alibaba Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 313 BHP & 274lbs/ft 1600 CVH 7000rpm Engine; 1600 CVHFarndon H section Steel RodsRoss Racing Forged PistonsLow CompressionOmex 710 Engine ManagementCosworth 403 Grey Injectors2wd Cosworth Fuel Pump3 Bar MAP Sensor4x4 Cosworth Throttle body fitted on Modified MFi Inlet ManifoldALS ValveFRST Coil PackFord Motorsport PlugsFord Motorsport Ignition LeadsGreddy Electronic Boost ControllerGraham Goode Racing Monster K&N Air Filter and TrumpetGRS Evo 4 IntercoolerGRS Alloy RadiatorElectronic Independantly Controlled Twin FansMocal 19 Row Oil CoolerBaffled SumpModified Oil Pick- UpAPT Custom Made Exhaust Downpipe3” Mongoose Exhaust System with 4” Roller Out Tail Pipe Top End; Fully Worked HeadAPT Custom CamDouble Valve SpringsSolid LiftersPiper Vernier Pulley Wheel GRS to-pass intercooler er god for stor effekt. Trykk var ca. 2bar. x - RS Turbo S2
alibaba Posted October 15, 2005 Author Posted October 15, 2005 T34 med 0.63 eksoshus og Maram aksel for bruke av ALS. x - RS Turbo S2
RsturboS2 Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 SHIT!! og så to bar da! skulle tro motoren ikke tålte et slik trykk!***** den var heftig ! Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Kindher Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 sattan! hvor holdbart er dette da? hvor denne bilen er fra? 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
alibaba Posted October 15, 2005 Author Posted October 15, 2005 England. Etter spesifikasjonen på bunndelen virker dette veldig holdbart. x - RS Turbo S2
Robox Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 (edited) holder nok en stund den ja.. ligger mye penger i den bunnen.. er flere i england som har bremset over 300+ hester med 1,6 cvh... sett 2 stk med 350+ oxo.. leste om de på et forum... lenge siden da. ingen som klarer å bremse så mye med ke jetronic da.. merkelig.. Edited October 15, 2005 by Robox
OleK Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 er vel børsa til christian og becky major(?) dette? ligner veldig på bilen dems.... ganske rått ja! hvis man leser på spec-lista ser man det at absolutt alt er valgt veldig nøye, og alt er STERKT! Cosworth!
alibaba Posted October 16, 2005 Author Posted October 16, 2005 Det er Tonys, de bygger parallelt. Bilen hadde en spesialbygd Pro alloy, men den holdt ikke innsugstemperaturen nede så han byttet til GRS. Pro alloy med tykkere register. x - RS Turbo S2
RsturboS2 Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 ja denne var bare sinnsyk! og to bar! kjønner ikke at motoren gikk til H#¤%#..nå er jeg någet ustø i engelsk men.. ser un som jeg har fårstoo det meste når det gjeller specsa! hehe da har jeg noe og se fram til! har han egen internett side ? enyone ? Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Robox Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 prosjekttråden hans ligger på www.escortrsturbo.co.uk
Guest rsdan Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 rått det greiene der, synd det bare ike går ann å brukses.... trekker på feil hjul...
Guest mazdafun Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 *kremt* vi har jo sett åssen gamlebilen min endte, så kanskje du skulle hatt trekket foran istedet?
hår ball Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 prosjekttråden hans ligger på www.escortrsturbo.co.uk ligger på passionford og er 41 sider med prosjektet <HER>
Vebba Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 *kremt* vi har jo sett åssen gamlebilen min endte, så kanskje du skulle hatt trekket foran istedet? Vanesak. Foretrekker selv bakhjulstrekker, bedre at bakenden kommer slengende enn at bilen bare vil rett fram... Så fremt du får til å kontrollere sladden.... Vill bil da! Men som sagt før, trekker på feil ende. Blir ikke litt for mange hk på framhjula dette? 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
hår ball Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 (edited) *kremt* vi har jo sett åssen gamlebilen min endte, så kanskje du skulle hatt trekket foran istedet? Vanesak. Foretrekker selv bakhjulstrekker, bedre at bakenden kommer slengende enn at bilen bare vil rett fram... Så fremt du får til å kontrollere sladden.... Vill bil da! Men som sagt før, trekker på feil ende. Blir ikke litt for mange hk på framhjula dette? mye vill ha mer, å fanden vill ha fler skall gi deg en FWD når min er ferdig jeg vebjørn Men han påstår at han kun har hjulspinn i 1gire, 2 og 3dje går ut`n hjulspinn sier han... Er vell MEGET stift etter d jeg har fått med meg Syns nå d er meget gromt med over 300gamp på en FWD Edited October 16, 2005 by hår ball
Guest Kaikill Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 hmmmm... nå spinner jeg i 2 og enkelte gang 3 gir når d regner og jeg har 50% sperre foran of lader 0.7 så da skjønner jeg ikke annet en at han der har så stor turbo at han ikke får ordentlig trykk før i 4 gir da hehe
Vebba Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 *kremt* vi har jo sett åssen gamlebilen min endte, så kanskje du skulle hatt trekket foran istedet? Vanesak. Foretrekker selv bakhjulstrekker, bedre at bakenden kommer slengende enn at bilen bare vil rett fram... Så fremt du får til å kontrollere sladden.... Vill bil da! Men som sagt før, trekker på feil ende. Blir ikke litt for mange hk på framhjula dette? mye vill ha mer, å fanden vill ha fler skall gi deg en FWD når min er ferdig jeg vebjørn Men han påstår at han kun har hjulspinn i 1gire, 2 og 3dje går ut`n hjulspinn sier han... Er vell MEGET stift etter d jeg har fått med meg Syns nå d er meget gromt med over 300gamp på en FWD Får jeg prøve meg en tur da? Med mye rett "innstilt" og fikset, så er det vel mulig å ikke ha såååå mye hjulspinn på FWD også... 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
OleK Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 uansett så er RWD mye bedre og morsommere enn FWD Cosworth!
hår ball Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 (edited) uansett så er RWD mye bedre og morsommere enn FWD men en rwd av riktig merke er heller vanskelig og få regga på foreldra når bruker er kun 18 og ny oppkjørt... visst d går så er prisen stivere enn mårras brøe mitt... edit:rwd, ikke fwd Edited October 22, 2005 by hår ball
Guest Coolnissen Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 første bilen min var en merce 300d savner den så ****** menne 78 hk o-100 på 17.++++ sek den var sinnsyk på snøen aldri hatt det så gøy breisladd i alle svingene vått og tørt kom rompa ut og da men vanskelig å holde sladden når det er et lite føll som sørger for kraften på hjulene. fwd er en skuffelse selvom eg i skam kjører d og har gjort det siden:( men en dag! har escort no for de som lurer på ka **** eg gjør her;)
JHS Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Men hvorfor er det så godt som ingen av disse engelske RS Turboene som greier bra 402m tider...? En Fiesta som greide bra tid på TOTB nå, men ellers ligger de jo stort sett på høye 13 sek eller mer... Civicen min bremset forresten 283.5 på ca 0.7 bar ladetrykk... Er bare 1.6 det også... Men for all del, fin Escort
hår ball Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 hva vill en bra tid tilsi? har 0 peil på drag... vet bare at di snakka om 10 sekunders biler på the fast and the f....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now