Jump to content

Automatgir spm.


cthansen

Recommended Posts

Har kjøpt meg en delebil (som kanskje ikke blir delebil likevel). Er en 2,4 automat.

 

Hvis jeg f.eks ligger i 80 så synes jeg det skal veldig lite gass til før den girer ned ett hakk, samtidig så trenger jeg ikke presse gassen i bånn før den tar kickdown. Hvis jeg justerer kickdown vil det da ha innvirkning på negiring til tredje også?

 

Også når jeg setter i gang i første gir høres en svak "uling". Skal det være sånn?

 

Takk for svar. .

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Ikke akkurat uling, men du hører det er noen drev som går rundt i 1.gir hos meg også. Lyden er ikke tilstede i noen av de andre girene.

 

Har fått tak i delebil jeg også, 2.9 manuell :D Blir godt å slippe automatrælet. Misforstå meg rett, automat er kjempedigg, men a4ld kassene er ikke noe jeg kommer til å satse videre på

Link to comment
Share on other sites

Ikke akkurat uling, men du hører det er noen drev som går rundt i 1.gir hos meg også. Lyden er ikke tilstede i noen av de andre girene.

 

Har fått tak i delebil jeg også, 2.9 manuell :D Blir godt å slippe automatrælet. Misforstå meg rett, automat er kjempedigg, men a4ld kassene er ikke noe jeg kommer til å satse videre på

 

Vet du noe om justeringa da?

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Kan også justere kickdown, hvis bilen din har wirekickdown. Har den solenoid/vakumstyring? så tror jeg det er mulig å sette på noe som kalles "vacuum delay valve" som hjelper mot lockup som jager av/på. Mener å lest noe om det i en TSB jeg fant.

 

Skal være mulig å justere solenoiden også

Link to comment
Share on other sites

Det er elektronisk ja.. Sitter en kontakt på gasswirefestet... Skal prøve å justere.. Bremsebandjustering, har det giringa å gJøre?

 

Takk for svar!

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...