Guest Autotuning_as Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 Driver å bytter topppakning på min sierra cosworth 4*4... skal bytte til gr A pakning .og lurer på om jeg må plan slipe toppen ? og hvordan moment skal toppen strammes med ? mvh Frode Nilsen
Guest RMK Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 Driver å bytter topppakning på min sierra cosworth 4*4... skal bytte til gr A pakning .og lurer på om jeg må plan slipe toppen ? og hvordan moment skal toppen strammes med ? mvh Frode NilsenTopplokkbolter: -trinn 1: 30-35nm -trinn 2: 65-70nm -trinn 3: drei ytterligere 80-90grader
armani Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 om du må planslipe må du nesten spørre noen som kan se på dem om. umulig å vite hvis ikke man ser selv.toppen skal strammes med 105nm. husker ikke stegene, noen andre får fylle inn for meg 2wd sierra cosworth
Bdt Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 om du må planslipe må du nesten spørre noen som kan se på dem om. umulig å vite hvis ikke man ser selv.toppen skal strammes med 105nm. husker ikke stegene, noen andre får fylle inn for meg 105 nm??hvor har du det fra.hakke skrudd mye cossie du nei...RMK har rett anngående nm.men planslippe toppen bør du gjøre,aluminiumstopp slår seg mye lettere en vanlig støpejernstopp.koster vel 500 spenn så er du værtfall helt sikker på at ikke toppen din er skeiv COS it`s WORTH it!
Syvers Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 han mener sikkert 10.5 kg som er riktig, men jeg ville ha skrudd 11 kg
rscosworth Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 det med 110nm/10.5kg er en minimum torque-sjekk etter 180*ern.har bolten så lavt moment etter strekking må den byttes. bruker man ARP eller 12.9 e.l blir det 10-11kg i siste trinn istedet for 180*
armani Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 han mener sikkert 10.5 kg som er riktig, men jeg ville ha skrudd 11 kg ja 2wd sierra cosworth
møffe Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 er den gamle pakning utæt?? hvis ikke er der vel ingen grund til at slibe top og bund??
Guest Dre Racing@ Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 det er bare å legge en rett stållinjal over toppen så ser u om den er skakk med en gang... skal bytte en gåen topppakning selv til helga og blir skuffet viss det er skeiv...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now