Jump to content

Trenger tips angående bilkjøp.


LasseTheDude

Recommended Posts

Hei. :)

 

Har starta med å tenke litt på bilkjøp, siden jeg fyller 18 til neste år.

Fikk veldig lyst på en sierra sedan 5 dørs, da jeg synes disse blir sinnsykt gromme med litt fete felger.

 

Problemet mitt da er at jeg ikke vil kjøre med orginal motor. Det blir for dårlig, Men når det kommer til trimming av sierra så er jeg ganske grønn.

 

Kanskje noen her kunne veiledet meg? Og satt opp forslag til hva jeg trenger. Hva som må gjøres. Hvor mange hk dette vil gi, og hva det vil koste - ikke minst. :)

 

Hadde satt veldig pris på dette da jeg ikke er verdensmester i sierra-trimming. :D Hehe.

 

Hvilket motoralternativ jeg bør gå utifra hadde også vært veldig kjekt å vite. Har lyst på et sted mellom 300-400 hk. Vet dette vil koste, men det er et mål jeg har satt meg, som jeg skal kare - koste hva det koste vil. :)

 

Håper noen vil ta seg tid til å lære en stakkars fyr om litt real trimming her.

 

Deler, pris, jobb og resultat. :)

 

Med vennlig hilsen

 

Lasse. :)

Link to comment
Share on other sites

må vel enten bli cosworth eller v6 med twin turbo som blir det beste utgangspunktet da

 

Hadde vært fint om du kunne utdypet dette litt. :) Skjønner jo at du mener en cosworth motor, eller en v6'er med twinturbo, men jeg vil gjerne ha litt informasjon om hva jeg trenger, hvor mye det vil koste og hvor mange hestekrefter jeg kan forvente meg å få.

 

All informasjon angående denne bilen i kombinasjon med trim/motorer er også selvfølgelig av interesse. :)

Link to comment
Share on other sites

får å få brukbare hk ut av en v6 (2.9i) så trengs det:

lav komp stempler, borring og langslagsveiv, stålråder, oppgrad oljepumpe, forsterka toppakninger, forsterka toppbolter, porting av topper, nye bolter i veivlagre, kvalitets råde og veiv lagre, proff pakninger motor.

og selvfølgelig turbogrenrør og 2 turboer og 2 intercoolere + div småtteri

dette skal visst være godt for over 400hk

og dette vil koste rundt 40 ooo

også må jo også understell oppgraderes, går vel rundt 10 ooo der hvis du skal bruke få ett brukbart understell, bestående av cosworth deler.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Dette synes da jeg høres VELDIG bra ut. :D

 

Dæven, nå ble jeg veldig overraska her. :)

 

Så det skal ikke koste mer for at jeg skal få trimma opp bilen til å gå skikkelig bra? Forresten. Vet du noe om trimming av IS motoren? Eller den standar 2.0l motoren? Det er jo helt rått med v6 med twinturbo da. Tenk den syke lyden. Og for den prisen da. :)

 

Tusen takk for et flott svar. :)

Edited by and
Link to comment
Share on other sites

Hei. :)

 

Har starta med å tenke litt på bilkjøp, siden jeg fyller 18 til neste år.

Fikk veldig lyst på en sierra sedan 5 dørs, da jeg synes disse blir sinnsykt gromme med litt fete felger.

 

Hvilket motoralternativ jeg bør gå utifra hadde også vært veldig kjekt å vite. Har lyst på et sted mellom 300-400 hk. Vet dette vil koste, men det er et mål jeg har satt meg, som jeg skal kare - koste hva det koste vil. :)

Sedan har ikke 5dører det har en kombikupe, og hvor mye kroner eller skal vi si hvor mange 1000 skal du legge ned på denne Sierran?

 

Det er ikke noe galt med å stille spørsmål på forumet her, men FMCN har utarbeidet forumregler som du finner her

REGLER FOR FMCN FORUM

Et lite utdrag:

Innføring i forumets oppbygning.

 

Søkefunksjonen

Bruk søkefunksjonen ! Mange spørsmål er blitt besvart før, da forumet har eksistert siden 2002. Dette gjelder særlig ved ombygging av kjøretøy.

Klikk "search" øverst til høyre i forumet for å søke etter gamle innlegg.

 

Hadde du fulgt dette så ville du funnet blandt annet 450hktråden i Cosworthforumavd. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showforum=5

 

Og du finner mye info om Sierratrim her i Restaureringer, ombygginger og prosjekter

 

Har man ikke så mye kunnskap så kan det være lurt å lese seg opp på litt kunnskap som allerede er tilgjengelig. Dette krever noe konsentrasjon, arbeid og ikke minst tid, men slikt blir satt veldig stor pris på her på FMCNforumet. Snittalderen på forumbrukerene er over 18år, og det skal forumets innhold om ikke selve alderen også bære preg av.

 

Dette er ikke skrevet for å være en gretten og bitter rass, men heller som en liten henstilling. ;)

 

Mvh

Moderator-

Link to comment
Share on other sites

Skjønner hva du mener, men det er flere som faktisk har hjulpet meg i denne tråden her og det setter jeg stor pris på. :) Er ikke så lett å vite alt med motoralternativer etc, så derfor har dere vært til stor hjelp så langt!

 

Når du snakker om at snittalderen her på forumet er over 18 år, så virker det på meg som om du vil hinte til at min post ikke bar preg av voksenhet? Tolker jeg deg feil her?

 

Håper på fortsatt god hjelp folkens. Trenger hjelp for å vite hva jeg skal velge. Har lest den andre topicen, men jeg ble ikke veldig mye klokere. :) En innføring hadde vært greit. Send den på PM om det bryter mot forumets regler.

Link to comment
Share on other sites

Når du snakker om at snittalderen her på forumet er over 18 år, så virker det på meg som om du vil hinte til at min post ikke bar preg av voksenhet? Tolker jeg deg feil her?

Nei. Er klar over at siste Sierra ble produsert for 13år siden, og av den grunn er det en "ukjent bil" for dagens 18åringer. Men når man ikke vet hvilke motorer Sierra kom med, og du ønsker 400hk fordi man ikke klarer/orker å kjøre med orginal motor før du engang har fått lappen så stusser jeg litt. Som 18 har man ikke flust med cash heller iallefall hadde ikke jeg.

 

Her er resultatene fra bremsetreffet vi hadde ifjor. Som du ser er 400hk er ikke noe du bare kan vedta.Tall fra "En Dag På Rulla - 2005", inkl dyno graf.

 

Men et søk på Sierra trim ga meg denne tråden http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=13808&st=0

 

Og så må vi ikke glemme den mest aktive Sierraskruern på forumet her. Her er det meste prøvet og feilet i en Sierra :) http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=6295&hl=

 

Priser på trimdeler finner du her http://www.facemotorsport.no/index.php

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...