Jump to content

Nok Av Power!


RC 45

Recommended Posts

GTR-700 - Stage 3 - Outright drag specifications:

 

 

 

Current power: Greater than 1 Megawatt (~1,350 BHP) at over 3.0 Kg/cm2

 

Current weight: 1,345 Kg (~2,960 lbs) as raced with fuel and driver. Weight increase due to requisite safety equipment.

 

Best result: Best ET of 8.273 and best trap speed of 167.76 mph. Using only 10,500 rpm rev limit (estimated ~1,100 BHP)

 

*: Run done at estimated 66% power potential. Still much more to go, yet! :)

 

Engine redline: Exceeds 13,000 rpm (Stage 2 was 11,500rpm)

 

Fuel system: Custom 2,000cc injectors (x6) (Stage 2 was 6x 1,750cc)

 

Drive train: Custom uprated drive shafts, front (x2) and rear (x2)

 

Aerodynamics: Custom rear under-tray and diffuser

 

Custom front turbo intake air-ducting

 

Suspension: Modified VeilSide Pro-drag coil over suspension system

 

Interior: Bride Zieg Carbon-Fibre/Kevlar race seat (x1)

 

Weight reduction: Further stripping and weight loss program

 

Wheel rims: BBS Le mans' LM limited edition, forged, (Gold) 18" x 10.5" for drag radial class (x4)

Rays Advan RG, forged, (White) 15" x 8" for outright drag slick class (x4)

 

Her er en filmsnutt der den lader rundt 2.5kilo, og er på vei av rulla selv om bilen er stroppa ned til det latterlige :) http://www.exvitermini.com/movies/jumpoff.mpg

 

Noe av det værste jeg har sett i alle fall :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

er nokk det sykeste jeg har sett sammen med en amrikaner med twin turbo og greier... husker ikke effekten i farta men det var rimelig villt, spøla bara på rulla, mener jeg fant filmen på forumet her for ei god stund tilbake... var vertfall sykt :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6
er nokk det sykeste jeg har sett sammen med en amrikaner med twin turbo og greier... husker ikke effekten i farta men det var rimelig villt, spøla bara på rulla, mener jeg fant filmen på forumet her for ei god stund tilbake... var vertfall sykt :P

 

 

Denne du mener?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6
er nokk det sykeste jeg har sett sammen med en amrikaner med twin turbo og greier... husker ikke effekten i farta men det var rimelig villt, spøla bara på rulla, mener jeg fant filmen på forumet her for ei god stund tilbake... var vertfall sykt :P

 

 

Denne du mener?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6
Den filmen funka ikke helt! Slutta midt i klippet mersom... :(

 

 

tror det skjedde noe med opplastinga...skal prøve igjen jeg...evnt se om jeg finner siden den ligger på... :)

 

Her er den! :)

Edited by Ford_V6
Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6
var denne jeg mente ja... syyyyk bil :D

 

 

Den er syk den ja... :)

 

Står i slutten av klippet der at de bremsa 1076, ett eller annet også... B)

Link to comment
Share on other sites

Går unna den der og ja for å si det mildt .. Men fortsatt helt satt ut av den Skyline'n jeg. Minde volum, færre sylindre OG 4x4 og like mye effekt. Im blow'n away!

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...