Guest 72STV Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 Kjøpte denne for 14 dager siden! Noen som kjenner den igjen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taunus Basic Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 AUU Det var vondt i Forden å se det fargerike motorrommet... Ikke helt samstemt fargevalg der...Artig ja, men ikke akkurat pent... Hva kan poenget med sølvfolien være???? Vel, det beviser at vi alle har forskjellig smak.. Har du noen planer om endringer oppi der?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 72STV Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Folien er visst der for og tette en stor sprekk i vifte huset!Det første jeg må ta tak i er traversen, den er ganske sigen ja Kunne tenkt meg en nyere motor med injection(litt mere hk og litt mindre bensin forbruk) ellers er dette en bil jeg køpte til arbeids kjøring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind U Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 tøff bil!! mangler du mange runder på forfjærene da? -Taunus 75mod 2.8 2d sedan -Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 72STV Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 tøff bil!! mangler du mange runder på forfjærene da?Aner ikke! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind U Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 men er vel kappet? -Taunus 75mod 2.8 2d sedan -Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn Link to comment Share on other sites More sharing options...
TaunusGutten Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 tehe ser ut som slik min var med kappede fjærer foran.. da går brua helt oppi traversen på gummien der ikke no særlig... men er traversen lik 77 mod så har jeg ei forstilling med dreide nylon foringer i bruene liggende.. tror den skal vær i orden.. Ford 2l Turbo Taunus! Snart........ Tehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taunus Basic Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Hei Taunusgutten.. Hva mener du med at brua går helt oppi traversen på gummien der ????Bærebru= Travers Dvs den jernramma som går mellom de to fremadpekende rammevangene... Mulig du bare skrev litt feil... Ikke for å være nøye, men bare lurte.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind U Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 slik min så ut med kappede fjører også ja, men er ikke helt ulik slik min er nå heller med 60mm senk forran -Taunus 75mod 2.8 2d sedan -Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn Link to comment Share on other sites More sharing options...
TaunusGutten Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 men blir en del stivere.. Ford 2l Turbo Taunus! Snart........ Tehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TaunusGutten Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 Taunus Basic: mulig Jeg er dum men: hmm når ble bærebru (den delen som er festet i traversen og så i spindelen,eller bosset om du vil) travers? traversen er jo fast.. den er skrudd fire steder i rammevangene.. og traversen er jo også den delen som motoren står festet i.. det er to bære bruer på bilen.. øvre- og nedre bærebru.. som du ser på bildet er den øvre pila der den gummi "greia" er:P og der den nedre pila er den øvre bærebrua.. hvis du har åpne felger når bilen står på bakken og ikke er heist opp.. så se på klaringen mellom disse.. jeg fikk så vidt fingeren innimellom når jeg hadde kappede fjærer.. altså den hadde en dempings lengde på en finger å jeg ville si det var og er bekymringsfult.. å tar du av den gummi biten, så har en kompis av meg gjort det.. han slo demperen igjenom den nedre brua.. altså slo av de to skruene som holder demperen i nedkant.. hmm.. Ford 2l Turbo Taunus! Snart........ Tehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taunus Basic Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Hei.Neida Taunusgutten. Du er ikke dum.. Kanskje bare en talemåte. Men de delene du tenker på blir ihvertfall etter det jeg kjenner til kalt for bærearmer. dvs ØVRE og NEDRE BÆREARM Har levd i 31 år, hvorav sikkert 7 av dem har vært som fastboende i garasje.. Ikke sammenhengende da.. Så jeg har hatt noen biler opp igjennom.. Er ikke ekspert, men kan litt om det meste.. Angående forstillingen, det bør aldri være mindre enn 5cm klaring mellom gjennomslagsgummien og øvre bærearm. Ellers vil du dunke borti litt for ofte.. Er fjærene dine kappet eller er det senkesett?Vel, uansett. Standardfjærer eller senkefjærer til 4syl Taunus liker ikke vekten av V6.. SÅ det kan jo være problemet da.. En kompis hadde en Opel Manta for mange år siden, megasenket... På den bilen lå gjennomslagsgummien i midten av fjæra.. Og etter ca en mnd så var hele det innvendige tårnet som dempergummien står på slått av.. Hans ide ved sanking var å ta EN stk Mercedes 300Diesel-framfjær, dele den på midten. Og du fikk senkesett til begge sider.. Bilen hans var så lav at den skrubbet eksosen på de gule malte stripene i veien... galskap, eller hva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Når den gjelder motoren din, så blir vel det enkleste å bytte til en 2.0 is motor, går minst like bra som en 2,3 og bruker mindre bensin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marius Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Når den gjelder motoren din, så blir vel det enkleste å bytte til en 2.0 is motor, går minst like bra som en 2,3 og bruker mindre bensin men den har ikke miiinst så rå lyd som det er i 6eren eller det herlige 6er draget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Forstillingstravers er den bjelken som går under motor, oppheng i karosseriet og fester til bærearmer med mer til forstilling, opphengsarmer, bærearmer og bærebruer er samme tingen. Kjøre med Granada som ligger på gummien jeg, ligger ikke godt, men stilig iallefall. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now