Jump to content

prosjekt: momos scorpio


Guest momo

Recommended Posts

Da var prosjektet i gang endelig.. etter mye tenking å dessverre rusting i vinter bestemte jegmeg for å la min scorpio gjenoppstå slik den var ment å være :D

Har stort sett bestemt meg nå for hva som skal gjøres, og bilen har jeg som mål å ha noenlunde klar til gatebil i mai! men vi får se hva vi rekker, det vil bli liming og rep av fangere, sandblåsing av karross for å få vekk rust, bytte av dør som er alt for rusten osv osv.. oppdateringer og bilder vil bli lagt ut her etterhvert :)

Kom gjerne med kommentarer meninger postitivt og negativt :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Første modifikasjon var installering av luftintak fra sierra 4x4 cosworth! Må se de gjorde seg. kjøpte de fra autospar til 700 kr paret.

Slik ble resultatet.... obs.. se bort fra de stygge vinterdekka mine ;)

 

AUT20227.jpg

 

AUT20229.jpg

 

AUT20228.jpg

Link to comment
Share on other sites

Innenifra ser dere at jeg støtte på stiverne... så de måtte jeg kappe litt i, for å få tøff vinkel på luftintaka lot jeg de følge profilen som går langs panseret B)

Her ser dere også litt av motoren. Jeg har planer om å bestille åpne luftfilter ala K&N eller Greenfilter, men finner ikke til denne bilen spesiellt.. kan jeg bestille til sierra 2.9i ?? har de samme opplegg med doble massemålere osv osv?

 

AUT20230.jpg

Link to comment
Share on other sites

En annen morsom ting.. forrige helg kom broren eller svogeren til han som hadde bygd bilen bort til meg.. det ble selfølgelig kjempehyggelig prat det å da fortalte meg han at han som eide bilen før meg hadde sveisa inn begge kanalene å at han hadde tatt all rust i gulv! Har sett under, og der er det helt strøkent! Takk for kongebra arbeid :)

Mens jeg var under der tok jeg også en titt på dempere og fjører... satt visst sachs advantage dempere der med røde ganske korte fjører :D

Morro.

 

Har også hatt problemer med at varsellampa for bremser blinker når jeg starter motoren.. fant også ut det problemet når jeg bytta til sommerdekk.. venstre foran så var ledningene fra caliper til abs sensor kutta tvers av B)

Så her blir det litt lapping. Ser ikke noe pent ut med feilkode da.. også hadde det jo vært fint med abs.. i enkelte tilfeller B)

Link to comment
Share on other sites

Trenger du dør eller? Hvis du monterer slike riller i panseret for meg skal du få den! :D GOdt å høre at du er i gang, jeg har planene klare jeg også... Hva slags senkesett har du egentlig?

 

Ja jeg trenger venstreframdør sårt.. er flaut å kjøre med den :\

Kan godt montere luftintak for deg, men du bor et stykke unna da... kom nedover en tur så tar vi det på sparket. ;)

Trenger du dør eller? Hvis du monterer slike riller i panseret for meg skal du få den! :D GOdt å høre at du er i gang, jeg har planene klare jeg også... Hva slags senkesett har du egentlig?

 

Ja jeg trenger venstreframdør sårt.. er flaut å kjøre med den :\

Kan godt montere luftintak for deg, men du bor et stykke unna da... kom nedover en tur så tar vi det på sparket. ;)

Link to comment
Share on other sites

Skulle de ikke vært lengre ut på sidene...? :blink:

Skulle de ikke vært lengre ut på sidene...?  :blink:

 

Visst du ser nøye på bildene så ser du at luftintakene følger profilen på panseret!

Hvis jeg skulle hatt de på andre siden av profilene ville de blitt heeelt ute på kanten av panseret å det hadde ikke blitt pent.. hadde jeg lagt luftintaka på profilen ville jeg fått høydeforskjell... så jeg valgte å sette de der de er.

