Jump to content

Senking Mondeo


Guest pers

Recommended Posts

hei jeg har kjøpt å sett på senkesett 30mm. men jeg syns ikke bilen ble noe lavere bak <_< det er vel sansynligvis pga. dem gamle fjærene var fra bilen var ny. den er gått 295000. er det noe jeg kan gjøre uten å kutte eller kjøpe nye fjærer?

Link to comment
Share on other sites

hva det heter er jeg ikke sikker på. jeg kjøpte det på mekonomen. jeg har kjørt siden i sommer med det. det er en stv. jeg har å jeg fant ikke senkesett på mer en 30mm til den. <_<

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har fått med meg så bør stasjonsvogn senkes likt fremme å bak mens sedan bør senkes noe mer fremme for å få lik høyde mellom dekk å hjulbue..

..vist ikke du vil ha en sirrævva-look da :P

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

mhmm..har sånn ST drit jeg... **** så kødd med å få tak i skikkelig senkesett med papirer.. min er jo høy som *****, velter når jeg kjører på E6. hehe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Stv ja, da har du kanskje dempere med innebygd nivåregulering da.. Da blir den ikke lavere om du tar av fjærene

 

 

det er jo bare og se om demprane bak er breie øverst. er dem det er det nivå regulering. er bare og bytte dempere

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

vi har jo rabattavtale med noen som fører bilstein dempere. de hadde gassdempere til stv'en. men ikke noe annet da :-(. kun det dyreste.. men blir best med å bare bytte dempere!

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

 

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Link to comment
Share on other sites

Guest Øyvind Våge

Hvordan går 55/40mm senkesett på en kombi 2.0 si med combat-styling? Vil den lett "subbe" nedi, eller vil dette gå fint? (FJÆ-26-1-086 Senkesett Ford mondeo turnier (kombi) 1,6-2,0+dsl. 55/40mm

Årsmodell: 93-09/96 TUV Papir: 1259)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Hvordan går 55/40mm senkesett på en kombi 2.0 si med combat-styling? Vil den lett "subbe" nedi, eller vil dette gå fint? (FJÆ-26-1-086 Senkesett Ford mondeo turnier (kombi) 1,6-2,0+dsl. 55/40mm

Årsmodell: 93-09/96 TUV Papir: 1259)

 

hmm.. vanskeligt å si.. eg har org fanger, nye sachsdempere og nye org fjærer(stod på bilen når eg kjøpte den) og den har eg vært nedi med et par ganger...

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

fått senkesett til min nå.. H&R 40/35mm.. bytter bakdemperne til Monroe Gass sport dempere og.. noen som vet hvor man får fjærbeinstag til 2000mod med V6 motor? passer 2,0 staget?

Link to comment
Share on other sites

fått senkesett til min nå.. H&R 40/35mm.. bytter bakdemperne til Monroe Gass sport dempere og.. noen som vet hvor man får fjærbeinstag til 2000mod med V6 motor? passer 2,0 staget?

tror 2liter staget skal passe! det er justerbart også og som det ser ut på bilder så vil jeg påstå at det skal passe!

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

 

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

ok.da prøver jeg det staget.. senket bilen i dag..blir en pen høyde på den nå.. og den sekker sikkert litt under Aktiv kjøring... heh, men når jeg skrudde oppdaget jeg en vraka foring i bakstillinga.. ærsj... men jeg måtte bytte dempere bak.. prøvde først med di orginale og da var den fortsat høy som et ****. byttet til di andre demprene jeg hadde liggende... og da gikk høyden ned... så nå er den litt stivere og mere clean i høyden...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest MondeoSTreplica

Har kjøpt apex fjærer på ebay. De senker 30-35 mm. har noen hørt om disse fjærene før? Må jeg bytte dempere ved skift av fjær? jeg har funker meget bra. Mondeo st.v. 2001 1,8 trend

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...