Jump to content

godkjenning


2.8 injection

Recommended Posts

håper på å få godkjent capri'en til våren/sommer'n og lurte på i den forbindelse om det er noen som fått godkjent capri med uorginal motor, i mitt tilfelle 2.9i.

er en capri i landet som er bygd om til 2.9 med automat, ble denne godkjent?

hvis det er noen så kunne jeg vel ikke fått en kopi av godkjennelsen?

 

takknemlig for all hjelp :)

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6
håper på å få godkjent capri'en til våren/sommer'n og lurte på i den forbindelse om det er noen som fått godkjent capri med uorginal motor, i mitt tilfelle 2.9i.

er en capri i landet som er bygd om til 2.9 med automat, ble denne godkjent?

hvis det er noen så kunne jeg vel ikke fått en kopi av godkjennelsen?

 

takknemlig for all hjelp :)

 

 

Tviler på at Biltilsynet henger seg opp i at du har satt inn en motor med 10hk mindre enn den som satt der originalt da. :) Regner med at du har en Capri 2.8i siden du har "2.8 injection" som nick. :)

 

2.8i har 160hk, mens 2.9i uten katalysator har 150hk, og 2.9i med katalysator har 145hk. Etter det jeg har klart å få med meg i allefall. :)

 

Lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

Hei du, jeg dro på biltilsynet og godkjente at jeg hadde putta en 2,9 maskin ned i Xr4'n min. Og da fikk jeg vite at det var egentlig ikke nødvendig å godkjenne dette siden effekten er mindre. Og hadde det vært noe mer effekt hadde ikke det gjort så mye heller, du kan faktisk øke med opptil 10 hk uten at dette må godkjennes. Det er helt sant, han som godkjente bilen min var det som sa dette.

Link to comment
Share on other sites

det varierer vel litt fra biltilsyn til biltilsyn

men bilen må godkjennes uansett

er bygget om fra 2.0s til 2.8i og de har aldri fått tid til å gjort den helt ferdig så de fikk godkjent den

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

det varierer vel litt fra biltilsyn til biltilsyn

men bilen må godkjennes uansett

er bygget om fra 2.0s til 2.8i og de har aldri fått tid til å gjort den helt ferdig så de fikk godkjent den

 

Ser ikke noe problem i at du skal få den godkjennt med 2.9. Du får jo godkjennt med 5.0 V8 på org 2.8i understell, og der er det nok litt mer moment enn i 2.9'en. ;) Dra på BT/ring og hør, det er ofte det beste..

 

 

Mvh

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...