Guest Lone-wolf Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Kva trenger eg til og bygge meg ein is turbo med ca 150-200 hest, og kva vil dette koste meg ?
Guest harleymannen Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Hei Har ev en prosjekt motor med div deler til salgs. En hel 2Is motor i delerT2 turboEksos manifoil som er sveiset omOlje kjølerIntercooler skal selge dette er at mitt Capri prosjekt går mot en Cosworth motor. Knut
D.Toft Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 skal du ha 150 til 200 hk trenger du: Turbo manifold : ny 3000,- holder med en liten T025 turbo, fra en escort cosworth, da kommer den tidlig på turtall helst en intercooler, cossy 2wd : ca 500,- brukt stor og god eksos, kan bruke sierra cossy, eller bygge selv i 2.5" en bensintrykksregulator justerbar, har selv en FSE boost, den er justerbar, 75£ i england stort og fint luftfilter, K&N sitt koster ca 1000,- i england + diverse slanger til kopling av intercooler
Guest Tracid Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Sagt på en annen måte; Å bygge en is turbo koster fort 10 000. I hverfall hvis du skal ha noe som holder litt...
Guest AnDtHo Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 (edited) Også er det ikke dumt å oppgradere understell til 2.9 eller cosworth.. Dette koster jo også litt.. iS bremser er godkjent til 120 HK eller noe sånt.. Det holder ikke til 200.. Edited December 7, 2005 by AnDtHo
cossie_storm Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 is bremsene Klarer ca 145men størst mulig er fordel Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest AnDtHo Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 is bremsene Klarer ca 145men størst mulig er fordelSå bremsene på 2 ltr lat er gode for 145hk? Kan det stemme da? Jeg hadde bilen min på bane på treffet i sommer, den var helt original da, bare en litt større gasser, og selv i regnværet begynte bremsene å gi opp.. Det ble for varmt og pedalen ble myk.. Det er største grunnen til at jeg oppgraderte til større bremser..
cossie_storm Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 caca ,men på bane så gir den seg forteere, grunnet bremsene blir fort varme, spes tromler, da de ikke klarer og få vekk varmen fort og godt nok. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest zr50sl Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 klarte aldri å kjøre varm mine bremser med org motor på ACR i år samt ifjor under sommertreff med konstant full gass.
Leo Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 Så bremsene på 2 ltr lat er gode for 145hk? Kan det stemme da? Jeg hadde bilen min på bane på treffet i sommer, den var helt original da, bare en litt større gasser, og selv i regnværet begynte bremsene å gi opp.. Det ble for varmt og pedalen ble myk.. Det er største grunnen til at jeg oppgraderte til større bremser.. Hvor gammel var bremsevæska di? Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest AnDtHo Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 Hvor gammel var bremsevæska di?Den er forholdsvis ny.. Skal bytte til DOT 5 når jeg monterer calipere foran.. Jeg skjønner hva du mener.. Men bremseskivene foran var VELDIG varme..
Guest AnDtHo Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 klarte aldri å kjøre varm mine bremser med org motor på ACR i år samt ifjor under sommertreff med konstant full gass.Da må du kjøre hardere neste gang.. hehe..
Leo Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 Sant å si så tror jeg ikke den bilen kan kjøres så veldig mye hardere enn det knøttebror allerede gjør. På våt bane går det styggfort, men han kan kanskje bruke bremsene littegrann hardere på tørrt. Jo, ved nærmere ettertanke så var det en som sa noe sånt som "sat*n det aksa.... d*ven det heng.... innihelsike så det bremsa..." da han satt på med meg på ACR... Men uansett så funker de originale bremsene ganske greit. Jeg kjørte med standard dimensjon (260mm) x-drilled & grooved skiver og BlackMax klosser fra Rallydesign på min gamle RST og det gikk aldri for varmt. Den gikk helt greit (trøbbel med feste på 3.gir noen ganger) og fikk kjørt seg... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Diamon Dog Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Er det noen her som har en turbo manifold til salgs??? og er det noen måte å koble seg utenom den luftjusteringa????
Samatron Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 ****, blir helt påvirka av all denne IST greia her på forumet! vil også ha ist:)
Peet Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 ist er morro når det funker... så lenge d funker (1 uke eller noe)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now