vinge87 Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 Har en grønn motor med 330 oppsett, den tikker innemellom, men nå i det siste forverrer dette seg, skjekket oljen, men den er helt fin, kjører Mobil 1 rally formula 5*50 olje full syntetisk, så lurer jo på hva jeg kan gjøre for å få motoren i bedre stand, noen sier olje pumpa er dårlig og at den tikker på den siste ventilen, menne det er jo en stor/dyr jobb, så tenkte å høre med dere om hva det kan være,,,, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
morty999 Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 kan jo hende løfterne er slitne.. den siste får jo "slappest" oljetrykk så den kan være sliten..
Ronny Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 Mål oljetrykket og sjekk om det er nok trykk! min 1,8bar på tomgang og 2,8 bar over 2000rpm tror jeg det skal/bør være på disse..-Tror ikke at det er noe kjempe-hokuspokus å bytte løftere, for en som skrur litt selv ijaff!.. Sikkert noen som kan hjelpe deg om du ikke gjør det selv! Er vel ikke helt gale pris på løftere lenger. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
vinge87 Posted December 4, 2005 Author Posted December 4, 2005 allt som har med "cosworth" er desverre dyrt hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
vinge87 Posted December 4, 2005 Author Posted December 4, 2005 så dere tror ikke det er den oljepumpa?håper ihvertfall ikke det,,, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
OleK Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 sjekk oljetrykket ditt før du gjør noen store stunts..... Cosworth!
tommy w Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 (edited) Ta deg en tur bortom her så kan vi måle oljetrykket ditt. Har måler og det tar 10 min å sjekke.. MAKS.. Edited December 4, 2005 by tommy w Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
vinge87 Posted December 5, 2005 Author Posted December 5, 2005 Ta deg en tur bortom her så kan vi måle oljetrykket ditt. Har måler og det tar 10 min å sjekke.. MAKS.. ja får vel ta og gjøre det Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
rscosworth Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 1.8bar 900rpm2.4bar 2000 rpm det er en ENKEL jobb å bytte oljepumpe.Ta av bunnpanna - 5-6 umbrakoer, flytt dysegalleriet over til andre pumpa, prime pumpa sklikkelig, sette på plass pumpa, sette på plass bunnpanna.Iallefall slik på 4x4'n. I samme slengen bytter du rådelagra. For å bytte løfterne: 22 skruer i toppdeksel. 10 muttre på hver kam. løft kamma. ta ut løftera. reverser for install.
HUSNES MOTORSPORT Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 1.8bar 900rpm2.4bar 2000 rpm det er en ENKEL jobb å bytte oljepumpe.Ta av bunnpanna - 5-6 umbrakoer, flytt dysegalleriet over til andre pumpa, prime pumpa sklikkelig, sette på plass pumpa, sette på plass bunnpanna.Iallefall slik på 4x4'n. I samme slengen bytter du rådelagra.For å bytte løfterne: 22 skruer i toppdeksel. 10 muttre på hver kam. løft kamma. ta ut løftera. reverser for install.må berre rette litt...:::::: 22 skruer på toppdeksel 5mm umbraco på kam klavene var grønn motor detta...2wd raud motor har 6mm mutrer måtte bare hehe....
rs200 Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 (edited) får man ned bunnpanna uten å slippe ned travers?på 4x4 altså... Edited December 13, 2005 by rs200 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L
rscosworth Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 må berre rette litt...:::::: 22 skruer på toppdeksel 5mm umbraco på kam klavene var grønn motor detta...2wd raud motor har 6mm mutrer måtte bare hehe.... bestrider slett ikke at toppdekslet har 22 umbrakoer, men ser ikke helt hvordan det er relevant da oljepumpa sitter i andre ended av motoren, under bunnpanna etter den er tatt av er det 5-6 bolter som holder pumpe og galleriet. som fot i hose det
rscosworth Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 får man ned bunnpanna uten å slippe ned travers?på 4x4 altså... desverre ikke, og det er jo der det blir en tanke mer komlisert med beltevogna. for å få ned bunnpanna på beltevogna må du av med stabstag, bærearmer, henge motor i noe - løsne motorfester, endeleddene til styringa må løs, stikkakslingene ut og vris unna, framdiffen ned (tror det er enklere en å ta av alt i ett) og SÅ er man endelig klar til å skru ned bunnpanna. dette er jo heller ikke akkurat rocket sience - men det tar TID
Guest Magnus Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 Bytt olje.Mobil 1 har jeg hatt trøbbel med på 3 biler, og kommer ikke til å bruke den på noen bil igjen. Samme trøbbel som deg, tikking og generelt ufin lyd i motoren.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now