Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå trenger jeg hjelp fra noen der ute som kan girkasser . Etter og ha lest i hele helgen har jeg funnet ut ...

Ford leverte MT75 kasser til flere biler blant annet scorpio 2,3 og diesel disse kassene var forsterket i synkroniseringene Se vedlegg . Spørsmålet blir da : passer denne innmaten i MT75 -4x4 cosw ??Hadde dette vært en forsterkning i forhold til T5 kasse - 2wd

mt75.jpg

Posted

De passer om hverandre ja. Men 2,3 og diesel'n har høyere utveksling på 5. gear. forsterkning sier du...? Den er ikke så sterk som T5'en hvis det var det du mente.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Guest Pjuker`n
Posted

Offtopic, men h va het girkassa som sitter på 2 liter dohc`n??

Guest JvhCossie
Posted

Mt75.... Cossie kassa (4x4) er ei Vanlig DOHC kasse med annen innmat og fordelingskasse etter... :)

Posted
Mt75.... Cossie kassa (4x4) er ei Vanlig DOHC kasse med annen innmat og fordelingskasse etter... :)

Det jeg var ute etter var om sykroniseringene var bedre og om det var mulig og bruke i MT 75- 4x4 .. da jeg mener det er synkroniseringene jeg sliter med , persolig har jeg ikke hørt om noen som har "knekt" noen aksel . ?? og om jeg ikke har helt feil har dieselen rundt det samme som eller bedre dreimoment enn cosw ??

Posted

Hvis boltsirkelen er den samme. (Veldig usikker her, da jeg har hørt mye rart om dette i det siste) Kan du rett og slett skru av det bakre huset på ei 2wd kasse og bytte ut tilsvarende del på ei 4wdkasse.

Dreiemomentet er omtrent det samme ja..

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Posted

Er det ikke noe som heter MTX 75 også da? :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted
Er det ikke noe som heter MTX 75 også da? :)

MTX 75 er en kasse for biler med forhjulstrekk. Finner den bl.a. i Mondeo!

MTX => Manual TransaXle

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V