Jump to content

Ford sierra xr4x4 twin turbo


RHeskja

Recommended Posts

Har kjøpt meg 4x4 2,8i twin turbo!! går rimelig bra!!! har en plass mellom 200++ hester under pansere, men lagerbank fortiden. Fekk med ekstra 2.8liter på kjøpet som er bra så skal snart overhale den! dette skal fungere! hks dumpventil hks turbotrykkmåler + hks oljetrykkmåler og en kjekk turbotimer!! :)

 

Starter på en ny ommbygging til helga fra 2l is til 2.8l, begynner å bli lei av ombygging, har nettop bygd den om til is fra forgasser :) men vert ommbygginga :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ghia4x4

Jaja, gratulerer da. Tydeligvis så høres det ut som kan skru, så da er det vel ikke noe problem hvis bilen skulle begynne å falle fra hverandre...

 

Hadde vært gøy hvis du hadde hatt muligheten til å poste noen bilder da?

Link to comment
Share on other sites

Kommer bilder, men har bare elendige kvaliteter ennda. Blir litt av en ombygging igjen. Håper bare jeg får det godkjent.  

 

Noen her som har bygd om 2l til 2.8i? eventuelt har godkjenningspapirer eller hvet hvor de går ann å få tak i?

 

 

du får ikke taki papirer fra ford norge hvertfall...hadde jeg vært deg... så hadde jeg snakka med biltilsynet før du har startet.... og hør med dem... du trenger vel xr4i understell og bremser.. så går det vel greit... hvis ikke synet forlanger mere da

Link to comment
Share on other sites

Skal ta meg en telefon til dei... heldigvis er han ene på biltilsynet ford mann og har bygd om 2l sierra til 2l cosworth....

 

Tragisk at ford ikke har papirer... Vw har papirer til det fleste ombyningene som blir jort... f.eks. golf 1,6 som skal ommbygges til 1,8gti er det bare til å bygge om og kjøre bort å vise den. Bilen blir sjekka og sett etter om det er gjort skikkeli og skriver ut en dokumentasjon på at alt er i orden. Sjekken koster 300kr i Haugesund... Hvorfor kan ikke ford dette????

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...