Jump to content

Recommended Posts

Posted

Får ikke starta sierra`n nå, etter at den har stått i 2 dager.... Det er bensin på den, og pumpa går, men ikke antydning til tenning... Prøvde med startgass rett i innsuget, men den tenner ikke da heller, så da må det vel være coil eller fordeler som er problemet her..?? Noen som vet/har vært borti noe lignende?

Posted

Har du det kaldt? Har du sjekka gnisten?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

Ja, har vel vært ned i -15 her... har ikke orka å skru ut en plugg for å sjekke det, men må jo sjekke det, så jeg tar det i morra... Men hvis det viser seg at det IKKE er gnist, hva er det mest vanlige som er i stykker da? fordeler? coil? coilen kan jeg kanskje bare nappe av ledningen til fordeleren og sjekke om den gnistrer mot jord når jeg vrir på starteren?

Posted

hadde samma problemet her på fredag, slo no ****** i lmm samtidig, men plutselig så starta bilen og gikk helt fint, ikke hatt noe problem i hele helga, starta og stoppa med masse små kjøring...merkelig greier men som sagt så har det vært veldig kaldt her også de siste dagene så mulig det er noe som har fryst?? kondens eller no

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted (edited)

Kondens var det første jeg også tenkte, men når det ikke er tegn til tenning når jeg bruker startgass rett i innsuget, så kan det jo umulig være gnist på pluggene... er det noe i fordeleren som kan fryse da tro?? Har en rar klikke/banke lyd jeg også, som jeg ikke har hørt før, men den kommer neppe fra lmm da den er koblet ut på bilen min...

Passer fordeleren fra 87 forgasser motor?

Edited by cossiemk1
Posted

Om du har gnist, kan det være at motoren drukner, det er vanlig når det er kald. Sett i motorvarmer om du har, Ta ut pluggene og hell motorolje nedi og tørn motoren med pluggene ute. (vasker drukningsbensine olja ned fra veggene gir det 70% mindre komp) Så setter du i pluggene og prøver å starte med nesten fullt gasspådrag. Tenner den da, lar du den hyle ophøyt turtall, ellers stopper den og du får hele hopprendet på nytt.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

Har sjekket gnist nå, og det er gnist... pluggen var tørr men ganske sotet... rart at den ikke tenner på startgass synes jeg, men skal prøve forslaget ditt Leo.... Et hjul på felgen også nå da :(

Posted

Sjekk etter fuktighet i kontakten som går inn i fordeleren.. Jeg har hatt problemer med den etter en tur uti snøfonna.. Hvis den nekter å starte så bare kobler jeg fra den pluggen og blåser den tørr inni og bilen starter igjen..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...