Jump to content

Ikke lov med 6x9? Hva???


frode

Recommended Posts

Henviser til innlegget mitt "kall meg dum...", der "mfafa" skriver at det ikke er lov til å skjære hull til 6x9 høytalere, på grunn av at platen under hattehyllen er med på å stive opp bilen.

 

Gjelder dette kun hvis man skal konvertere til cosworth? Håper det, for planene om å gjøre det er lagt på grus, men 6x9 hadde vært kjekt å hatt.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

det er ikke lov og skjære hull i hattehylla pga det er vist bæring i den..men det er da aldri noen som sier no på det..da har de hvertfall svært så lite annet og sette fingeren på..

Link to comment
Share on other sites

Vel, siden jeg har hørt så mange andre som har gjort det, så tar jeg også sjansen på det hvis det blir aktuelt.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

en ting du kunne ha gjort va å legge inn ny hattehylle dn orginale e vel bare et par mm tjukk.. legg inn en ny md 21mm plate eller mer.. så får du løftet dde litt og d blir mindre skjæring.. bare en :idea: har ikke prøvd ut sjøl..

Link to comment
Share on other sites

Nei vi med den gamle mod-en har en mye kulere bil etter min mening!!! :D

 

NEI ikke nødvendigvis..

d e alt etter smaken d.. og uansett ALLE ford e kule.. så må ikke si noe sånn.. e bare en annen form.. e liksom sedan.. e jo ikke sedan i dn gamle en gang.. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tenkte heller på den modellen før den nye fronten!! :P

 

jajaja skjønte du tenkte på sierra 1... mn allikevel... dn fronten e ikke nokke spess kulere... eller orginalt e de litt kulere.. mn så e d jo grillen som ikke e der.. mn når de begge har cosworth styling då blir de omtrent like kul.. så de e egentlig omtrent like kul begge 2.. :!: :!: :!: :roll:

Link to comment
Share on other sites

enig. sierra er tingen, uansett type!

 

 

sierra 4ever

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Var bare for å kødde litt. Ja alle sierra er kule.. men min drøm er en vinge bil :D

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Gjelder dette bare Cosworth eller vanlige Sierra'er også? Mye frem og tilbake her.. Lurer nå på om det faktiske er lov å skjære hull i hattehyllen eller ikke?

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa

Såvidt jeg vet er det ikke lov i SIERRA SEDAN fordi man der må utvide hullet i metallet under papphyllen og det går utover stivheten i bilen da denne stiver den av. Jeg mener det gjelder SEDAN, uavhengig om det er Cosworth eller ikke. På vanlig sierra sedan sjekker de vel ikke om du har 6x9", men det kan hende det er strengere på Cosworth? Hvor mye det egentlig har å si at du skjærer hull i hylla er en annen ting.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet er det ikke lov i SIERRA SEDAN fordi man der må utvide hullet i metallet under papphyllen og det går utover stivheten i bilen da denne stiver den av. Jeg mener det gjelder SEDAN, uavhengig om det er Cosworth eller ikke. På vanlig sierra sedan sjekker de vel ikke om du har 6x9", men det kan hende det er strengere på Cosworth? Hvor mye det egentlig har å si at du skjærer hull i hylla er en annen ting.

 

Ja det er nok ulovlig.. Du må sannsynligvis stive av rundt høyttalerne HVIS DU SPØR, men det er ingen som bryr seg om dette!

Hvis noen skulle syte er det bare å fixe...

Sag ivei!

Har saget ut til 8" i min! :D

Når du skrur fast høyttaleren, vil jo det stive opp litt...

Ta heller det problemet HVIS det kommer...:!:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...