Jump to content

Is Turbo Planer :d


Recommended Posts

Guest Lone-wolf
Posted

Kva trenger eg til og bygge meg ein is turbo med ca 150-200 hest, og kva vil dette koste meg ?

Guest harleymannen
Posted

Hei

 

Har ev en prosjekt motor med div deler til salgs.

 

En hel 2Is motor i deler

T2 turbo

Eksos manifoil som er sveiset om

Olje kjøler

Intercooler skal selge dette er at mitt Capri prosjekt går mot en Cosworth motor.

 

Knut

Posted

skal du ha 150 til 200 hk trenger du:

 

Turbo manifold : ny 3000,-

 

holder med en liten T025 turbo, fra en escort cosworth, da kommer den tidlig på turtall

 

helst en intercooler, cossy 2wd : ca 500,- brukt

 

stor og god eksos, kan bruke sierra cossy, eller bygge selv i 2.5"

 

en bensintrykksregulator justerbar, har selv en FSE boost, den er justerbar, 75£ i england

 

stort og fint luftfilter, K&N sitt koster ca 1000,- i england

 

+ diverse slanger til kopling av intercooler

Posted

Sagt på en annen måte; Å bygge en is turbo koster fort 10 000. I hverfall hvis du skal ha noe som holder litt...

Posted (edited)

Også er det ikke dumt å oppgradere understell til 2.9 eller cosworth.. Dette koster jo også litt.. iS bremser er godkjent til 120 HK eller noe sånt.. Det holder ikke til 200..

Edited by AnDtHo
Posted
is bremsene Klarer ca 145

men størst mulig er fordel

Så bremsene på 2 ltr lat er gode for 145hk? Kan det stemme da? Jeg hadde bilen min på bane på treffet i sommer, den var helt original da, bare en litt større gasser, og selv i regnværet begynte bremsene å gi opp.. Det ble for varmt og pedalen ble myk.. Det er største grunnen til at jeg oppgraderte til større bremser.. :D

Posted

caca ,men på bane så gir den seg forteere, grunnet bremsene blir fort varme, spes tromler, da de ikke klarer og få vekk varmen fort og godt nok.

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Posted

klarte aldri å kjøre varm mine bremser med org motor på ACR i år samt ifjor under sommertreff med konstant full gass.

Posted
Så bremsene på 2 ltr lat er gode for 145hk? Kan det stemme da? Jeg hadde bilen min på bane på treffet i sommer, den var helt original da, bare en litt større gasser, og selv i regnværet begynte bremsene å gi opp.. Det ble for varmt og pedalen ble myk.. Det er største grunnen til at jeg oppgraderte til større bremser.. :D

Hvor gammel var bremsevæska di?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted
Hvor gammel var bremsevæska di?

Den er forholdsvis ny.. Skal bytte til DOT 5 når jeg monterer calipere foran.. Jeg skjønner hva du mener.. Men bremseskivene foran var VELDIG varme.. :P

Posted
klarte aldri å kjøre varm mine bremser med org motor på ACR i år samt ifjor under sommertreff med konstant full gass.

Da må du kjøre hardere neste gang.. hehe.. :P

Posted

Sant å si så tror jeg ikke den bilen kan kjøres så veldig mye hardere enn det knøttebror allerede gjør. På våt bane går det styggfort, men han kan kanskje bruke bremsene littegrann hardere på tørrt. Jo, ved nærmere ettertanke så var det en som sa noe sånt som "sat*n det aksa.... d*ven det heng.... innihelsike så det bremsa..." da han satt på med meg på ACR... :D

 

Men uansett så funker de originale bremsene ganske greit. Jeg kjørte med standard dimensjon (260mm) x-drilled & grooved skiver og BlackMax klosser fra Rallydesign på min gamle RST og det gikk aldri for varmt. Den gikk helt greit (trøbbel med feste på 3.gir noen ganger) og fikk kjørt seg... :P

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

  • 2 weeks later...
Guest Diamon Dog
Posted

Er det noen her som har en turbo manifold til salgs??? og er det noen måte å koble seg utenom den luftjusteringa????

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...