Jump to content

Bremsecalipper som lekker: hva da?


Guest scorpioman

Recommended Posts

Guest scorpioman

Har et lite problem med venstre bremsecalipper bak på scorpioen min...

 

Fikk varsellampe om væskenivå,fant ut det lekker bak. ok,greit det tenke jeg,sikker bare slangen som er morken. Bytta slangen som går inn på calipperen,men ingen forbedring?!

 

Jekka opp bilen å lot trykkpumpa til bremsekraftforsterkeren gå til den stoppa,når jeg da trår hardt på bremsen så kommer det en liten skvett ut av et knøttlite hull på undersiden av calipperen.

 

skivene og klossene er ganske slitte,har dette noe å si?

tenker på at stempelet ligger så langt ute at det kan lekke?

Eller er det en tettering inni som ikke kan holde tett?

 

Har prøvd å bråbremse på snøføre å det virker som den ikke klarer å låse det calipperet som lekker...

 

har noen hatt lignende problemer,å hva gjør man da?

Jeg trur det enkleste er å få tak på en nytt fra hugger'n å bare bytte hele.

 

Hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Nei jeg syntes og det var pussig,derfor posta jeg det her...

 

Det ser ikke ut som det lekker i tetteringen rundt stempelet,men ifra bak/undersiden,men siden det er håndbrekk å masse dill der som går på samme calipperen så tror jeg ikke man gidder å prøve å overhale det.

 

lekker ikke så mye da,noen dråper hver gang bare.

 

men det må jo fixes,slitsomt å etterfylle hele tida å ikke helt trafikksikkert heller....

 

Noen som vet pris på nytt,overhalte utbyttes og brukte?

 

Har ikke hatt anledning å sjekke det opp selv.

 

EDIT: Så nettopp i innlegget nedenfor at utbyttes lå på 1400kr.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2,0dohc

Har bremsekalipterr og selge.

Kan ikke garantere stand siden klossene er veldig slitte

Biln er kjørt 130 000 så de skulle sikker tikke vere så aller galest.

400kr?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest scorpioman

Har mekka bremsan igår så nu ser det ut til å være i orden...

 

Takk til 2.0dohc som hadde calipper.

 

Så veldig rusta å fæl ut men dem funker nu hvertfall.

Handbrekket va trægt å blir hengende litt på,ser ut som den armen på calipperet som e litt motvillig,men æ angrep den med rustløser å stålbørst så vi får håpe den kommer sæ litt...

 

Har ikke for vane å bruke brekket så mye uansett så det går bra sånn foreløpig. 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2,0dohc

brekk e unødvendig så lenge biln driv på de riktige hjulan :wink:

Kaliptran va nesten rustfri i forhold t biln dem komm fra :lol:

Må ha stådt i saltlake den biln, va faktisk tilogmed grodd mose i hjulbuan på den! Værste æ har sedd. Men motorn virke bra :D

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Så du har fått transplantert den nu??? :D

 

Ser sånn ut i signaturen din hvertfall...

 

Mose ja... hehe stått litt da kanskje?! :wink:

 

Va det vanskeli å bygge om til sekser da?

 

Kordan e utvekslinga på motoren nu? Regner med at du fortsatt har bakakselen fra toliteren,eller?!

 

Æ prøvde engang en scorpio som va bygd om fra 2.0 til 2.8 med granada headers,dvs 3 rør på manifoilden. Den va ***** kvikk,men æ trur det va bakakslinga som gjorde det. Den har visst en høyere utveksling enn akslinga som sitter på sekser bilan.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2,0dohc

Motorn står i biln.

Ska på verkste å forstørre hulle i kardang tunneln no, fant ut d va litt for lite til at æ fikk gearvelgern t automatn nedi.

Blir vell å fyre opp t uka. Treng hjelp av nåen som kan elektronik t å fikse ledningsnette t motorn opp mot ledningsnette t biln, andre kontakta + fargekoda gjør at d går i snurr for mæ. Kompis av fadern sku ta d når æ va ferdi med resten.

Har en time kjøring til og fra verkste så æ ha ikkje vert for hissi å skru når æ har kjørt i 30 min heim fra jobb :cry:

Egentli ganske enkel operasjon hele greia.

Fra den andre biln trengte æ bare:

Motor

gearkasse

mellomaksling

radeator m.oljekjøler.

ledningsnett.

Hjerne.

Ska prøve med bensinpumpe fra 2,0l sia bensintanken på den andre va rusta opp/knust

blei litt plunder med slanga sia æ bruke servopompa å bensinrør fra 2,0lm men d e fiksa no :)

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Åkei... Regner med du forteller kordan det gikk,å holder folket oppdatert.

 

Greit å dele problemer man støtte på og erfaringer du har gjort.

 

Tenker på hvis andre skal bygge om likedan B)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig.. Og gjerne med mer enn 24 ventiler, MEN... manuell er et must.. Hadde min første lille prøvetur (ikke skilter) på bar asfalt i går. Jeezes.. Snakk om forskjell! Det var rett og slett som natt og dag.

 

Bakakselen på DOHC'en din har 3.91. org. på 2.8 automat er det 3.36. Det er en viss forskjell.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest 2,0dohc

blir å bruke 2,0l akslingen den første tida ivertfall. B)

hvordn ser æ om d e sperra på bakaksligen :huh: Har jo ikkje vognkort å se i.

D blir vell kansje manuell t slutt. Kommer ann på kor lenge æ har biln.

Vill jo egentli ha cosworth, men lærligelønn tilate ikkje akkurat d. :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...