Jump to content

Bulk I Døra..rette Ut?


Tore_TJ

Recommended Posts

Hei. En s***n har smelt døra si inn i døra mi å lagd en "knekk" i døra (liten bulk..) hvordan fikse dette?? bilen er strøken ellers..ÅÅÅÅÅ så irriterende!!!! Er bare snakk om en liten en. ca fem-syv cm lang. rett under den svarte lista på døra.

Link to comment
Share on other sites

Guest Falken`

Kjipt når sånt skjer, spesielt når bilen er strøken ellers.

 

Det du kan gjøre er å ta ut dørtrekket å prøve å banke forsikktig med en hammer (helst oppretterhammer, da den har en større flate enn en "snekkerhammer") ;) , da må du også huske å bruke mothold på andre siden av døra.

 

Da kan det hende bulken spretter ut, men da er skjansen stor for at lakken sprekker og du må slipe litt, sparkle og kanskje lakke nedre del av døra.

Men alt kommer ann på hvordan knekken er. Det kan kanskje være lurt å legge ut et bilde av bulken, så folk kan se hva det dreier seg om.

 

Litt off topic men,

Fatter`n fikk en bulk på samme sted og på samme måte på sin modeo <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Varmluftpistol på lav varme, eller hårføner på sterk varme gir grei temperatur for at lakken ikke skal sprekke.

Skal være akkurat så varmt at du klarer å ta så vidt på flaten, men ikke holde tommelen der.

 

Mothold er det viktigste av alt. Ikke alltid like lett å banke fra innsiden med hammer, da det ofte er tverravstivere og stag til låser og slikt inni der. Men det pleier å gå an.

 

Et bilde eller to av bulken hjelper veldig på forklaringen min ihvertfall.

Har rettet mer enn en liten bulk opp igjennom den tiden jeg har hatt biler. Er ikke opprettermann eller mekaniker, men jeg har alltid hatt innstillingen DET GJØR JEG SELV. BAre spør litt rundt om råd og tips, så pleier det meste å gå bra.

 

Noen bulker trenger flere bittesmå slag, mens andre bulker trenger et litt større slag. Avhengig av plassering av bulken etc. Ikke alle bulker vil la seg rette 100%. Men bedre enn det de er nå vil de alltid bli.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest Mikkelrev

Gammelt tema som jeg skriver svar på men..... det finnes ikke noe så forbanna irriterende som så komme tilbake til bilen etter en tur i butikken, kino osv for å se at idioten som sto ved siden av deg har smellt døra i siden på din bil. Du parkerte så langt unna som mulig, tok alle forholdsregler som du kan ta i et parkeringshus men allikevel..... det har hendt meg og jeg kontaktet Nor-Teknikk AS. De holder til i Stavanger men reiser rundt i hele landet for å fikse bulker og kjipe riper samt skadet interiør. Du må prate med Willy, han er best og en meget likandes kar. Til info.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mikkelrev

Det fungerer veldig godt med treverk, værre med stål og alu. Jobber ikke med Nor-Teknikk AS, men de har utført meget god jobb på min ST. Firmaet reparerer biler for flere store og små aktører i Norge, bare gode tilbakemeldinger. Mye billigere enn å dra til en oppretter som vil foreslå å lakke delen på nytt også.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mikkelrev

De bankern ikke ut, mannen er tidligere billakkerer/oppretter og kan mye om metall. Men for all del, bruk våt klut, hammer osv og bank ut fra innsiden. Saken er at han fikser bulker på null tid, vet det da han rettet ut mange småbulker på min bil på to timer. Du kan ikke se hvor de har vært engang. men, kanskje jeg var full og innbillte meg bulker m.m.. uansett, er du glad i bilen din, liker at den ser bra ut og ikke har bulker og riper så ta kontakt med han.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jøss. To år senere er det skjedd litt på denne tråden ja. Gjorde aldri noe med den bulken og bilen har far kjøpt så får bli opp til han. Men har en liten en på EsCosen. ala det samme som har skjedd. forbanna greier. men må nok lakke hele den bilen da den er ræva i lakken alle andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...