Jump to content

Recommended Posts

Guest ST200evil
Posted

hva slags clutch skal du ha da? bare lammel eller full pakke?

Posted (edited)
Skulle faktisk hatt trykkplate og lageret. Har ei AP-plate.

Vet du om noe? Skulle forresten ha 2600 på ford for komplett.

KJØP DEN .......... det er noe feil : Mekonomen De skal ha 5600 kr komplett .

Edited by bige
Posted
luk er no dritt.kjørte med den i 3mnd,så bynte den å slure.

kjørte med steg 2 chip da.

LUK funker bra her ihvertfall. Kjører steg 3, Turbonetics 420 hk, svarte Siemens og 1.6 bar ladetrykk. Slurer ikke i det hele tatt :)

Guest Lille rudi
Posted

eg har og den clutchen er nesten fornøgd med den

Guest ST200evil
Posted

jeg kjører porsche 964 RS clutch.. 4pods sinter lamel.. den er über bra.. kjører og orginal 2wd cossy trykkplate.. 450hk, og ikke no sluring..

Posted

st200evil: er det en paddle clutche eller sinter?? 4pucker er paddle clutch og er omtrent motsatt av sinter. Sinter kan ikke slures med, mens paddle-clutcher er laget for sluring og blir brukt i rally,offroad osv hvor det gjerne slures mye. Sinter er brukt i bla DTM, BTCC osv hvor sluring er ett fremmed ord

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

Til min Scorpio 2,4 skulle mekonomen ha 3000kr mens Ford skulle ha 1800!!

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Posted
st200evil: er det en paddle clutche eller sinter?? 4pucker er paddle clutch og er omtrent motsatt av sinter. Sinter kan ikke slures med, mens paddle-clutcher er laget for sluring og blir brukt i rally,offroad osv hvor det gjerne slures mye. Sinter er brukt i bla DTM, BTCC osv hvor sluring er ett fremmed ord

Alle paddle clutcher har sinterbelegg,så paddle og sinter er i prinsippet det samme.Kan fint slure med en sinter clutch,men den har ikke godt av det.

hvor har du det fra at det slures mye i rally?når man tar igang er det høyt turtall og clutchen rett ut.slures kun når man tar igang etter feks. tidskontroll og i vanlig trafikk på transport, men ikke mye.Clutchen tåler det ikke.

Slures akkurat like mye i DTM og BTCC.Når de skal ta igang etter dekkskift må det slures litt pga meget langt første gir på disse bilene.

Posted

sintered er forkortelse på sintered iron som er spesielt behandlet stål. https://www.burtonpower.com/prodpics/large/...sc%20nested.jpg

 

paddle-clutcher fåes med organisk og Ceremetallic

dette er som oftest KEVLAR COMPOSITES og BRONZE METALLIC

 

https://www.burtonpower.com/prodpics/large/...ddle%20Disc.jpg

 

i rally slures det gjerne for å holde turtallet oppe ut av svinger for å ikke miste momentet i motoren. dette gjøres nok mest i de lavere klassene. dette er det ikke behov for i DTM og den slags løp

 

Sinter-clutch brukes faktisk også i drag-racing, dette var nytt for meg da det skal slures i top-fuel bilene. men man lærer så lenge man lever. :)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

forøvrig skal sinterclutch ALDRI brukes uten spesial svinghjul pga friksjonen i clutchen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...