Jump to content

veltebur


Guest Lethyss

Recommended Posts

Guest Lethyss

Vil et veltebur, type skrudd, som satt i en 5-dørs combi passe i en '86 3-dørs combi?

Og, må man ha papirer på buret hvis man skal ha bilen på veien?

Link to comment
Share on other sites

når vi snakker om bur..

 

det buret til 3dør sierra de har på kollevold, er det den typen som går ned FORRAN dashen? eller igjennom dashen og følger A-stolpen ned?

Link to comment
Share on other sites

Vil et veltebur, type skrudd, som satt i en 5-dørs combi passe i en '86 3-dørs combi?

Og, må man ha papirer på buret hvis man skal ha bilen på veien?

 

Ja det passer, må ikke ha noen papirer på buret, men det er noen regler for at det skal kunne godkjennes av biltrangsynet... har prøvd å snakke med noen som kan reglene på biltrangsynet men de bare sender meg hit og dit uten at jeg får noen konkrete svar :angry:

 

når vi snakker om bur..

 

det buret til 3dør sierra de har på kollevold, er det den typen som går ned FORRAN dashen? eller igjennom dashen og følger A-stolpen ned?

 

 

3 og 5 dørs er likt. Sjekk Perersen Racing hvis du kan sveise selv. Mye billigere.

 

Pedersen Racing og kollevold sitt selvbyggerbur = same shit

Ta heller med deg bilen ut til autosafe (han lager burene som kollevold selger) som ligger i svelvikveien i drammen så kan han bøye til bur akkurat som du selv vil ha det! koster ikke mange kronene heller.. også slipper du at det blir noen missforståelser om hvordan du skal ha det

Link to comment
Share on other sites

har en som kan lage det buret jeg vil ha, rimelig heftig bur.. men tenkte hvis disse burene var noelunde, så var det likegreit, men det serut som om jeg får det laget heller ja :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kristiansen

for å få godkjent veltebur for bruk oxo på veien må følgende krav ihvertfall oppfylles.

 

- det må være mulig å fjerne bjelken som går tvers over døra for å letter komme inn i bilen.

- solskyggen skal fortsatte sitte der og være brukbar

-3punkts belte skal oxo sitter der og være brukbart.

 

må oxo si dette er vansklig å få godkjent men det er fult mulig hvis gjort riktig

Link to comment
Share on other sites

hva er ca prisen på ett sånt bur han i drammen bygger a?? har du ett tlf nummer evt?.

 

mvh

thorbis

 

Han bøyer bare til rørene for deg, da koster det ca 2500kr, også må du tilpasse og sveise selv, hvis han skal sveise det inn koster det sånn ca 15000kr

 

går det ann å få laget noe helbur som kan brukes sammen med bakseter?

 

 

D lurer jeg også på !!

 

Eller trenger ikke absolut være helbuer, men et bur som dekker bak også litt, men alikavel kan ha personer i baksetet ! *?*

 

Dra til autosafe også sier du bare hvor du vil ha stengene også bøyer han til det... Så en sedan i kristiansand i sommer som hadde et bur som bare fulgte c-stolpen bakover til tårna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...