Guest Xenon Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Alle dere som har IST her. Hvor mye bruker bilene deres på mila? Blandet, langkjøring og hard-kjøring... helst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 min med s2 dyser på 1,5-+ i ladetrykk brukte over 5liter på mila på hardkjør og ca 2,5 på normal.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Skal svare deg på det med engang jeg får montert turbon på motoren.. Skal kjøre et litt snillere oppsett en Morty jeg da, to tileggsdyser bare.. Blir spennende å se om det bli noen forskjell økonomisk.. hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xenon Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Ok... Min bruker 1,5 på veldig pen kjøring. Dette er med to tilleggsdyser og 1 bar. Jeg skjønner ikke helt hvordan den kan bruke så mye på pen kjøring. Jeg har tillegssprut også - det lyser når dysene slår inn. Jeg har prøvd å kjøre uten å tenne det lyset, og alikevel går den aldri under 1,5 på mila. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Ok... Min bruker 1,5 på veldig pen kjøring. Dette er med to tilleggsdyser og 1 bar. Jeg skjønner ikke helt hvordan den kan bruke så mye på pen kjøring. Jeg har tillegssprut også - det lyser når dysene slår inn. Jeg har prøvd å kjøre uten å tenne det lyset, og alikevel går den aldri under 1,5 på mila.Åssen tenning kjører du på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rsdan Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 aldri under 1,5 æsj og fysj.. is turbo er dyrt ass *gleder meg ikke* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest clapton Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 aldri under 1,5 æsj og fysj.. is turbo er dyrt ass *gleder meg ikke* klart du gleder deg til ist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rsdan Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 klart du gleder deg til ist kanskje litt da..hehe , men så mye jobb også går d jo ikke noe spess bra da... men hvis du legger til litt mer så klart d går jo bra d også ettervært.. men hvor lenge varer d? cosworth..s4/s6 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 konstant 2 liter på mila på den jeg hadde..det var blanda.. hard kjøring så brukte den 4 liter tenker jeg..mer kostbart enn gøy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted April 8, 2006 Share Posted April 8, 2006 ist kan gå bra det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 på lang kjøring så brukte min 1 l. da med 2 stk ekstra dyser, og veldig veldig pen kjøring. bruker du data sprut, så bruker den så mye bensin den trenger. så da får du bensin forbruk fra under 1 l på mila og godt oppover. hehe Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 lurer på kor mye min sierra med 2,8 i motor med turbo å tillegsdyser kommer til å drikke eg, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 (edited) Min bruker ca 1,3L/mil, målt til og fra jobb inkl. 3-4 "kaldstarter" (ca 0-5minus) og ett og annet freskt pådrag! Det kan jeg vel takke datasprutet for ja tipper jeg! Edited April 9, 2006 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vegeto Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 mere lønsomt å ha cosworth nesten Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 ist og bensinforbuk kommer helt ann på sprut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 målte min da jeg brukte den sølvfara.. i kø kjøring fra årnes til oslo (ca 6mil) lå den på jevnt 0.8 med grønndyse oppsett og 1,7 bars trykk.. ikke ille det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 målte min da jeg brukte den sølvfara.. i kø kjøring fra årnes til oslo (ca 6mil) lå den på jevnt 0.8 med grønndyse oppsett og 1,7 bars trykk.. ikke ille det.. Jeg vedder T.....'n min på at bilen din Bruker flere liter mere enn 0,8 hvis turbotrykk nåla står på 1,7 bar!!! . Det som spillere en rolle er jo hvordan mappinga er på "fin pedal" når du måler snittforbruk og er lett-på-tå.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Jeg har ikke noe problem med å kjøre godt under liter'n pr mil, (ca 0,8-0,9) med lett fot og med hensikt å bruke minst mulig bensin.. Men den målingen vil vel aldri bli reel, ihvertfall ikke for min del, da jeg sjelden kjører med egg under gasspedalen! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 i kø kjøring ser jeg liten grunn til å trå på hele tiden ronny! hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 i kø kjøring ser jeg liten grunn til å trå på hele tiden ronny! hehe.. Nei,-jeg skjønner det. -Men det spiller ingen rolle om du lader 0,5 eller 2,5 bar på full gass eller da, om man snakker om forbruk på fin kjøring.. Da er vi tilbake til; "Det som spillere en rolle er jo hvordan mappinga er på "fin pedal" når du måler snittforbruk og er lett-på-tå.." -Er det jeg mener!. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Målte DOHC min til 0.63 på tur fra valdres til trheim... det var ikke akkuratt med egg under pedalenkjøring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Nei,-jeg skjønner det. -Men det spiller ingen rolle om du lader 0,5 eller 2,5 bar på full gass eller da, om man snakker om forbruk på fin kjøring.. Da er vi tilbake til; "Det som spillere en rolle er jo hvordan mappinga er på "fin pedal" når du måler snittforbruk og er lett-på-tå.." -Er det jeg mener!. skjønner jo det.. men med 380cc dyser så syns jeg ikek det var så ille med 0.8 i "bykjøring" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Målte DOHC min til 0.63 på tur fra valdres til trheim... det var ikke akkuratt med egg under pedalenkjøring... -Ja, det er jo fint og billig i drift! . Er det Doch med turbo eller? Er du sikker på at du ikke kjører med fryktelig mager blanding på "lett pedal"?? Min er ihvertfall justert etter breibandslamda både høyt og lavt, så jeg er trygg på min.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 skjønner jo det.. men med 380cc dyser så syns jeg ikek det var så ille med 0.8 i "bykjøring" Nei, nei -for all del.. 0,8 er jo dritbra på bykjøring eller blandakjøring! .. Men det spørs om hvordan blandinga di er videre oppåver i "mappen" da, der du har belastning og f.eks. 1,7 bar!... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 hehe opp til 1,7 veit jeg ikek faktisk.. men til 0.8 er den justert til 11.3 el noe rundt der på BB lamndaen.... hehe blir E85 nå så nå driter vi i forbruk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now