mr.cossie Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 vann kommer inn kommer i golvet, renner inn bakdørtrekket og inn over lista nerkant på dørterskel.... ser ut som vannet renner ned vidus lista.. og treffer noe i døra så vannet renner inn.... skom gummi bak døra er bløt rett under høytaler. skrur jeg ut den ser jeg vannet drypper nad fra vindu skinna.... Hva gjør jeg med dette?????Noen som vet??? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest Taunus Basic Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Ville nok kontaktet Ford angående vannlekkasje på et sånt sted i en såpass ny bil.. Ellers kan du ta oldstyle og lete ved hjelp av vannslange.. Noen står på utsiden og spyler på taket, døra, kanalen, bakruta soltaket osv..Du ligger i baksetet og kikker. Først med komplett dørpanel, deretter plukker du ut høyttaler og dørtrekk etc.. vel og merke hvis du ser at det kommer inn vann ved spyling.. NB ikke konsentrert stråle, bare smal spredning. og IKKE høyttrykksspyler. Lykke til..
mr.cossie Posted October 23, 2005 Author Posted October 23, 2005 (edited) vet hvor det kommer inn da.... snakket med ford men ville ikke gi noe konkrert svar , snakket noe om og borre noe hull i ei vendus skinne eller noe finnes helt sikkert en servicemelding på dette.. og her inne finnes det vel noenm som jobber på ford , som kunne hjelpt meg litt:) Edited October 23, 2005 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
WingDude Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 finnes helt sikkert en servicemelding på dette.. og her inne finnes det vel noenm som jobber på ford , som kunne hjelpt meg litt:)Send PM til focusst, han jobber på Ford og kan sikkert hjelpe deg.
focusst Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Legg på litt lim der det nedre festet på vindusskinna er skrudd i døren, og pass på at folien/innertrekket er limt godt inntil rundt hele døra Over til fienden...
Guest dieseldyret Posted November 9, 2008 Posted November 9, 2008 Legg på litt lim der det nedre festet på vindusskinna er skrudd i døren, og pass på at folien/innertrekket er limt godt inntil rundt hele døra Ser dette er en gammel post, men spør allikevel om denne metoden fungerte. Sliter nemlig med akkurat det samme problemet, drypper vann inn ved døra akkurat i den buen i hjørnet foran. Har ikke fått skrudd opp dørtrekket pga en forjæ...li vær ute, men regner med at det er noe kødd bak der.
Mondeo Power Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 Ser dette er en gammel post, men spør allikevel om denne metoden fungerte. Sliter nemlig med akkurat det samme problemet, drypper vann inn ved døra akkurat i den buen i hjørnet foran. Har ikke fått skrudd opp dørtrekket pga en forjæ...li vær ute, men regner med at det er noe kødd bak der. Fram / bakdør?
Guest dieseldyret Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 I mitt tilfelle gjelder det fremdørene..Måtte nesten lense bilen idag før jeg skulle ut å kjøre!
Mondeo Power Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 Har bilen vært for å fikse rust i dørene? De har en tendens til å tette dreneringen i dørene med tynnstoff etterpå.Sjekk om det er åpning i hullene på undersiden av døra. Mest trolig er det tetningen på folien som ikke er bra.
Recommended Posts