RS|Stian Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Som fersk Cosworth-eier trenger jeg litt hjelp, råd og erfaring fra dere som har litt mer greie på dette enn meg. Lurer på å bytte ut originalmappen med en 3 bar map, men er det noe som må gjøres eller justeres etter bytte? Eller er det bare å demontere den originale og sette inn den nye uten å gjøre noe som helst? Kjører med 270 chip, gule/originale dyser og ca. 1-1,1 i ladetrykk. Takk for svar FordClubNorway.no
rscosworth Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 du må ha en chip satt opp for 3bar map. altså steg 2-3-osv osv. så du trenger ny chip og større dyser i samme slengen.
fiesta_xr2i Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 har chip på min jeg , må jeg da bytte dyser samtidig for å bytte map ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
cosworth540 Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Som fersk Cosworth-eier trenger jeg litt hjelp, råd og erfaring fra dere som har litt mer greie på dette enn meg. Lurer på å bytte ut originalmappen med en 3 bar map, men er det noe som må gjøres eller justeres etter bytte? Eller er det bare å demontere den originale og sette inn den nye uten å gjøre noe som helst? Kjører med 270 chip, gule/originale dyser og ca. 1-1,1 i ladetrykk. Takk for svar Du kan ikke bytte til 3 bars mapsensor med det chippet du har i nå.Det er lagd for den mapsensoren du har på bilen nå,sannsynlig2 bars.Hvis du skal ha 3 bars sensor må du ha chip og dyser i tillegg.
RS|Stian Posted February 26, 2006 Author Posted February 26, 2006 Takk for gode svar, folkens. Da var tanken jeg hadde i bakhodet riktig likevel, 3 bar map kan ikke benyttes ved original og steg 1 trim. Er det 330 chip og grønne dyser som er neste steg da? FordClubNorway.no
Jonny.B Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 grådyser er noe dritt iallefall! hva som er så dårlig med dem?? bruker det jeg,og bilen går klokkerent! bruker under literen på finkjøring,og ga nok suppe til 400hk.... Prosjekt Electric orange Cossie
ford-racing Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Takk for gode svar, folkens. Da var tanken jeg hadde i bakhodet riktig likevel, 3 bar map kan ikke benyttes ved original og steg 1 trim. Er det 330 chip og grønne dyser som er neste steg da? hoi.ta også kost på deg nye dyser(grønne) + map +chip nå! ikke så dyrt for 330kitte da. du har jo 3"månegås og kn filter å. bare å begyne å trimme nå!! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
RS|Stian Posted February 27, 2006 Author Posted February 27, 2006 3"månegåsHaha, den var jaggu bra Ser FACE selger følgende: 3 bar mapsensor = 1100,-Bensin dyser, Bosch, 803 - Grønne = 2995,-Chip, Atford, L6 Steg III = 1995,- Ser at det anbefales RS 500 IC på dette oppsettet, noe som koster 5450,-. mao. 11540,- for komplett steg 3 trim. Funker bra med original turbo på dette oppsettet? FordClubNorway.no
Bdt Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 grådyser er noe dritt iallefall! Hvorfor det?? COS it`s WORTH it!
Bdt Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Haha, den var jaggu bra Ser FACE selger følgende: 3 bar mapsensor = 1100,-Bensin dyser, Bosch, 803 - Grønne = 2995,-Chip, Atford, L6 Steg III = 1995,- Ser at det anbefales RS 500 IC på dette oppsettet, noe som koster 5450,-. mao. 11540,- for komplett steg 3 trim. Funker bra med original turbo på dette oppsettet? En kompis har dette oppsettet på sin og det funker bra.Org turbo som lader ca 1,3 bar.. COS it`s WORTH it!
RS|Stian Posted February 27, 2006 Author Posted February 27, 2006 Ser også det er en chip som heter 'Level 6 steg 2 fra Atford (nr6)', hva er forskjellen på denne og 'Atford, L6 Steg III'? Hvordan er det å tilpasse RS500 IC'en, eller passer den bra uten noe særlig mods? Regner med denne er litt større enn original. FordClubNorway.no
ford-racing Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 rs 500 ncoleren er vell slik ca 4 ganger større eller noe slikt. trenger ikke å modifisere noe, de passer utmerket !:_ så løp å kjøp "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
bige Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 rs 500 ncoleren er vell slik ca 4 ganger større eller noe slikt. trenger ikke å modifisere noe, de passer utmerket !:_ så løp å kjøpja , viss du IKKE har ac da passer den ikke
Guest Michal Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 trenger ikke 500 cooleren men anbefales, prinsippet er jo å mate på med kaldest mulig luft så bilen puster kanskje litt tungt med org cooleren?? men det funker jo...du kan bare kjøpe en som er større enn den orginale.
Guest Cosworth_91 Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 hva som er så dårlig med dem?? bruker det jeg,og bilen går klokkerent! bruker under literen på finkjøring,og ga nok suppe til 400hk.... Har hatt problemer me å justere dem, å dem sprer bensin dårligt i fårhold til svarte..
Ronny Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Det har vel med mappinga av chipene å gjøre dette! Noen chiper er vel bedre enn andre, eller passer bedre på noen oppsett enn andre! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now