Jump to content

prosjekt: momos scorpio


Guest momo

Recommended Posts

Guest momo

Er litt usikre planer her...

Det var de penga da... vurderer / vurderte å kjøpe meg morro vrak... lancia hf integrale.... :D hadde vært morro bil.. mangler litt penger da... æhh.. de penga.. tror jegfår kvitte meg med forden å få kjøpt meg noe morro vrakbil jeg.

 

hmm har han kjøpt seg RS2 ja.. det er gladbil det :D

Men bare vent til noe går i stykker å han skal ringe for pris på reperasjon, da er han ikke så høy i hatten lengre B)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest momo

Hmmm.. kan ikke folk slutte å bulke da så slipper jeg å hjobbe så mye overtid :D

Hmm... den nye girkassa har speedometerVAIER.. dette hadde ikke den gamle.. så nå virker ikke speedometeret! Er det utak til vaier på instrumentet mitt eller?

 

Skal prøve å bli ferdig til gatebil i juli så får jeg se om bilen faller i smak :D B) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest momo

Ok... Det er en kontakt jeg ikke fikk satt i pga forskjell på gamle kassa og nye... da var det vel den kontakta med speedometeret som gikk der da, trodde det var oljemåler jeg.. hmm jaja..

 

Nå har jeg lakka bakluka. Blei sånn passe. Rusta ble i hvertfall borte :D

Link to comment
Share on other sites

Oljemåler?! Hehe... Nei, det er det nok ikke... Men kan godt være at det er den elektroniske giveren som sender info til ryggelys, kjørecomputer osv. Speedoopplegget kommer ut helt bakerst på høyresida når du står med ansiktet forover. Vanskelig å ikke se. Enten så er det en wire der eller så er det ledninger.. ;) Jeg skal bestille deler til bilen over helga, så når kommer jeg snart igang jeg også! :D

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hallo Count.. lkenge siden.. hvordan går det med prosjektet ditt????

Fått gjort no?

 

Har vært en del opptatt.. også har jeg fått drømmejobben da.. oppretter lærling på ford :D

Har gjort litt med bilen å... :D

 

Den kommer til å bli noe annerledes over vinteren så den lever stadig.

planen nå er skifte a vbegge bakskjermer... bredde litt kanskje?? :D:D

Får se hva som skjer... jeg har hvertfall all mulighet nå B)

Link to comment
Share on other sites

Bredda Scorpio.... MEGET interessant.. Da venter jeg meg ihvertfall 275 bakdekk. ;)

Interessert i senkefjørene mine forresten? Eibach Gold. Ligger som f på veien. :D

 

Jeg har gjort endel med understellet i sommer, nye foringer foran og bak og i gearkasseopphenget, nye fjører (dama aksepterte ikke senkinga mi :angry: ) nye dempere over nyttår, Tårnstag foran, cambershims bak, KN-filter, AP racing clutch, Magnex 4"x6" bakpotte ingen katalysatorer 2,5" rør og to bittesmå potter :P . Quickshift gearspak og gearkule i skinn B) Og så har jeg lakka innsugsmanifolden og topplokkene. :D

Nå sliter jeg litt med å fikse speedometeret og turtelleren.. Men noe må man da ha og stri med.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. såpass... du har vært aktiv skjønner jeg.. hmm... jeg får stå på litt så jeg får tatt deg igjen :) Ehmm.. lar du dama bestemme hvor mye senka bilen er ?? uffamei... Nå må du ikke la deg bli helt slave da :D

 

hmmm.. jeg sliter også med speedometeret enda... har ikke helt fått det til å virke, men jeg skal handle meg litt deler til den nå snart så får vi se om vi får liv i den. sliter også med vibrering i mellomaksel enda.. er litt treg jeg... Vet ikke om jeg gidder å bredde da, men det hadde vært morro å prøvd, problemet er bare at da må jeg bredde bakdøra litt så det ikke skal se helt corny ut... men jeg finner vel ut av det.

Det kan fort hende jeg dukker opp med en ny ford å B)

 

 

Dæven.. det eksos anlegget hørtes gromt ut.. må få høre lyden av bilen din en gang. Det er morro å bråke, og det fikser V6'era ganske lett :D

 

Legger ut bilder å sånn etterhvert nå som jeg får gjort ting...!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling på om de er TÜV godkjente eller ei, de er jo beregna på Scorpio iihvertfall, sikkert ikke problem å tak i papirer på dem, delenummeret står jo fremdeles på dem. Men de senker forholdsvis mye på V6. Sikkert 50mm foran, men vanlig 30mm bak, den blir VELDIG aggressiv å se på. ;) Hadde ikke dama vært så fin som hun er hadde hun ikke hatt noe hun skulle ha sagt, men du vet hvordan det er når de snakker med de leppene de ikke har i fjeset.. :D :rolleyes: B) :P

 

Anlegget låter litt anonymt på tomgang, men helt himmelsk når man gir på litt, sammen med lyden av 24 ventiler som slåss om plassen gjennom bomullen i KNfilteret blir det litt av et inferno.. ;)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

hehe.. ja.. det er vanskelig å si nei til akkurat den munnen der ja :D

 

Heeh.. høres gromt ut da... syns jeg har helt grei lyd hjeg og, å jeg har bare effektpotte bak :D Er vel litt beskjeden av meg jeg da B)

 

Her er et par nye bilder av bilen i dag.

 

Scorpio09.jpg

 

Sånn ble den nye cleane rompa seendes ut... tatt bort de fleste emblemer, fjerna hengefeste (skal sveise igjen hullet etter hengefestet). Cleant er bra, men 2.9 merket måtte jeg beholde :D

92 modells lamper kommer i snart.. jeg har EN da.. mangler bare en til B)

 

Scorpio05.jpg

 

Er jeg flink fotograf eller?? :D

 

Scorpio04.jpg

 

Har tatt av listene på sidene... må få lagt igjen hulla til vinteren da <_<

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...