Jump to content

Granada 2.5DL


bana_iøra

Recommended Posts

Hei.

Var å kjøpte meg en 83mod Granada 2.5DL i helga. Har ikke vært borte i granada før, og heller ikke diesel motoren. Bilen har noen problemer som kanskje dere kan hjelpe meg med?

 

Den er jævelig dau og går som en trå sykkel ikke villig til å gi mer enn 90km/t er dette riktig?

Får ikke full gass på fordi wieren er forkort, men når jeg tramper pedalen i bånn begynner den å dabbe av å fjuske litt, skrudde opp diesel pompa men det halp ikke stort. Lakk litt fra ene dysa men den tok jeg ut å fikk tett. Synes denna bilen hvertfall skulle klart over 90km\t eller skal dem gå så dårlig?

 

Noen som veit hvor mye en ny gass og clutsj wier kan koste?

Manger også fram fanger, høyre lykt og bryteren for vindusviskeren er ødlagt, noen som har?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Var å kjøpte meg en 83mod Granada 2.5DL i helga. Har ikke vært borte i granada før, og heller ikke diesel motoren. Bilen har noen problemer som kanskje dere kan hjelpe meg med?

 

Den er jævelig dau og går som en trå sykkel ikke villig til å gi mer enn 90km/t er dette riktig?

Får ikke full gass på fordi wieren er forkort, men når jeg tramper pedalen i bånn begynner den å dabbe av å fjuske litt, skrudde opp diesel pompa men det halp ikke stort. Lakk litt fra ene dysa men den tok jeg ut å fikk tett. Synes denna bilen hvertfall skulle klart over 90km\t eller skal dem gå så dårlig?

 

Noen som veit hvor mye en ny gass og clutsj wier kan koste?

Manger også fram fanger, høyre lykt og bryteren for vindusviskeren er ødlagt, noen som har?

 

 

http://consulgranada.net/phpBB2/

 

Der finner du sikkert noen som har peiling.

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Guest ZeroCool

hmmmm.... hørtes litt rart ut det der med 90km osv...delene som du trenger har jeg liggende om du er int?...lykke til videre med bilen! skal vel skifte motor osv da eller skal den bare vere sånn som den er?

 

 

MVH

 

Eivind

Link to comment
Share on other sites

Skal nok ikke bytte ut denne motoren, hvis jeg ikke finner feilen med den da. Da blir det nok en td. Har også "klonke" lyder når jeg girer, kan dette være ledda i mellom akslingen? Lurer også på hvor jeg får tak i billig senke fjører vil ikke fram med vinkel sliperen!

Link to comment
Share on other sites

Guest ZeroCool

hmm..kan jo skjekke "hardykoblinga" oxo..kan vere den er veldig slitt..koster 150 for ny :)

har et eiker senkesett liggende jeg..helt nytt.ikke vert på bil.. :)

Link to comment
Share on other sites

Vil tippe klonkingen kommer fra hylsen bak i diffen. Det er en typisk granadafeil. Det er en hylse som linker to splineskoblinger, typisk at det blir slarkete og klonker. Ingen vits å bekymre seg før klonkingen plutselig en dag gir seg. Da er det trøbbel igjære :D

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Prata om den hardykoblinga han jeg kjøpte den av også, men han var ikke sikker. Er det mye jobb å bytte den? Hvor mye skal du ha for det senke settet da?

 

Bestilte foresten gasswier, olje filter og diesel filter i dag. Håper den går litt bedre med et nytt diesel filter. Sitter et slik gjennomsiktig filter før det orginalet, å der er det mye møkk oppi. Tipper den vil gjøre litt mer enn 90km\t etter det er bytter. hehe :D

Link to comment
Share on other sites

eiker solgte jo nettop senkesettet for 998 når jeg kjøpte iallefall.. :huh:

er nok ikke værre en et tett dieselfilter/tett fødepumpe da? ligger somregel en sil inne i fødepumpene..

Link to comment
Share on other sites

eiker solgte jo nettop senkesettet for 998 når jeg kjøpte iallefall.. :huh:

er nok ikke værre en et tett dieselfilter/tett fødepumpe da? ligger somregel en sil inne i fødepumpene..

 

Håper det hjelper og bytte dieselfilteret. Holder jeg full gass lenge så lugger den. Når jeg da legger den i neste gir så er det nesten så den stopper. Er nok at den ikke får rikelig med diesel.

 

Skulle være en bruksbil\"herjebil" i vinter, men har ikke hjerte til annet enn å ta vare på den å gjøre den i stand. Har falt helt for Granada nå! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...