Jump to content

Ombygging til cosworth


Guest odde

Recommended Posts

noen som vet hvor mye som skal til for å bygge en sierra 2.0iCl til cosworth???

har bilen og tilgang på motoren :twisted: 8)

 

noen som har gjort denne ombygninga :idea: som kan komme med tips??? :roll:

Link to comment
Share on other sites

noen som vet hvor mye som skal til for å bygge en sierra 2.0iCl til cosworth???  

har bilen og tilgang på motoren :twisted:  8)  

 

noen som har gjort denne ombygninga :idea:  som kan komme med tips??? :roll:

 

Hei! :)

Ved ombygging er det langt mer enn motor som må/bør byttes..

Bremser, stabilisering, hjuloppheng...

Alt dette blir vannvittig dyrt!

Har selv tenkt på samme ombyggingen, men da jeg satt meg ned og regnet på alt jeg måtte bytte, så ga jeg opp..

Mye enklere å kjøpe en cosworth...

Men det er kanskje noen med andre erfaringer her?

Link to comment
Share on other sites

greeeit nok du må bytte alt.. mn d skaa vel uansett bli billigere enn orginal.. + at du kan også klare å lure dg unna litt forsikring dåå når d e ombygg :lol:

 

Hvis du har delebil eller enkel tilgang på brukte deler, så er det klart at det svarer seg, men det er ikke alltid like lett å få fatt i...

Hvis du må kjøpe mye nytt, eller dyrt brukt, blir det fort billigere å kjøpe en orginal..

 

- RoY -

Link to comment
Share on other sites

greeeit nok du må bytte alt.. mn d skaa vel uansett bli billigere enn orginal.. + at du kan også klare å lure dg unna litt forsikring dåå når d e ombygg :lol:

 

Det kan du ikke. Når den er godkjent må den forsikres som det den er godkjent som.. altså Cosworth.

Billigere enn originalt blir det, hvis du ikke regner med alle timene du må bruke på det. men da må du som sagt ha en hel delebil du kan plukke alt fra.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

har bilen+komplett motor ledningsnett og ecu,girkasse og mellom aksling.

har også fremre fjærbein med bremser. det jeg mangler er altså komplett bakstilling..... denne kan da ikke være så ***** dyr?????

 

men er det mye arbeid å få godkjent dette????

 

hvilke deler er det jeg spesifikt må bytte for å få bilen godkjent????

 

noen som har erfaring med dette???

Link to comment
Share on other sites

hvilke deler er det jeg spesifikt må bytte for å få bilen godkjent????

 

Vet du om hovedsylinderen og bremseforsterkeren har samme diameter?

Er nok best med komplett delebil med tanke på alle smådeler...

 

Her er en som har bygd 3stk 2.0CL Cosworth

http://home.broadpark.no/~ghatlan/cosworth...th/cosworth.htm

Link to comment
Share on other sites

har alt til bremsene forran foruten om bremsekraftforsterkeren. :!:

får vell ta meg en tur i en orginal cossie å se om bremsekraftforsterkeren er den samme som i 2.0i..........

 

med tanke på forsikringen så har jeg en kompis som har hatt en 2.0iclx(91) som det sto nede på vognkortet at var godkjent ombygd med cossie motor og han forsikra den som en vanlig 2.0i....

problemet dukka opp når han koliderte med bilen..........ble skadd for cirka 40000 og kondemnert,listeprisen på bilen hannes var ca35000 :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvordan det er på Sierra, men jeg vet hvordan det er på Scorpio. (Og dette skal korrespondere med sierra) Her er det ATS system. med pumpe. på CL er det vel en slik forbindelse med innsuget, slik gamledags med den enorme vakuumklokken helt inntil torpedoveggen. Altså ikke det samme...

Bakstillinga kan være ganske dyr, husk at det er snakk om en 7,5" diff med brems. Denne er ganske dyr i seg selv. Bremsene er ikke billige heller.. :?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

stemmer det ja har hvert å sjekka og det er ikke likt på cl og cosworth :(

 

de delene jeg har fått tak på til nå+bilen har kostet meg 23000 så det burde jo være mulig å få dette prosjektet noe billigere til enn å kjøpe en cosworth :?:

 

noen som vet av noen plass det er mulig å få tak i brukte cosworth deler??

 

syssler også med tanken på å importere meg en komplett delebil fra tyskland,er vell muligens det enkleste med tanke på ombyggningen tenker jeg :idea:

Link to comment
Share on other sites

med tanke på forsikringen så har jeg en kompis som har hatt en 2.0iclx(91) som det sto nede på vognkortet at var godkjent ombygd med cossie motor og han forsikra den som en vanlig 2.0i....

problemet dukka opp når han koliderte med bilen..........ble skadd for cirka 40000 og kondemnert,listeprisen på bilen hannes var ca35000 :cry:

 

Vet du om han kompisen din byttet ut mye annet enn motor og drivverk for å få den registrert med cossie-motor?

 

Jeg har også en '91 2.0iclx DOCH som det hadde vært gøy å sette i en cosworth-motor i. Hadde liksom nesten blitt en slags ulv i fåreklær.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

nei veit ikke nøyaktig hva som er byttet på bilen hans,han kjøpte bilen ferdig ombygd men det er vell i hovedsak motor,forstilling,bakstilling og driv-verk som er byttet også bremser da selvfølgelig 8)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...