Jump to content

Bensinproblemer


Guest Hooligan

Recommended Posts

Guest Hooligan

Har fått meg et lite problem... bilen bare sluker bensin som F... fylte på 20 liter idag, kjørte ca 1 mil så var eg tom, kjipern... kan det være bensin regulatoren eller ??? takker for alle svar....

Link to comment
Share on other sites

20 liter på 1 mil?!! lekkasje sier nå jeg.. skal ikke gå an å bruke så mye uten 1000 hk under panseret.. kanskje litt overdrivelse men.. :P prøv å fyll på 20 liter igjen og rygg og bråbrems og gass og bråbrems på en åpen tørr plass så finner du fort ut av det.. ;)

Link to comment
Share on other sites

garantert lekkasje (hvis ikke du har kjørt på turtallsperra i 1.gir hele mila da). bensinregulatoren sender som regel alt til retur hvis den er defekt.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg trodde min med 2 liter på mila var rå på bensin....

10 VW Golf GTD (solgt)

09 VW Passat

88 Mazda RX-7 FC3S

85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)

86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)

83 Opel Ascona (Brant opp)

83 Ford Transit (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hooligan

vel, snakket med min far og han mente det kunne være bensinregulatoren? ingen som har noen forslag her, ska sjekke dette imorge

Link to comment
Share on other sites

Har du kontroll på hvor høy CO du har? For høy Co fører jo til høyt forbruk.

Hvordan står det til med tenningsdelene? Kompressjonen da?

Hvis det lukter bensin av oljen kan det jo være dårlig komp.

Jeg hadde en 2.6 V6 som gikk en halv time på tomgang på fem liter, der var det nesten null komp på to stempler, merket egentlig lite til det under kjøring, bortsett fra på bens.forbruket.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest Hooligan
Har du kontroll på hvor høy CO du har? For høy Co fører jo til høyt forbruk.

Hvordan står det til med tenningsdelene? Kompressjonen da?

Hvis det lukter bensin av oljen kan det jo være dårlig komp.

Jeg hadde en 2.6 V6 som gikk en halv time på tomgang på fem liter, der var det nesten null komp på to stempler, merket egentlig lite til det under kjøring, bortsett fra på bens.forbruket.

 

jeg må nesten sjekket hvor høy co er, det blir først om en uke, men eg har fjerna hele avgasssystemet mitt etter eg skifta motor, kan det ha noe med det å gjøre??

Link to comment
Share on other sites

Guest Hooligan
mener du at den brukte 2 liter på mila uten eksos? :blink: er ikke så rart det i tilfelle... mulig jeg misforstår nå men..

 

det gjør du ja, hadde det avgassystemet som satt på manifolden på sierran som eg fjerna..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...