Jump to content

Lage deler selv osv...


Guest ErikW

Recommended Posts

Hei igjen,

 

Har noen spørsmål angående modifikasjon av min Sierra.

Jeg går maskin fag og har mulighet for å gjøre en god del maskinering selv, tenker da på planing av topp og lage stab stag og foringer osv.

Toppen har jeg fått klarhet i hvor mye osv, men så leser jeg at jeg trenger justerbart kamdrev. Er dette klin umuligt å lage selv eller ?? Er student så dette vil jeg ha billigt ;p ! Har tilgang til rustfritt stål og alu. Hvis noen har tegninger/bilder med mål osv så hadde det vært ok.

Så over til noe annet, stab stag fremme og bak ...bak er ok der tar jeg mål og tar ei kraftig stål stang/alu stang og freser og dreier til fester og sveiser på stanga og skrur på. Men fremme har eg innsprøytnings innsuget osv i veien og bøy til..noen som har tips her?

Og foringer..har tilgang til teflon og et annet hardt plast lignende stoff..hva anbefaler folk og er det noen som har mål og slikt på sånne ting?

Og angående porting..dette er ømfintlige saker så er lite troligt eg tør begi meg ut på det selv om eg har ekstra topp liggende. Fins der mål osv for hvor mye eg kan porte og slikt (toleranser og sånt) Har tilgang til mye bra verktøy og folk som kan bruke og den slags.

 

Mvh Erik W.

 

Ford Sierra 2,0i GL 1986

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

count sa:

Ellers er det jo helt versting hvis du hadde klart å lage dem i nylon da.

 

-mener du at nylonforinger er bra? Eller mente du at de ikke var bra?

 

Jeg leste på Powerflex si heimesie(http://www.powerflex.co.uk/faq.asp#5) at nylonforinger var verste sort, altså ikke bra..

 

Uansett er det dritrått å lage deler sjøl mener jeg, skulle ønsket jeg kunne laget litt mere deler selv..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...