Jump to content

Bytte original høytalerne i Mondeo


Fordman

Recommended Posts

For en stund tilbake på forumet var det en link med bilder og beskrivelse (på engelsk) om hvordan å putte nye høytalere i hullene til original høytalerne på Mondeo'er.

 

Finner ikke denne igjen.

Noen som kan hjelpe?

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
For en stund tilbake på forumet var det en link med bilder og beskrivelse (på engelsk) om hvordan å putte nye høytalere i hullene til original høytalerne på Mondeo'er.

 

Finner ikke denne igjen.

Noen som kan hjelpe?

 

 

hei ! bare til info så har pioneer høyttalere som passer rett inn i orginale hull de er 6x8" og koster 1298,- mener jeg

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Gompie Posted Yesterday, 21:22

hei ! bare til info så har pioneer høyttalere som passer rett inn i orginale hull de er 6x8" og koster 1298,- mener jeg

Såpass ja. Du har ikke tilfeldigvis en link til disse høytalerne, så jeg får sett hvordan disse ser ut samt specs på dem

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

I mondeo er det foresten 5x7 her er noen.. http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=644

 

De høyttalerene der passer ikke uten at du borrer to nye hull til å feste dem med. Grunnen til detter er at monteringsvingene til skruene er vinklet feil vei i forhold til orginalhullene. Og hvis du først skal borre to nye hull så kan du jo like godt montere 6x9 " som ikke er for dype. Pioneer sine som erstatter orginalhøyttalerene passer rett inn med orginale skruehull og alt sammen. Orginal hullet er forresten 6x8 ", jeg er nå inne på min fjerde mondeo og har hatt store anlegg i tre av dem. Jeg kjøpte forresten Rockford høyttalere med samme monteringsører og da var eneste mulighet for å få festet dem å borre nye skruehull.

 

Disse vet jeg med sikkerhet passer rett inn for de har jeg montert selv og lyden ble ganske bra

 

http://www.pioneer.no/no/product_detail.js...nomy_id=430-461

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ble lyden merkbart bedre med disse?, synes det mangler litt futt i lyden med orignal anlegget. Kunne tenkt meg en liten oppgradering....

 

2003 Mondeo

 

Hei

 

Lyden ble merkbart mye klarer og detaljert og det ble mer fyldig lyd.

Men når det gjelder bass så blir det jo ikke akkurat noe jordskjelvbass men mer mellombass.

Så hvis du ikke er ute etter så voldsomt trykk men mer detaljert og klar lyd med en hvis grad av øktt trykk så er det absolutt å anbefale.

Det eneste jeg er litt usikker på i farten er om de også passer i mondeoene som kom i 2001 og fremover. Jeg selv har en 2000 mod og der passer dem rett inn uten borring eller noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Guest murphy
Hei

 

Lyden ble merkbart mye klarer og detaljert og det ble mer fyldig lyd.

Men når det gjelder bass så blir det jo ikke akkurat noe jordskjelvbass men mer mellombass.

Så hvis du ikke er ute etter så voldsomt trykk men mer detaljert og klar lyd med en hvis grad av øktt trykk så er det absolutt å anbefale.

Det eneste jeg er litt usikker på i farten er om de også passer i mondeoene som kom i 2001 og fremover. Jeg selv har en 2000 mod og der passer dem rett inn uten borring eller noe som helst.

 

I lfg pioneer sine sider så passer de på 12/00 og oppover

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Woodpile
Ok, da er det jo ikke noe problem for da er det samme høyttalerene på alle Mondeo'ene. Det er de samme i Focus også.

 

 

Har en Mondeo 1998.Har der montert Decade 6x9 i dørene og kjører ekstern forsterker. Ble litt trangt da det er stor magnet på disse men med litt arbeid og avstandsringer så fikk jeg det til å passe. Spiller ***** bra. Problemet ble etterhvert at det kom skranglelyder men la på lydempingsmatter og nå er det konge. :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...