Jump to content

Differensialen


Guest dølle

Recommended Posts

Jeg synes ikke at Differensialbremsen i bakakslingen min virker så særlig bra, er ikke alltid at begge hjulene mine spinner på snøen..

Noen ganger spinner begge, men av og til er det bare det ene hjulet som spinner :(

 

Tyder dette på at den bjynner å bli slitt :?:

 

Jeg har også litt problemer med at bremsene bak holder litt igjen, kan dette være litt av problemet :?:

 

Finnes det eventuelt BEDRE differensialer man kan sette på(bolt on kit) bakakslingen min :twisted: ?

 

(Har forresten 92mod Scorpio 24v :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Her står det noe om diffen din: http://www.scorpio-line.de/struktur/conten...isco-sperre.htm

Det står på tysk, så det spørs om du blir noe klokere av det..

Poenget med diffen din er jo ikke at den skal spinne, men at du skal få bedre grep. :!: En måte å sjekke om den er slitt på er å jekke opp baken på bilen din og prøve å snurre på en hjul. Hvis du møter motstand og det andre hjulet snurrer er den helt grei. Hvis ikke, bytt den ut..

Diffen på bilen din er i hovedsak den samme som sitter på 2wd Sierra Cosworth. Med forbehold om andre festepunkt. Er ikke helt sikker på det. Men du får jo kjøpt Quaife differ og det som verre er som du kan bytte ut den du har med. Problemet er jo da bare det at det koster flesk.. Ganske mye og....

 

Det kan hende kalipperene dine bak trenger ei overhaling, dette får du kjøpt kit til, og er ikke noe problem å gjøre selv.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Count!

Fant artikkelen, og har oversatt den med Googles hjelp til english, skal lese den nå. :lol:

Sendte en email til Quaife og spurte om de hadde ATB differ til min bil, fikk positivt svar; de hadde dem på lager, MEN de koster 685GBP + 35GBP i frakt :cry: , så det får bli med tid og penger at jeg eventuelt sette på en slik en.. :wink:

 

-Er det noen her som har erfaringer/hørt noe om Quaife sine differ?

Er de mye bedre enn den originale eller?

Tåler de mye mer enn de originale?

Link to comment
Share on other sites

Syns iallfall at bilen spinner på begge(les: slipper skikkelig bak) når jeg er ute å cruiser på veien, har ikke noe problem å få laga breisladd da. :twisted:

 

Men det er mer når jeg er nede på kaia og skal spinne den rundt at jeg syns at jeg må gi på mer enn jeg er vant til :roll:

-Tror at bakcalipterne trenger å ordnes, må finne ut om jeg skal bytte calipterne eller om det er noe vaiere eller dritt som må skiftes.. Skal iallfall ordne det om ikke så særlig lenge siden at de henger igjen bak hele tiden og jeg ikke vil ha utslitte klosser.. :cry:

Link to comment
Share on other sites

koster gjerne litt mindre for et rep sett enn å bytte selve caliperen. Har du sjekka om det er mye rust og og skitt på stengene caliperen skal gli sidelengs på. (antar at det er stempel på bare ene siden av hver caliper)

Link to comment
Share on other sites

Ringte Ford og de sa at ett rep.sett kostet ca 1400kr mens en byttekalipter kostet det samme, så hvis det er kalipterene som er gådd gaiken så skifter jeg dem bare :wink:

 

Det Bust sa om stengene er jeg usikker på :oops: ,kan ikke huske å ha sett så mye rust på calipterstemplene, men da jeg var og skiftet klossene bak så måtte vi trykke/skru inn stemplene på kalipterene for å få på de nye klossene, og de stemplene var VELDIG trege! :evil:

 

-Er det vandlig at de er veldig trege?-At de skal være ganske tunge/vanskelige å få trykket inn igjen?

Link to comment
Share on other sites

siden det ikke er returfjær i caliperne bør de gå ganske lett tilbake for at klossene ikke skal slites mer enn nødvendig.

Hadde samme problemet foran på min og fikk løst det med crc og litt lirking. 1400 for et repset høres rart ut, gummi er vel ikke så dyrt

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at vi sprayet litt "glidemiddel" neri stempelet for at det skulle gli bedre og for at calipterene ikke skulle holde igjen, men det hjalp ikke no særlig tror jeg, siden at de vel enda holder en del igjen bak..

-Fikk høre det av en kompis at han kunne høre :shock: når han stod utenfor at bakbremsene holdt igjen når jeg kjørte :?

 

Den prisen på rep sett til bakbremsene var den jeg fikk hos Ford, hva inneholder ett slikt sett?

-Alt annet enn calipter(bare bremseslanger og sånt) eller??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...