Jump to content

Min Ford


Guest 72STV

Recommended Posts

Guest Taunus Basic

AUU :blink:

 

Det var vondt i Forden å se det fargerike motorrommet... Ikke helt samstemt fargevalg der...

Artig ja, men ikke akkurat pent...

Hva kan poenget med sølvfolien være????

 

Vel, det beviser at vi alle har forskjellig smak..

Har du noen planer om endringer oppi der??

Link to comment
Share on other sites

Folien er visst der for og tette en stor sprekk i vifte huset!

Det første jeg må ta tak i er traversen, den er ganske sigen ja :D

Kunne tenkt meg en nyere motor med injection(litt mere hk og litt mindre bensin forbruk) ellers er dette en bil jeg køpte til arbeids kjøring.

Link to comment
Share on other sites

tehe ser ut som slik min var med kappede fjærer foran.. da går brua helt oppi traversen på gummien der :P ikke no særlig... men er traversen lik 77 mod så har jeg ei forstilling med dreide nylon foringer i bruene liggende.. tror den skal vær i orden..

Ford 2l Turbo Taunus! ;) Snart........ Tehe..

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Hei Taunusgutten..

Hva mener du med at brua går helt oppi traversen på gummien der ????

Bærebru= Travers

Dvs den jernramma som går mellom de to fremadpekende rammevangene...

Mulig du bare skrev litt feil...

Ikke for å være nøye, men bare lurte..

Link to comment
Share on other sites

Taunus Basic: mulig Jeg er dum men:

 

hmm når ble bærebru (den delen som er festet i traversen og så i spindelen,eller bosset om du vil) travers? traversen er jo fast.. den er skrudd fire steder i rammevangene.. og traversen er jo også den delen som motoren står festet i.. det er to bære bruer på bilen.. øvre- og nedre bærebru.. som du ser på bildet er den øvre pila der den gummi "greia" er:P og der den nedre pila er den øvre bærebrua.. hvis du har åpne felger når bilen står på bakken og ikke er heist opp.. så se på klaringen mellom disse.. jeg fikk så vidt fingeren innimellom når jeg hadde kappede fjærer.. altså den hadde en dempings lengde på en finger :P å jeg ville si det var og er bekymringsfult.. å tar du av den gummi biten, så har en kompis av meg gjort det.. han slo demperen igjenom den nedre brua.. altså slo av de to skruene som holder demperen i nedkant..

 

hmm..

Ford 2l Turbo Taunus! ;) Snart........ Tehe..

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Hei.

Neida Taunusgutten. Du er ikke dum..

Kanskje bare en talemåte. Men de delene du tenker på blir ihvertfall etter det jeg kjenner til kalt for bærearmer. dvs ØVRE og NEDRE BÆREARM

 

 

Har levd i 31 år, hvorav sikkert 7 av dem har vært som fastboende i garasje.. :)

Ikke sammenhengende da.. ;) Så jeg har hatt noen biler opp igjennom..

Er ikke ekspert, men kan litt om det meste..

 

Angående forstillingen, det bør aldri være mindre enn 5cm klaring mellom gjennomslagsgummien og øvre bærearm. Ellers vil du dunke borti litt for ofte..

 

Er fjærene dine kappet eller er det senkesett?

Vel, uansett. Standardfjærer eller senkefjærer til 4syl Taunus liker ikke vekten av V6.. SÅ det kan jo være problemet da..

 

En kompis hadde en Opel Manta for mange år siden, megasenket...

På den bilen lå gjennomslagsgummien i midten av fjæra.. Og etter ca en mnd så var hele det innvendige tårnet som dempergummien står på slått av..

Hans ide ved sanking var å ta EN stk Mercedes 300Diesel-framfjær, dele den på midten. Og du fikk senkesett til begge sider.. :rolleyes:

Bilen hans var så lav at den skrubbet eksosen på de gule malte stripene i veien... :lol: galskap, eller hva?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Når den gjelder motoren din, så blir vel det enkleste å bytte til en 2.0 is motor, går minst like bra som en 2,3 og bruker mindre bensin

 

 

men den har ikke miiinst så rå lyd som det er i 6eren eller det herlige 6er draget :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Forstillingstravers er den bjelken som går under motor, oppheng i karosseriet og fester til bærearmer med mer til forstilling, opphengsarmer, bærearmer og bærebruer er samme tingen.

 

Kjøre med Granada som ligger på gummien jeg, ligger ikke godt, men stilig iallefall.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...