Guest ducatio Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 Driver og mekker på en is-turbo her nå. lurer på hvordan tillegsprut de fleste med is-turbo kjører med. er det noen som bruker trykksfølere som igjen starter dyser? var ute og prøvde bilen i stad og den lader 1 kg tvert, men pga at tillegsdyser ikke er koblet inn blir det ikke nok futt. kan det være farlig for motor å kjøre uten tillegsdyser på så høyt trykk?
Guest Tracid Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 ja...hvis motoren din får for tynn blandig kan det gå hardt utover stempler! Ikke å anbefalle...
Sierra 2.0 is Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 Fant dette bilde på internett et sted.
Guest rsdan Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 skift bensintrykkregulatoren til en cossie.. øker trykket betraktlig, skal holde opp mot en bar...
morty999 Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 kan nok ikke det.. isåfall så må man skifte plugger 1 gang i uka (egen erfaring) også er det umulig å kjøre normalt uten fusking osv...
Guest ducatio Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 takker, jeg prøvde den tegninga, så d får holde til snøen kommer, bilen får stå til sommer'n og heller få seg noe ordntlig da.
D.Toft Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 skift bensintrykkregulatoren til en cossie.. øker trykket betraktlig, skal holde opp mot en bar... da får den for mye bensin, og stempelringene ryker, det skjedde på en kompis sin ist.kjøp en fse bensinbooster, ca 75£ i england, denne er justerbar, og gir nok bensin, fikk min NA motor til å røyke sort
cossie_storm Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 pluss dysene også sliter litt når de kjøres så hardt. ekstra dyser med trykk vakt funker bra Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest rsdan Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 hmm, funka fint på en kamerat sin.. ca 3,8 bar på dysene max 4 bar men trykkreg mener jeg... for mye bensin?.. hmm øke turbotrykket da
Leo Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Heh, da blir blandinga feil hele tiden, forutenom når du har så mye ladetrykk at den ellert ville magra ut. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest rsdan Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 gjør ikke noe om den får bitte litt for mye... bensin kjøler jo.. og bedre om den har litt for mye enn litt for lite.
Leo Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 Det er ikke snakk om bittelitt, det er snakk om ryke-svart-og-vaske-olja-vekk-fra-sylinderveggene-og-fylle-olja-med-bensin-formye... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest rsdan Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 Det er ikke snakk om bittelitt, det er snakk om ryke-svart-og-vaske-olja-vekk-fra-sylinderveggene-og-fylle-olja-med-bensin-formye... javel, men hvis cossie bensintrykkregulator går for fedt med 4 bar så er det jo bare å regulere den--- vitsen med cossie bensintrykkreg er jo at den er regulerbar... men med max 4 bar trykk mener jeg.. men er jo stor forskjell på syl ringa osv på hvor mye du kan presse ned i syl og.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now