Du må se de rett forfra egentlig er da det ser best ut :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er samme motoren, så det er bare å bestille ivei! :D

Satser nok på K&N filter jeg også.. Jeg trenger nok litt BÅÅÅÅOOOUP-lyd når jeg drar på kjenner jeg... ;)

Kjempebra.. da blir det godlyd! :D

Må ha litt grovere lyd jeg å.. en litt morsom ting er at med plasseringen av luftintaka vil powerfiltra bli liggende RETT under ene intaket :D

Da blir det god lyd, men må nok lage meg en cover i tilfelle regn.

 

 

GOdt å høre at du er i gang, jeg har planene klare jeg også...

Å.. noe du har lyst å fortelle?? :)

 

count.. kommer du på gatebil.. vi må ha en skikkelig scorpiodiskusjon :D :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Kristian
Første modifikasjon var installering av luftintak fra sierra 4x4 cosworth! Må se de gjorde seg. kjøpte de fra autospar til 700 kr paret.

Slik ble resultatet.... obs.. se bort fra de stygge vinterdekka mine 

 

Må "skuffe" deg litt, hehe...de luftintaka der en nok IKKE cossi 4x4, så sant du da sikter til sierra, noe jeg regner med!! hehe

 

De der er nok Replica av de som sitter på cossi vingebilen!

 

Men men...ser bra ut..å helt ening med plasseringa di, ville krevd mye jobb å sette de i profilen der!!

Link to comment
Share on other sites

Hadde 4x4 riller på min forrige bil. De er litt annerledes enn de du har satt på momo, de du har er som kristian sier fra Vingebil.

 

Du ser vel rillene så vidt på bildet tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Første modifikasjon var installering av luftintak fra sierra 4x4 cosworth! Må se de gjorde seg. kjøpte de fra autospar til 700 kr paret.

Slik ble resultatet.... obs.. se bort fra de stygge vinterdekka mine 

 

Må "skuffe" deg litt, hehe...de luftintaka der en nok IKKE cossi 4x4, så sant du da sikter til sierra, noe jeg regner med!! hehe

 

De der er nok Replica av de som sitter på cossi vingebilen!

 

Men men...ser bra ut..å helt ening med plasseringa di, ville krevd mye jobb å sette de i profilen der!!

Ja dere har selfølgelig rett! Liten glipp fra min side.. er vingebilluftintak kaller vi det da :D

Link to comment
Share on other sites

Hmm... De var kanskje litt smalere de som satt på 4x4? Velvel, bra vart det nå lell!

 

Hva er mailadressa di momo?

mailadressa mi er madmanmomo@hotmail.com

har også msn så du kan godt legge meg til der om du også bruker det. Det gjelder forøvrig dere andre her inne å :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Compom
Må ha litt grovere lyd jeg å.. en litt morsom ting er at med plasseringen av luftintaka vil powerfiltra bli liggende RETT under ene intaket :D

Da blir det god lyd, men må nok lage meg en cover i tilfelle regn.

Husk på at det du har montert er et luftUTSLIPP, ikke luftinntak! SÅ ved kjøring er det nok ikke mye lufta som kommer seg ned der ;) Men et cover over filteret ville jeg absolutt laget meg!

Link to comment
Share on other sites

Guest Compom
Greit nok det... Men si meg en ting, hvorfor heter det da luftinntak på ALLE internetsider jeg har vært innom....? ;)

Det har jeg og tenkt på mange ganger! Men skal ikke så mye tenkingen til før man skjønner hva hullene er til :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Fet bil.. satt på med en 2,9 Cosworth i helgen som var.. den var lett trimmet.. men ***** det trakk godt unna :D

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Greit nok det... Men si meg en ting, hvorfor heter det da luftinntak på ALLE internetsider jeg har vært innom....? ;)

forde de ikke vet bedre.. har seg sånn at den varme luften fra turboen/motoren skal ut en plass,, korfor ikke bare rett opp (nesten). isteden for ned og undre bilen.. det skaper LITT dåligere veg grep.. ;)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...