Jump to content

Starter


Vebba

Recommended Posts

Er det bare jeg som har hatt problemer med starter på granada? Nå er jeg lei :P På 2litern jeg hadde så løsna starteren i ett sett, og måtte stramme etter ganske ofte. Med 2,3 motoren hadde jeg bare mindre problemer, men etter at jeg skiftet til 2,8 så har jeg først tatt en starter. Og i kveld så tok den andre starteren kveld. Etter å ha rigga opp grøftkanten auto og sett litt, så viser det seg at de to delene på starteren har løsnet fra hverandre :blink: Og trillstarte kunne jeg heller ikke, for det var som starteren lå innpå svinghjulet.

Måtte bare få det ut nå.......

 

Er jeg alene egentlig?

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Guest ZeroCool

hmmm...har vert borti et lignende problem.men da viste det seg at dem som hadde hatt bilen hadde satt svinghjulet feil vei.så taggene på starteren ble spist opp på en måte.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Skal være ****** god om du klarer å sette på svinghjulet feil vei tror jeg!? Men en i klassen min satt på toppen på en Sierramotor feil vei, og lurte på hvor i helvete han skulle sette på regremma. Så klart alt er mulig =P Men jeg skjønner ikke hva du gjør for å drepe starterene dine Vebba! Har aldri hatt noen problem med startere utenom at de er utslitte, da bytter man og alt er bra.

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som har hatt problemer med starter på granada? Nå er jeg lei :P På 2litern jeg hadde så løsna starteren i ett sett, og måtte stramme etter ganske ofte. Med 2,3 motoren hadde jeg bare mindre problemer, men etter at jeg skiftet til 2,8 så har jeg først tatt en starter. Og i kveld så tok den andre starteren kveld. Etter å ha rigga opp grøftkanten auto og sett litt, så viser det seg at de to delene på starteren har løsnet fra hverandre :blink: Og trillstarte kunne jeg heller ikke, for det var som starteren lå innpå svinghjulet.

Måtte bare få det ut nå.......

 

Er jeg alene egentlig?

 

er jo lurt å montere en bytte starter hvis du ikke har lyst på sånne problemer :blush:

er jo over 20 år gammel bil kan ikke forvente at det vil virke særlig lenge med å montere

en like gammel starter med x antall år bak seg :blink:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har hatt en del problemer med stareren på 2.8 min, først så var den plutselig dø, bare klikka litt i den(seff når jeg kjørte uen skilt, på vinterføre og sperra veien klokka 2 om natta), da hadde innslaget løsna(ene skruen til starteren var heller ikke dratt til, fikk fiksa dette og den funka ei beite, så gikk lagret til starterdrevet, byttet dette, holdt ei beite, så brant ledningen mellom innslaget og starteren av, fikk jalla til dette, og holdt lenge, måtte fikse det en gang til, nå er ledninge så kort at jeg ikke har starter, moro med bil som ikke går på tomgang da?

 

Og den starteren jeg har er en 2 år gammel orginal starter, men finner ikke kvittoet.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Jaja.... Jeg plages da ennå jeg. Ca annenhver uke så må jeg skifte ut starteren, for da får den ikke tak på svinghjulet lenger. Men det verste er jo at når jeg skifter starter, så bruker jeg en gammel starter som sto på for ca to uker siden. Så jeg skifter bare mellom to forskjellige staretere når jeg må skifte :P

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Godt mulig jeg har en ekstra starter eller to liggende, viss du trenger...

Jeg skal ha v8 i min bil, så jeg trenger den/de ikke ;)

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Innslag er målt og er gulle godt. Rart hvis alle 4 starterne skulle være like dårlige syns jeg. Har mest tro på at det er svinghjulet som er gåent jeg ja!

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...