Jump to content

scorpio 2,4i aut, 1987- har et problem...


Guest jmmk

Recommended Posts

hei!

jeg har kjøpt meg en scorpio, det som er problemet er: når jeg setter den i "drive" da stopper den, det samme gjelder revers...

 

når jeg har fått den framover, da lugger den litt i en viss fart, ellers går den greit.

 

tomgangen er en smule høy.

 

kan noen hjelpe meg?

 

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Høy tomgang, men allikvel stopper den ? Er det når du holder igjen på bremsen da ? Hvis du bare setter den i drive, så stopper den uansett ?

Hva skjer hvis du kjører og så stanser helt opp mens den står i drive, stopper den da ? Dette skjer ikke bare når den er kald eller ?

Link to comment
Share on other sites

det skjer tilogmed når jeg har kjørt mange mil...

 

når noen går ut av bilen og jeg setter den i park, er det høy tomgang, når jeg skal kjøre igjen og setter den i drive, da stopper hele motoren... viss jeg gir masse gass så går det greit.

 

den humper liksom når jeg ikke gasser og den står i drive...

Link to comment
Share on other sites

Hehe...

På Cosworthen min er det en bitteliten skruen som "holder tilbake" gassvaieren ved innfestinga på spjeldet.

Skulle det vært justerbart på min innbiller jeg meg at det måtte ha blitt her. Men han her hadde jo for høy tomgang da.

Er det ikke noe slags automatchock, eller en tomgangsregulator som skulle vært rensa/overhalt/sett på/bytta ut da?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

hei! :D

 

jeg har hatt bilen på verksted og problemet var : totalt feil tenning ! de har nå stilt den riktig. + grunnjustert gasspjeldåpning.....

Link to comment
Share on other sites

hehe, ja du sjekka siden .. det er en chessregg-side jeg styrer litt med.

 

:oops:

 

har selvfølgelig en granada i garasjen også... :wink:

Link to comment
Share on other sites

hallo! tok å la til min hjemmeside også nederst! der det står wroom, er det bilde av motoren.. ellers er det bilde av granadaen i "fotoalbumet"

 

ellers skal jeg ta bilde av scorpioen når snøen blir litt mere "borte"...

 

:wink:

 

(skulle hatt sånne felger som du dah, hehe.. :oops: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg får ikke starta! :roll:

 

og det MED lader koblet til batteriet, og det lukter bensin..... bilen gikk igår....

 

jeg "gasser" ikke, for da starter den ivertfall ikke..!

Link to comment
Share on other sites

pluggene var våte.... det var problemet!

 

og det er problemet også, for vist bilen ikke starter etter 4-5 "vriommer" med nøylen, så blir pluggene våte og de må tørkes! da starter den som et skudd!

 

for mye bensin altså.... men har prata med noen og det er vist bare sånn scorpioer er... har i motorvarmen og den har startet med en gang da.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...