Jump to content

topp pakning skift

Recommended Posts

Guest Autotuning_as
Posted

Driver å bytter topppakning på min sierra cosworth 4*4...

skal bytte til gr A pakning .og lurer på om jeg må plan slipe toppen ? og hvordan moment skal toppen strammes med ?

mvh Frode Nilsen

Posted
Driver å bytter topppakning på min sierra cosworth 4*4...

skal bytte til gr A pakning .og lurer på om jeg må plan slipe toppen ? og hvordan moment skal toppen strammes med ?

mvh Frode Nilsen

Topplokkbolter: -trinn 1: 30-35nm

-trinn 2: 65-70nm

-trinn 3: drei ytterligere 80-90grader

Posted

om du må planslipe må du nesten spørre noen som kan se på dem om. umulig å vite hvis ikke man ser selv.

toppen skal strammes med 105nm. husker ikke stegene, noen andre får fylle inn for meg :)

2wd sierra cosworth

Posted
om du må planslipe må du nesten spørre noen som kan se på dem om. umulig å vite hvis ikke man ser selv.

toppen skal strammes med 105nm. husker ikke stegene, noen andre får fylle inn for meg :)

105 nm??hvor har du det fra.hakke skrudd mye cossie du nei...RMK har rett anngående nm.

men planslippe toppen bør du gjøre,aluminiumstopp slår seg mye lettere en vanlig støpejernstopp.koster vel 500 spenn så er du værtfall helt sikker på at ikke toppen din er skeiv :P

COS it`s WORTH it!

Posted

det med 110nm/10.5kg er en minimum torque-sjekk etter 180*ern.

har bolten så lavt moment etter strekking må den byttes.

bruker man ARP eller 12.9 e.l blir det 10-11kg i siste trinn istedet for 180*

Guest Dre Racing@
Posted

det er bare å legge en rett stållinjal over toppen så ser u om den er skakk med en gang...

skal bytte en gåen topppakning selv til helga og blir skuffet viss det er skeiv...