Count Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 Hvor mye koster en standard clutch til cosworth hos ford?Haster litt... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Count Posted April 3, 2006 Author Posted April 3, 2006 Fytti grisen det var dyrt. Takk bige, stiller opp som alltid. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest ST200evil Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 hva slags clutch skal du ha da? bare lammel eller full pakke?
Count Posted April 5, 2006 Author Posted April 5, 2006 Skulle faktisk hatt trykkplate og lageret. Har ei AP-plate.Vet du om noe? Skulle forresten ha 2600 på ford for komplett. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
bige Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 (edited) Skulle faktisk hatt trykkplate og lageret. Har ei AP-plate.Vet du om noe? Skulle forresten ha 2600 på ford for komplett.KJØP DEN .......... det er noe feil : Mekonomen De skal ha 5600 kr komplett . Edited April 6, 2006 by bige
Guest gary Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 Kjører selv med LUK clutch kjøpt hos Facemotor. Den er litt forsterket i forhold til original. Sjekk her: http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...vn3=&prodnr=432
Åshøgda-raceway Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 luk er no dritt.kjørte med den i 3mnd,så bynte den å slure.kjørte med steg 2 chip da.
bige Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 Kjøpte selv fra F&S fra tyskland HD road ...... prisen nevnes ikke her .
Guest gary Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 luk er no dritt.kjørte med den i 3mnd,så bynte den å slure.kjørte med steg 2 chip da.LUK funker bra her ihvertfall. Kjører steg 3, Turbonetics 420 hk, svarte Siemens og 1.6 bar ladetrykk. Slurer ikke i det hele tatt
Åshøgda-raceway Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 da må du nok bruke gasspedalen litt hardere hehefunker vel greit om man kjører som folk,bare så det er sagt.
Guest Lille rudi Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 eg har og den clutchen er nesten fornøgd med den
Guest ST200evil Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 jeg kjører porsche 964 RS clutch.. 4pods sinter lamel.. den er über bra.. kjører og orginal 2wd cossy trykkplate.. 450hk, og ikke no sluring..
tommy w Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 st200evil: er det en paddle clutche eller sinter?? 4pucker er paddle clutch og er omtrent motsatt av sinter. Sinter kan ikke slures med, mens paddle-clutcher er laget for sluring og blir brukt i rally,offroad osv hvor det gjerne slures mye. Sinter er brukt i bla DTM, BTCC osv hvor sluring er ett fremmed ord Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
cthansen Posted April 8, 2006 Posted April 8, 2006 Til min Scorpio 2,4 skulle mekonomen ha 3000kr mens Ford skulle ha 1800!! 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
cosworth540 Posted April 8, 2006 Posted April 8, 2006 st200evil: er det en paddle clutche eller sinter?? 4pucker er paddle clutch og er omtrent motsatt av sinter. Sinter kan ikke slures med, mens paddle-clutcher er laget for sluring og blir brukt i rally,offroad osv hvor det gjerne slures mye. Sinter er brukt i bla DTM, BTCC osv hvor sluring er ett fremmed ordAlle paddle clutcher har sinterbelegg,så paddle og sinter er i prinsippet det samme.Kan fint slure med en sinter clutch,men den har ikke godt av det.hvor har du det fra at det slures mye i rally?når man tar igang er det høyt turtall og clutchen rett ut.slures kun når man tar igang etter feks. tidskontroll og i vanlig trafikk på transport, men ikke mye.Clutchen tåler det ikke.Slures akkurat like mye i DTM og BTCC.Når de skal ta igang etter dekkskift må det slures litt pga meget langt første gir på disse bilene.
tommy w Posted April 8, 2006 Posted April 8, 2006 sintered er forkortelse på sintered iron som er spesielt behandlet stål. https://www.burtonpower.com/prodpics/large/...sc%20nested.jpg paddle-clutcher fåes med organisk og Ceremetallic dette er som oftest KEVLAR COMPOSITES og BRONZE METALLIC https://www.burtonpower.com/prodpics/large/...ddle%20Disc.jpg i rally slures det gjerne for å holde turtallet oppe ut av svinger for å ikke miste momentet i motoren. dette gjøres nok mest i de lavere klassene. dette er det ikke behov for i DTM og den slags løp Sinter-clutch brukes faktisk også i drag-racing, dette var nytt for meg da det skal slures i top-fuel bilene. men man lærer så lenge man lever. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
tommy w Posted April 8, 2006 Posted April 8, 2006 forøvrig skal sinterclutch ALDRI brukes uten spesial svinghjul pga friksjonen i clutchen. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now