Martins86 Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 lurer på å bytte kammer og grenrør.. er det noe særlig å hente i det? og trenger da bakstillinga fra en v6 mondeo.. må ha skivebremser bak også (noen som har en delebil?).. pluss gule koni og fjørbenstag.. noen som har gjort dette før? eller hørt/ lest om det.. -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl
RHeskja Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Porting er en vesentlige ting når du bytter kammer for å få ut det kammene er god for. Kan få bedre lufinnstrømming med større spjel og luftmassemåler... tror faktisk 1.6 efi cvh har større spjeld en 2liter mondeo... er ikke helt sikker på de... er vertfall større en 1.8.
Martins86 Posted November 14, 2005 Author Posted November 14, 2005 Porting er en vesentlige ting når du bytter kammer for å få ut det kammene er god for. Kan få bedre lufinnstrømming med større spjel og luftmassemåler... tror faktisk 1.6 efi cvh har større spjeld en 2liter mondeo... er ikke helt sikker på de... er vertfall større en 1.8. fett! har ike peil på hvor mange gærne gamp jeg får med kammer og grenrør?? -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl
TurboX Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Turbo? Manifoild fra escort RST, turbo på huggern, sveise om eksos litt.. Kan ikke bli dyrt Men et seriøst bygg blir jo noe annet.. Porting er en vesentlige ting når du bytter kammer for å få ut det kammene er god for. Kan få bedre lufinnstrømming med større spjel og luftmassemåler... tror faktisk 1.6 efi cvh har større spjeld en 2liter mondeo... er ikke helt sikker på de... er vertfall større en 1.8. fett! har ike peil på hvor mange gærne gamp jeg får med kammer og grenrør?? Tja, 20? Hiv på en chip og et filter + ta bort cat.. da blir det mere liv tenker jeg -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
bige Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 en 2.0 mk1 - med km ??? da burde du starte med komp test . personlig mening - bytt til en ny-ere motor . de først hadde en lei u vane til og henge ventilene ............. så sett deg ned og tenk før du kjøper noe inn......
Martins86 Posted November 16, 2005 Author Posted November 16, 2005 en 2.0 mk1 - med km ??? da burde du starte med komp test . personlig mening - bytt til en ny-ere motor . de først hadde en lei u vane til og henge ventilene ............. så sett deg ned og tenk før du kjøper noe inn...... netopp.. motoren er rast.. en har sakt at det er brente ventiler og en annen har sakt at det bare er toppakninga som er røket.. først og fremst skal jeg seff finne ut av det.. er det noe å hente i å kun bytte grenrør? er egentlig kun ute etter grommere lyd, men når den er rast så kan jeg vel klinke til med litt stæsj også!? turbo blir for mye.. er det mulig å sette en bakaksel fra en v6 mk1 eller mk2 på den? (for å få skiver bak også.....) -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl
TurboX Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 Skal vel være bare å bytte bærebroer det. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest keldorn Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 en 2.0 mk1 - med km ??? da burde du starte med komp test . personlig mening - bytt til en ny-ere motor . de først hadde en lei u vane til og henge ventilene ............. så sett deg ned og tenk før du kjøper noe inn...... netopp.. motoren er rast.. en har sakt at det er brente ventiler og en annen har sakt at det bare er toppakninga som er røket.. først og fremst skal jeg seff finne ut av det.. er det noe å hente i å kun bytte grenrør? er egentlig kun ute etter grommere lyd, men når den er rast så kan jeg vel klinke til med litt stæsj også!? turbo blir for mye.. er det mulig å sette en bakaksel fra en v6 mk1 eller mk2 på den? (for å få skiver bak også.....) Du kan lese på prosjekt linken min... Regner med eg har kanskje 160 - 170hk eller noe på 6000rpmskal få benket den snart
RHeskja Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 Bytte ventiler... dei du har nå er garantert mye slitne... dårlige eksosventiler på mondeo.. blir fort slitasje... merka litt forsjell etter sliping, men bedre å bare bytte dei.
and Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 lurer på å bytte kammer og grenrør.. noen som har gjort dette før? eller hørt/ lest om det..Har du rotet rundt her inne? 2L trim på rulle. http://www.btinternet.com/~madmole/Molemob...Molemobile.html FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Guest ST200evil Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 vi lekte med motoren til en kammerat av meg. 97mod 2.0 liter. Kent kams spesial slipte. 5000,- justerbare kamdrev. flødeporta topp, gass spjeld fra Comadorer 2,5" + luftmasse måler fra ST200. k&n filter. 2,5" eksos + hjemmelaget grenrør. dyser fra org sierra cosworth 4x4 (blå) (disse er litt større enn 2wd gule)fjernet cat (så klart) Girkasse fra 2,5 24v. denne hadde 184hk på hjula ved 6570r/min. og toppfart blei nå 274km/t med org 2.0 diff i 2,5 kassa. og ca 236hk i motor. 154Nm bare. dette var skuffende men.. var ikke så dyrt heller, men myyye jobb.. og vi er begge utdannet mekanikker, jeg jobber på Autotuning.. så jeg vil ikke anbefalle alle begynne med dette, mye vi måtte lage til selv. ikke så mye som passet rett på..
RHeskja Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 justerbare kamdrev er vel ikke noe vits å kjøpe i og med dei orginale er justerbare.
Guest ST200evil Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 disse er gradejusterte og lettere, skal visst nok være effekt med disse..
Martins86 Posted December 6, 2005 Author Posted December 6, 2005 vi lekte med motoren til en kammerat av meg. 97mod 2.0 liter. Kent kams spesial slipte. 5000,- justerbare kamdrev. flødeporta topp, gass spjeld fra Comadorer 2,5" + luftmasse måler fra ST200. k&n filter. 2,5" eksos + hjemmelaget grenrør. dyser fra org sierra cosworth 4x4 (blå) (disse er litt større enn 2wd gule)fjernet cat (så klart) Girkasse fra 2,5 24v. denne hadde 184hk på hjula ved 6570r/min. og toppfart blei nå 274km/t med org 2.0 diff i 2,5 kassa. og ca 236hk i motor. 154Nm bare. dette var skuffende men.. var ikke så dyrt heller, men myyye jobb.. og vi er begge utdannet mekanikker, jeg jobber på Autotuning.. så jeg vil ikke anbefalle alle begynne med dette, mye vi måtte lage til selv. ikke så mye som passet rett på..såpass?? kult da.. nå er jeg avdanka elektriker så veit ikke helt om jeg skal prøve å engang skjønne hvordan det skal gjøres.. hehe men jeg vil egentlig hovedsakli bare ha grommere lyd.. og ikke "sigdals trimming" lys, men GROM lyd! -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now