other sites

hm.. mitt forslag om du liker litt lyd så legg heller i litt i en skikkelig spiller og kjøp høytalere siden når du har litt bedre råd.

 

Det kjipeste er en 1000 kr. spiller som ikke har noen muligheter for utbygging eller er billig og dårlig, pris og kvalitet er noe som gjelder innen denne sjangeren.

 

så få heller tak i en spiller med tre linjeutganger og litt muligheter, pioneer, alpine, sony, clarion et eller annet du kan få en ok avtale med en butikk om du stikker innom der og hører litt å om du kansje også setter opp et samlet tilbud som du skal ha, men kjøper litt etter hvert så kansje du får litt rabatt også om du viser at du er en lojal og god kunde.

 

og vis du da legger 2500-3000 kr. i en spiller så om du ikke er av typen som bruker spilleren som bilens barhjørne eller noe, så har man spiller i mange år.

 

for eks. Pioneer DEH-P77MP denne er litt i overkant ca.4000 men en rå og god spiller.

 

Pioneer DEH-P6700MP denne har egentlig en linjeutgang for lite etter min smak men du får i alle fall en til front og en til sub og det er viktigste prisen er også meget real 2790,-

 

Pioneer DEH-P7700MP denne hadde jeg prøvd og få en skikkelig go pris på og gått for her har du alt og litt til til en ok pris, 3490,-

 

Grunnen til at jeg alltid vil anbefale folk og legge litt i spilleren er at her får du hovedsaklig lydopplevelsen samt at om du noen gang har lyst til og koble på en forsterker eller tre så er det greit og ha mulighetene klare isteden for å måtte kjøpe seg en ny spiller da også, i det lange løp har man helt klart igjen for å ha en spiller i denne klassen, blir en slik en på meg i løpet av vinteren også har p-90 rs i lydbilen men vil ha litt lyd i vinterbilen også.

 

Bare et tips, man må jo handle etter lommeboka og bruk samt litt fornuft men helt klart skal jeg velge eller gi noen tips så let etter spillere eller velg en som Pioneer DEH-P7700MP her får du igjen for pengene og ikke minst har du en kvalitetspiller som ved normal bruk vil holde i flere år.

 

har hatt et par 1000kr spillere og det funker en stund men så kommer jon blund, og da er det mer til ergelse en fornøyelse om en ser på det slik at man kunne ha lagt litt mer i det og fått en slik en.

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

takker for langt inlegg, og mange gode råd...

 

men jeg har ikke råd til spiller til 2500++

jeg går fortsatt på videregående, og har ikke store inntektene i måneden.

 

men jeg fikk en cd spiller gratis av en kompis av brodern

 

grunnet til at jeg bruker den enn så lenge er fordi det er en del som må fikses med bilen min først, må få den eu godkjent før jeg kjøper anlegg.

 

men når bilen er godkjent, så skal jeg koste på bilen forskjellig tull :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...